Projekty realizowane przez nasz instytut w obszarze usług i handlu obejmowały współpracę z firmami z wielu branż – od banków, usług biznesowych, usług IT, poprzez usługi logistyczne (w tym Value Added Services VAS), aż po szeroko rozumiany handel. Wspieraliśmy także firmy produkcyjne w doskonaleniu ich działów biurowych i usługowych.

Firmy z którymi współpracowaliśmy:

Firmy usługowe:
ING Bank Śląski, Bank BPH, Provident, Roedl&Partner, BZ WBK, HP, Impel Business Solutions, Aviva, Electroux Global SSC, MWiK Bydgoszcz, KRUK, Pentacomp, Unizeto, P&G.

Firmy handlowe:
Zibi, Exisport, Dino, COTY, Balluff, Lorenz Bahlsen, TelForceOne.

Przykłady projektów Lean realizowanych w usługach i handlu i uzyskane korzyści
Usługi dla biznesu, IT, bankiProjekty doskonalące/korzyściWykorzystane narzędzia i metody Lean
Wzrost produktywności pracy pracowników (np. przy weryfikacji wniosków, skanowaniu, itp.)Mapowanie strumienia wartości, bilansowanie pracy, TWI, Standaryzacja Pracy
Redukcja powtórzeń i błędów (np. uzupełniania niekompletnych wniosków, powtórnego skanowania)A3, Poka-Yoke, Jakość u źródła, Mapowanie Strumienia Konsumpcji i Prowizji
Eliminacja nadgodzinPoziomowanie pracy (heijunka), Standaryzacja pracy, TWI
Redukcja czasu realizacjiMapowanie strumienia wartości, przepływ ciągły, „gniazda” przedmiotowe
Dystrybucja, usługi logistyczne, sprzedażProjekty doskonalące/korzyściWykorzystane narzędzia i metody Lean
Poprawa produktywności usług logistycznych i VASAnaliza procesu, „zdjęcie dnia”, poziomowanie i bilansowanie pracy w magazynie, standaryzacja rutyn (np. kompletacji, przyjęć), Standaryzacja Pracy, TWI, 5S
Redukcja powierzchni magazynowejAnaliza popytu względem layoutu, standaryzacja rutyn, system ssący, Plan Dla Każdego Indeksu PDKI, wydzielanie stref względem popytu na rodziny usług
Redukcja pomyłek (np. przy kompletacji) oraz uszkodzeńA3, Poka-Yoke, Jakość u źródła, Mapy procesów, Standaryzacja Pracy, TWI, system codziennego rozwiązywania problemów
SPRZEDAŻ
Redukcja zapasów w sklepach przy jednoczesnej poprawie dostępności towaru dla klientaPlan Dla Każdego Indeksu PDKI, dostawy w pętli mleczarza, system ssący mieszany
Poprawa produktywności pracy w procesach ofertowania i realizacji zamówieńMapowanie strumienia wartości, TWI, Standaryzacja Pracy, 5S na serwerze
E-SPRZEDAŻ
Redukcja czasu spędzanego przez klienta na złożenie zamówieniaMapowanie procesu konsumpcji i prowizji, A3, jakość u źródła, Poka-Yoke
Redukcja pomyłek w procesie składania zamówienia