Chassis Brakes International Poland

Zakład produkcyjny Chassis Brakes International Poland Sp. z o.o. należy do grupy Chassis Brakes International, jednego z wiodących producentów komponentów do układów hamulcowych na świecie. Powierzchnia Zakładu to 12 700m2, a łączna wysokość całkowitych nakładów inwestycyjnych poniesionych na jego wybudowanie wyniosła ok. 50 000 000 PLN. Obecnie podczas trzech zmian produkowanych jest dziennie około 24 000 szt. hamulców, a zatrudnienie wynosi ponad 500 osób.

Fabryka specjalizuje się w wytwarzaniu elementów hydraulicznych układów hamulcowych takich jak zaciski hamulcowe, cylindry hamulcowe oraz hamulce bębnowe do marek wiodących producentów samochodowych: BMW, Volkswagen, Dacia, Renault, Fiat, Ford oraz Mercedes.

Nasze procesy wewnętrzne obejmują: obróbkę korpusów cylinderków hamulcowych (aluminium, żeliwo), obróbkę korpusu zacisków  hamulcowych(żeliwo) , zgrzewanie szczek hamulcowych, klejenie okładzin szczęk hamulcowych jak również procesy podmontażu oraz montażu cylinderków, hamulców bębnowych i zacisków hamulcowych

 Wrocławska fabryka posiada duży potencjał na pozyskanie nowych, zagranicznych klientów korporacyjnych, będących leaderami w produkcji samochodów osobowych na międzynarodowym rynku motoryzacyjnym.

 Chassis Brakes International Poland Sp. z o.o. jest zakładem certyfikowanym ISO/TS 16949 oraz ISO 14001. Ponadto pozyskał on certyfikat jakościowy dostawcy „A” klienta Volkswagen, a w 2013 roku Zakład był laureatem Dolnośląskiej Nagrody Jakości.

Historia Chassis Brakes Internetional sięga do lat 30 XX wieku, kiedy to w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej powstało Benefix Corporation, które stworzyło system hamowania w pojeździe oparty na czterech niezależnych kołach. W 1965 roku w Twardogórze, w wydziale FSM, uruchomiono produkcję w branży hamulcowej Duceller Bendix Air Equipment, i od tego momentu mierzy się początek produkcji w zakładzie CBI. W 1983r. amerykański Benefix został przejęty przez Allied Corporation(później Allied Signal Inc.), które na początku lat dziewięćdziesiątych nabyło również zakład w Twardogórze, aby w 1996 roku sprzedać całą gałąź biznesu odpowiadającą za systemy hamulcowe firmie Robert Bosch. W czerwcu 2012 roku Chassis Brakes International narodziła się w momencie zakupienia przez firmę z kapitałem amerykańskim KPS Capital Partners LP. działalności związanej z produkcją hamulców samochodowych na świecie od koncernu Robert Bosch (tzw. działalność biznesowa – grupa produktów obejmująca zaciski hamulcowe i hamulce bębnowe).

Grupa CBI działa na pięciu kontynentach, w 23 lokalizacjach i zatrudnia ok. 6000 osób. Zakłady produkcyjne znajdują się w 15 krajach w Europie, Ameryce Północnej, Azji oraz Australii.

Poka-yoke

Poka-yoke

21.04.2017 Wrocław

U podstaw najlepszych metod budowania jakości u źródła leży Jidoka, która stanowi jeden z filarów systemu produkcyjnego Toyoty. Koncepcja ta obejmuje zestaw rozwiązań zapewniających „błędoodporność” (jap. Poka-Yoke). Jest to podejście prewencyjne, które poprzez wykorzystanie rozwiązań technicznych i organizacyjnych jest w stanie wyeliminować z procesu 100% błędów ludzkich i maszynowych. Podejście Poka-Yoke zmienia tradycyjny sposób postrzegania przyczyn powstawania błędów: to nie człowiek jest odpowiedzialny za błędy jakościowe pojawiające się na stanowisku pracy, ale to wadliwie zaprojektowany proces umożliwia pracownikowi popełnianie tych błędów.

sprawdź

Relacje z pracownikami wg TWI

Relacje z pracownikami wg TWI

28.11.2017 Wrocław

Relacje przełożonego z podwładnymi mają wpływ na pracę zespołu i motywację do ciągłego doskonalenia. Relacje z pracownikami wg metody TWI (Training Within Industry) uczą w praktyce jak zapobiegać konfliktom stosując podstawy dobrych relacji i jak radzić sobie z nimi szybko i skutecznie, kiedy się pojawią. Rozwiązywanie problemów w kontaktach międzyludzkich opiera się tu na 4 krokach: zebraniu faktów i opinii osób związanych z problemem, przemyśleniu działań, ocenie ich skutków oraz wdrożeniu i monitorowaniu rezultatów.

sprawdź

Logistyka wewnętrzna fabryki wg zasad Lean

Logistyka wewnętrzna fabryki wg zasad Lean

19-20.09.2017 Wrocław

Dostawy części i materiałów z magazynu do stanowisk produkcyjnych wymagają stworzenia efektywnego systemu logistyki wewnętrznej w fabryce, obejmującego zarówno właściwie zorganizowany magazyn, jak i optymalne ścieżki transportu na hali produkcyjnej. Zamiast wydawać materiały w dużych partiach i całymi paletami, należy je dostarczać do stanowisk często i w małych ilościach oraz przewozić je nie wózkami widłowymi, ale specjalnymi ciągnikami bądź wózkami pchanymi ręcznie, kursującymi wg ustalonego rozkładu jazdy i po specjalnie wyznaczonych trasach. Taki system określany jest terminami takimi jak: „pętle mleczarza”, „pociąg”, „waterspider” lub „mizusumashi”.

sprawdź

Ciągły przepływ w gniazdach i liniach produkcyjnych

Ciągły przepływ w gniazdach i liniach produkcyjnych

21.11.2017 Wrocław

Produkcja w ciągłym przepływie to taka organizacja produkcji w gniazdach i/lub na liniach produkcyjnych, w której części/produkty po jednej sztuce są przetwarzane i przekazywane bezpośrednio z jednego stanowiska na drugie. Jest to najbardziej efektywna metoda przetwarzania materiałów w gotowe produkty. Dzięki wprowadzeniu ciągłego przepływu uzyskuje się wysoką wydajność i jakość, najkrótszy możliwy produkcyjny czas realizacji oraz osiąga się niezwykle dużą elastyczność w realizacji zamówień.

sprawdź

Skracanie czasów przezbrojeń SMED

SMED – skracanie czasów przezbrojeń

21.02.2017 Wrocław

Metodyka SMED (Single Minute Exchange of Die) jest zbiorem technik i narzędzi umożliwiających skracanie czasów przezbrajania maszyn, urządzeń i procesów produkcyjnych. Jej celem jest przeprowadzenie każdego przezbrojenia w jednostkowej liczbie minut (mniej niż 10). Cel ten osiąga się dzięki takiemu podziałowi i uproszczeniu całego procesu, aby przezbrojenia były wykonywane, według ustalonego standardu, z użyciem jak najmniejszej liczby narzędzi, przy jak najmniejszym nakładzie pracy oraz bezpiecznie.

sprawdź

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. więcej. Zamknij