Lear

Firma Lear jest światowym liderem w projektowaniu i produkcji kompletnych siedzeń samochodowych oraz systemów elektrycznych. Sukces Lear jest wynikiem zaangażowania w dostarczanie najlepszych możliwych produktów i usług dla producentów samochodów na świecie, a dzięki partnerstwie z nimi zapewnia stale nowe rozwiązania oraz wysoką wartość i jakość dla użytkowników samochodów.

Główna siedziba firmy znajduje się w Sauthfield w stanie Michigan, koordynuje pracę w 221 lokalizacjach w 36 krajach na całym świecie, zatrudniając przy tym około 122 tysiące pracowników. Lear jest notowany na giełdzie w Nowym Jorku pod symbolem [LEA].

Rozwiązywanie problemów

Rozwiązywanie problemów

22.03.2017 Tychy

Umiejętność dostrzegania i identyfikacji problemów jest podstawą ich sprawnego rozwiązywania. Rozwiązywanie problemów bezpośrednio po ich ujawnieniu, w miejscu ich powstawania, to najskuteczniejszy sposób ciągłego doskonalenia procesów. Jest on jednak w dużo większym stopniu analizą, niż poszukiwaniem rozwiązania (mimo, iż intuicja podpowiada nam coś zupełnie innego). Ponoć Alberta Einsteina zapytano kiedyś: „Masz godzinę na rozwiązanie problemu. Jak się do tego zabierzesz?” Jego odpowiedź brzmiała: „Poświęcę 55 minut na analizę problemu, a w ciągu ostatnich 5 minut wdrożę mój środek zaradczy.” W firmach działamy zazwyczaj zupełnie odwrotnie: po krótkim czasie spędzonym na rozpoznaniu problemu proponujemy wiele środków zaradczych, mając nadzieję, że któryś z nich rozwiąże problem, nie patrząc na to, czy znalezione rozwiązanie wyeliminuje przyczynę źródłową.

sprawdź

Toyota Kata

Toyota Kata

09-10.03.2017 Tychy

Wiele aspektów objaśniających fenomen zarządzania Toyoty nie jest widocznych gołym okiem, choć przejawiają się one w codziennym stosowaniu praktyk kierowania ludźmi według przyjętych wzorców (czyli Kata). Kata doskonalenia jest wzorcem określającym, jak należy właściwie definiować i dochodzić do odpowiednio zdefiniowanych warunków docelowych (stanu, który chcemy osiągnąć). Kata coachingu jest z kolei wzorcem definiującym sposób, w jaki przełożony powinien właściwie kształtować u podwładnych sposób myślenia i działania niezbędny w procesie doskonalenia. Wykorzystanie rutynowych Kata do codziennej analizy i doskonalenia procesów pomaga zmienić tradycyjną firmę w organizację uczącą się.

sprawdź

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. więcej. Zamknij