Szkolenie: Toyota Kata

Realizacja ambitnych celów firmy przez pracowników dzięki metodom Kata doskonalenia i coachingu

Adresaci szkolenia

Osoby zarządzające zespołem pracowników od średniego do najwyższego szczebla organizacji: wyższa i średnia kadra menadżerska, liderzy i menadżerowie kaizen, koordynatorzy Lean.

Poznaj w praktyce, jak radzić sobie z problemami i wyzwaniami takimi jak:

  • Tradycyjne nawyki postępowania pracowników i menadżerów powodujące stagnację organizacji.
  • Brak odpowiednich metod postępowania w procesie znajdowania rozwiązań (uczenia ciągłego doskonalenia).
  • Trudności ze stawianiem ambitnych celów w powiązaniu z wizją firmy.
  • Przeprowadzanie eksperymentów nakierowanych na rozwiązanie problemu.
  • Brak metod działania nakierowanych na doskonalenie organizacji przez pracowników.
  • Trudności ze zmianą nawyków i przyzwyczajeń pracowników oraz menadżerów.

 

zapisz się na szkolenie
Harmonogram - Dzień pierwszy
Moduł 1

9:00 – 10:30

(10:30 – 10:45 przerwa kawowa)

  • Wprowadzenie do Toyota Kata
  • Prezentacja na temat Kata Doskonalenie
Moduł 2

10:45 – 12:15

  • Ustalenie wstępnego wyzwania oraz rozpoczęcie zbierania danych
  • Gemba – zajęcia na hali produkcyjnej lub w obszarach projektowych

12:15 – 13:00

Lunch

Moduł 3

13:00 – 14:30

(14:30 – 14:45 przerwa kawowa)

  • Analiza stanu obecnego
  • Gemba – zajęcia na hali produkcyjnej lub w obszarach projektowych
Moduł 4

14:45 – 16:15

  • Ustalenie stanu docelowego
  • Zaplanowanie eksperymentów w mikrocyklach PDCA
Harmonogram - Dzień drugi
Moduł 1

9:00 – 10:30

(10:30 – 10:45 przerwa kawowa)

Mikrocykle PDCA – ekserymenty (min 2 eksperymenty na zespół)

Moduł 2

10:45 – 12:15

  • Prezentacje dotyczące wyników eksperymentów – formularze cykli PDCA
  • Podsumowanie Kata Doskonalenie

12:15 – 13:00

Lunch

Moduł 3

13:00 – 14:30

(14:30 – 14:45 przerwa kawowa)

  • Wprowadzenie do Kata Coachingu
  • Pierwsze cykle szkoleniowe – case study 1 – omówienie
  • Kata Coachingu teoria/wykład
Moduł 4

14:45 – 16:30

  • Case study 2 – trenerzy demonstrują – omówienie
  • Case study 3 – omówienie
  • Podsumowanie cykli coachingowych
  • Podsumowanie Kata Coachingu
  • Podsumowanie szkolenia Toyota Kata

Zastrzegamy sobie prawo do wprowadzenia niewielkich zmian w agendzie

Harmonogram pobierz harmonogramPobierz harmonogram

English description Download description


Opis zagadnienia

Wiele aspektów objaśniających fenomen zarządzania Toyoty nie jest widocznych gołym okiem, choć przejawiają się one w codziennym stosowaniu praktyk kierowania ludźmi według przyjętych wzorców (czyli Kata). Kata doskonalenia jest wzorcem określającym, jak należy właściwie definiować i dochodzić do odpowiednio zdefiniowanych warunków docelowych (stanu, który chcemy osiągnąć). Kata coachingu jest z kolei wzorcem definiującym sposób, w jaki przełożony powinien właściwie kształtować u podwładnych sposób myślenia i działania niezbędny w procesie doskonalenia. Wykorzystanie rutynowych Kata do codziennej analizy i doskonalenia procesów pomaga zmienić tradycyjną firmę w organizację uczącą się.

Korzyści dla firmy

    • Wdrożenie i utrzymanie standardów ciągłego doskonalenia.
    • Poprawa kultury zarządzania opartego o PDCA.
    • Umiejętne określenie celu procesu.
    • Poprawa (budowa dobrych) relacji przełożony – podwładny.
    • Wdrożenie rutyny codziennej analizy kluczowych procesów w firmie.

Korzyści dla uczestnika

  • Zdobycie umiejętności właściwej oceny i analizy procesu oraz odpowiedniego podejścia do zbierania danych o procesie.
  • Umiejętność efektywnego zarządzania zespołem, połączona z jego doskonaleniem.
  • Umiejętność planowania i wprowadzania tzw. jednoczynnikowych eksperymentów.
  • Możliwość praktycznego zastosowania obydwu typów Kata (doskonalenia i coachingu) w procesach zarządczych własnej firmy.

Ceny

liczba uczestników z jednej firmycena netto**
za szkolenie za osobę
 
1 - 2 2 200 zł zapisz się
3 - 5 2 000 zł zapisz się
6 - + 1 800 zł zapisz się
** Wszystkie podane ceny są cenami netto.
Do podanych cen należy doliczyć 23% podatku VAT.

Terminy szkolenia

DataFirma MiejsceStatuspolecane hotele
09-10.03.2017 Lear Tychy Sprzedane polecane hotele
30-31.05.2017 Harris Calorific International Dzierżoniów zapisy w toku polecane hotele
17-18.10.2017 Beiersforf Manufacturing Poznań (Nivea) Poznań zapisy w toku polecane hotele
07-08.12.2017 BSH Łódź Łódź zapisy w toku polecane hotele
Dojazd własny: Lear Corporation Poland II Sp. z o.o., ul. Serdeczna 40, 43-100 Tychy; Harris Calorific International Poland Sp. z o. o., ul. Strefowa 8, 58-200 Dzierżoniów; Beiersdorf Manufacturing Poznań Sp. z o.o., ul. Gnieźnieńska 32, 61-021 Poznań; BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Sp. z o.o., ul. Papiernicza 7, 92-312 Łódź

Kontakt.

Jeżeli jesteś zainteresowany wybranym tematem szkolenia i masz dodatkowe pytania zapraszamy do wypełnienia formularza zgłoszenia. Nasz zespół chętnie odpowie na wszelkie pytania dotyczące oferty.


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez lean.org.pl., ul. Muchoborska 18, 54-424 Wrocław w celu i zakresie niezbędnym do realizacji obsługi niniejszego zgłoszenia.

zapisz się na szkolenie

Kontakt

Zapraszam do kontaktu w sprawach organizacyjnych i merytorycznych.

Monika Kowalczyk

Monika Kowalczyk

tel. kom.: 505 989 892
monika.kowalczyk@lean.org.pl

Marta Badyna

Marta Raczyńska

tel. kom.: 665 006 347
marta.raczynska@lean.org.pl

Sylwester Wysocki

Sylwester Wysocki

tel. kom.: 501 622 710
sylwester.wysocki@lean.org.pl

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. więcej. Zamknij