Szkolenie: Studium produktywności w usługach i biurach

Zaplanuj działania poprawy produktywności zespołów realizujących prace mało powtarzalne i przy zmieniającym się obciążeniu

Adresaci szkolenia

Osoby zajmujące się zarządzaniem i doskonaleniem procesów usługowych i biurowych, w tym kadra zarządzająca, specjaliści ds. jakości, koordynatorzy Lean.

Poznaj w praktyce, jak radzić sobie z problemami i wyzwaniami takimi jak:

  • Ile osób jest wymaganych w poszczególnych zespołach przy obecnym lub spodziewanym popycie (wolumenie spraw)?.
  • Jakie „celowane” działania doskonalące opłaca się podjąć i o ile konkretnie dzięki nim wzrośnie produktywność zespołu?.
  • Jak doskonalić procesy mało powtarzalne i przy zmiennym obciążeniu pracą, kiedy podstawowe metody mapowania procesów już nie wystarczają?.
  • Jak uzyskać duże korzyści przy ograniczonych inwestycjach w IT?.

 

zapisz się na szkolenie
Harmonogram - Dzień pierwszy
Moduł 1

9:00 – 10:30

(10:30 – 10:45 przerwa kawowa)

  • Osiąganie ambitnych celów biznesowych z wykorzystaniem podejścia Lean Management w firmach usługowych.
  • Niewykorzystane potencjały poprawy w firmach usługowych na podstawie analizy kilkudziesięciu procesów z branży finansowej, usług dla biznesu (SSC/BPO) oraz handlowej.
  • Ćwiczenia w grupach – analiza złożonych procesów usługowych na przykładzie procesów finansowych oraz usług dzielonych (SSC/BPO)
  • Analiza procesów w usługach w oparciu o model wielowariantowy (ang. Mix Model
  • Analiza zmienności popytu (wolumenu spraw) w modelu wielowariantowym
Moduł 2

10:45 – 12:15

  • Metody pomiaru czasów przetwarzania i zakłóceń w usługach na potrzeby wykonania studium produktywności
  • Ćwiczenie „Studium produktywności” – obliczenie liczby wymaganych pracowników oraz potencjału poprawy produktywności dla przykładowych procesów usługowych
  • Jak osiągnąć znaczącą poprawę produktywności i jakości bez inwestowania w rozwiązania IT?

12:15 – 13:00

Lunch

Moduł 3

13:00 – 14:30

(14:30 – 14:45 przerwa kawowa)

  • Doskonalenia prac w usługach, w tym umysłowych, wymagających dużych kwalifikacji, w oparciu o metodę TWI MP
  • Ćwiczenie – wykorzystanie metody TWI MP do poprawy produktywności
Moduł 4

14:45 – 16:30

  • Eliminacja zakłóceń i problemów w oparciu o metody Idź-Zobacz-Działaj oraz metodę A3 (dla złożonych problemów typu „skała”)
  • Angażowanie menadżerów średniego szczebla w ciągłą poprawę efektywności procesów w oparciu o metodę A3
Harmonogram - Dzień drugi
Moduł 1

9:00 – 10:30

(10:30 – 10:45 przerwa kawowa)

Zapoznanie się z rzeczywistym procesem w firmie goszczącej uczestników warsztatu, który będzie obiektem analiz

Moduł 2

10:45 – 12:15

  • Wizyta na procesie, ćwiczenia z wykonywania pomiarów czasów operacji w pracach specjalistycznych

12:15 – 13:00

Lunch

Moduł 3

13:00 – 14:30
(14:30 – 14:45 przerwa kawowa)

  • Analiza otrzymanych wyników pomiarów
  • Ćwiczenia z projektowania systemu pomiarowego na potrzeby Studium Produktywności
Moduł 4

14:45 – 16:30

  • Ćwiczenia z wykonywania obliczeń i analiz w formie Wykresu Mostkowego
  • Identyfikacja operacji do usprawnień i zakłóceń do eliminacji, które najbardziej przełożą się na poprawę produktywności (na przygotowanym przykładzie)
  • Ćwiczenie z obliczania liczby wymaganych pracowników w przykładowym zespole (przed zmianami i po planowanych zmianach)
  • Określenie działań doskonalących oraz korzyści

Zastrzegamy sobie prawo do wprowadzenia niewielkich zmian w agendzie

Harmonogram pobierz harmonogramPobierz harmonogram

English description Download description


Opis zagadnienia

Uczestnicy poznają krok po kroku jak przeanalizować procesy usługowe i biurowe (w tym te skomplikowane), kiedy charakter pracy specjalistycznej jest mało powtarzalny, a popyt zmienny. Celem tej analizy jest opracowanie Studium Produktywności (ang. Capacity Study), które pozwoli odpowiedzieć na takie pytania, jak:

  • Ile osób potrzebuję w poszczególnych zespołach, a ile mam obecnie?
  • Jakie problemy i jakie operacje mają największy wpływ na produktywność pracy w danym zespole?
  • Które problemy należy eliminować, a które operacje doskonalić, aby uzyskać największy wzrost produktywności?
  • Jak zaplanować doskonalenie w perspektywie 12 miesięcy, aby osiągnąć zaplanowane cele poprawy produktywności?

Uczestnicy poznają w praktyce jak dzielić prace specjalistyczne na rodziny i warianty, jak analizować zmienny popyt (obłożenie) i bilansować względem niego liczbę pracowników, jak opracować tzw. model wielowariantowy (ang.mixed-model), aby ułatwić sobie analizę procesów mało powtarzalnych. W trakcie warsztatów dokonywane będą pomiary czasów operacji, umożliwiające właściwe zrozumienie istoty czasu przetwarzania oraz czasu traconego na marnotrawstwo zakłóceń (ang. Random Arrivals & Interventions), który w niektórych procesach pochłania nawet kilkadziesiąt procent czasu pracy. Wszystkie narzędzia zostaną przećwiczone dzięki analizie rzeczywistego procesu w firmie usługowej, która będzie gospodarzem warsztatu.

Korzyści dla firmy

  • Wykształcenie wewnętrznych specjalistów, którzy będą potrafili osiągnąć większe efekty z projektów doskonalących.
  • Określenie w sposób obiektywny liczby pracowników potrzebnych w kluczowych zespołach.
  • Stworzenie długoterminowego planu doskonalenia produktywności w procesach usługowych i biurowych.

 

Korzyści dla uczestnika

  • Poznanie metod analitycznych do analizy prac specjalistycznych o niskiej powtarzalności i przy zmiennym popycie.
  • Poznanie zaawansowanych narzędzi Lean Management, bardziej skutecznych niż typowe mapowanie procesów.
  • Poznanych metod na rzeczywistym procesie firmy usługowej, goszczącej uczestników.

Ceny

liczba uczestników z jednej firmycena netto**
za szkolenie za osobę
 
1 - 2 1 800 zł zapisz się
3 - 5 1 600 zł zapisz się
6 - i więcej 1 400 zł zapisz się
** Wszystkie podane ceny są cenami netto.
Do podanych cen należy doliczyć 23% podatku VAT.

Terminy szkolenia

DataFirma MiejsceStatuspolecane hotele
04-05.04.2017 Parker Hannifin ESSC Sp. z o.o. Centrum Usług Wspólnych Parker Wrocław Sprzedane polecane hotele
07-08.11.2017 Zaawansowane metody Lean do poprawy produktywności w trakcie ustaleń zapisy w toku
Dojazd własny: Parker Hannifin ESSC Sp. z o.o. Centrum Usług Wspólnych, ul. Dubois 41, 50-207 Wrocław

Kontakt.

Jeżeli jesteś zainteresowany wybranym tematem szkolenia i masz dodatkowe pytania zapraszamy do wypełnienia formularza zgłoszenia. Nasz zespół chętnie odpowie na wszelkie pytania dotyczące oferty.


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez lean.org.pl., ul. Muchoborska 18, 54-424 Wrocław w celu i zakresie niezbędnym do realizacji obsługi niniejszego zgłoszenia.

zapisz się na szkolenie

Kontakt

Zapraszam do kontaktu w sprawach organizacyjnych i merytorycznych.

Monika Kowalczyk

Monika Kowalczyk

tel. kom.: 505 989 892
monika.kowalczyk@lean.org.pl

Marta Badyna

Marta Raczyńska

tel. kom.: 665 006 347
marta.raczynska@lean.org.pl

Sylwester Wysocki

Sylwester Wysocki

tel. kom.: 501 622 710
sylwester.wysocki@lean.org.pl

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. więcej. Zamknij