Hoshin Kanri w usługach, sprzedaży i branżach nieprodukcyjnych

 

Jeśli jesteś Prezesem, Dyrektorem czy Menedżerem i często zadajesz sobie co najmniej jedno z poniższych pytań to powinieneś czytać dalej.

  • Jak skutecznie rozwijać firmę?
  • Jak zrealizować strategię?
  • Jak osiągnąć cele biznesowe?
  • Jak zaangażować wszystkich pracowników w osiąganie celów?
  • Jak wykorzystać w pełni potencjał firmy?

Jeśli natomiast jesteś szczęśliwcem, który nie ma problemów z realizacją swojej wizji i celów to też powinieneś czytać dalej, ponieważ niebawem Twoja strefa komfortu się zmniejszy. Presja ze strony konkurencji, substytutów, klientów, czy też  pracowników będzie rosła, a inwestorzy wciąż będą oczekiwali satysfakcjonujących wyników. Poprzeczka z roku na rok jest zawieszana coraz wyżej i coraz więcej energii trzeba włożyć, żeby przez nią przeskoczyć. Rosnące wyzwania nie są złe o ile metody, ludzie i procesy również stają się coraz efektywniejsze. Można zarządzać firmą reagując na bieżąco, ale można też mieć klarowną wizję rozwoju, dobrą strategię i umiejętność jej realizacji.

A jak jest w Twojej firmie?

  1. Czy Twoja firma ma wizję i jasno określoną strategię?
  2. Czy wszyscy pracownicy wiedzą, w jakim kierunku podąża firma?
  3. Czy każdy ma świadomość swojej roli w realizacji strategii?
  4. Czy system motywacyjny jest ściśle powiązany z celami biznesowymi?
  5. Czy odpowiedzialność jest klarowna a koordynacja w procesach dobra?
  6. Czy pracownicy są zaangażowani w realizację celów firmy?

Na ile pytań odpowiedziałeś twierdząco?, Tak mało! Nie martw się, Twoja firma nie odbiega znacznie od innych. Mamy badania, które potwierdzają, że niewiele firm może odpowiedzieć twierdząco na wszystkie te pytania. Ale jednocześnie znamy firmy, które są w stanie to zrobić, i z roku na rok tych firm jest coraz więcej. Być może niektóre są z Twojej branży! Fakt ten dowodzi, że:

Są metody, które pomagają skutecznie zrealizować strategię.

Z przyjemnością przedstawiamy metodę, której w 1965 roku nadano nazwę Hoshin Kanri, która dowiodła swojej skuteczności w wielu firmach na całym świecie, która jest od niedawna wdrażana przez nasz Instytut również w Polsce i może być zastosowana także w Twojej firmie. Jako jedyni w kraju opracowaliśmy i wdrażamy wersję dedykowaną dla firm usługowych, sprzedażowych i branż poza produkcyjnych.

Hoshin Kanri to unikalny, kompletny i bardzo zaawansowany system. Skuteczna realizacja strategii wymaga wielu powiązanych w system i konsekwentnie realizowanych działań. Nawet doskonale sformułowana wizja i strategia pozostanie tylko życzeniem, jeśli organizacja nie będzie miała zdolności do jej realizacji. Firma, która ma wizję musi mieć również skuteczny system jej wdrożenia. Ludzie, aby działać efektywnie, potrzebują wiedzieć gdzie mają iść, jak szybko, w jaki sposób, gdzie aktualnie są i co mają zrobić, żeby wrócić na kurs.

Hoshin Kanri pomoże Ci połączyć cele, procesy i ludzi w jeden, świetnie zestrojony i sprawnie działający system zarządzania, dzięki któremu cała Twoja organizacja będzie dzień po dniu podążać w wyznaczonym kierunku.

Zastosuj Hoshin Kanri w swojej firmie, wskaż właściwy kierunek (jap. Hoshin) oraz skutecznie zarządzaj (jap. Kanri) angażując pracowników w strategię i wykorzystując w pełni potencjał swojej firmy.

 

2016-05-11-banner-TWI dla usług

Zapraszamy do pobrania praktycznego przewodnika po metodzie Hoshin Kanri dla usług, sprzedaży i firm z branży nieprodukcyjnych autorstwa Sławomira Kubiaka, Konsultanta Lean Enterprise Institute Polska. Aby pobrać folder kliknij w okładkę zamieszczoną poniżej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej o wdrożeniu Hoshin Kanri przeczytaj studium przypadku firmy Gaspol Energy:

Hoshin Kanri, czyli sztuka angażowania pracowników w realizację strategii firmy – studium przypadku GASPOL ENERGY