artykuły

W tej sekcji znajdują się wszystkie artykuły dostępne w bazie wiedzy.

Wyższe koszty, które nie dodają wartości? Pozbądź się „niebieskich”!

Złożoność dotycząca surowców i opakowań, która generuje dodatkowe koszty wytwarzania, nie dodając wartości jest marnotrawstwem. Jednak ten rodzaj marnotrawstwa często pozostaje niezauważony. Autor wyjaśnia, na czym to marnotrawstwo polega i jak się go pozbyć. Kiedy zrozumiałem, że wstępne kroki Toyoty ku poziomowaniu lub produkcji wg ustalonego wzoru polegały na wprowadzeniu stałego harmonogramu dla produktów od […]

Pragnienie Lean. Kulturowe aspekty wdrożenia. Droga Beiersdorf Manufacturing Poznań sp. z o.o.

Lean Management w wersji przedstawionej w systemie Toyoty opiera się na wartościach, czyli kulturze. Wiele zasad tej metody zarządzania wywodzi się z japońskiej kultury i wręcz w niej pozostaje poprzez powszechne używanie japońskich nazw. Po wielu latach propagowania system Toyoty nadal stanowi niedościgły wzór lean. Skoro więc wartości i kultura grają rolę to szanse trwałego […]

LEAN & GREEN, czyli jak zarobić na byciu proekologicznym?

Produkcja przy mniejszym zużyciu energii elektrycznej, gazu, sprężonego powietrza, czy surowców na pewno będzie tańsza. Ale przecież niczego nie ma za darmo. Niższe zużycie energii jest zwykle możliwe dzięki drogim inwestycjom np. w nowe technologie. A co by było gdyby możliwe było zredukowanie zużycia energii czy surowców bez dużych inwestycji? Na początku 2015 r. Lean […]

5S jest w porządku

Ten moment zbliża się wielkimi krokami i jest… nieunikniony. Już nie tylko pion operacyjny Etisoftu będzie funkcjonował zgodnie z systemem 5S. Za nami pierwsze warsztaty dla liderów z pozostałych działów. Teraz pracują oni nad szczegółami dotyczącymi standardów, które jako organizacja chcemy i zamierzamy wprowadzić w całej firmie. Małgorzata Jakubik, konsultant wiodący we współpracującej z nami […]

Hoshin Kanri, czyli sztuka angażowania pracowników w realizację strategii firmy – studium przypadku GASPOL ENERGY

Wstęp W książce „Naucz się widzieć” Mike Rother i John Shook sugerują, aby pierwszą czynnością, od której rozpoczynamy mapowanie strumienia wartości było określenie wymagań klienta. Nierozerwalnie kojarzy mi się to z sentencją pewnego szefa sprzedaży, który grupie swoich handlowców zwykł powtarzać, że: „Sprzedaż to sztuka niezgadywania”. Zacznijmy więc od poznania potrzeb firmy Gaspol Energy w […]

Jak zmienić styl myślenia pracownika o każdym przezbrojeniu – kultura SMED w SFS Poland

Przy konieczności reagowania na codzienne zmiany w zapotrzebowaniu na nasze produkty największym wyzwaniem dla Stanley Fastening Systems Poland (SFS Poland) stała się kilka lat temu poprawa asortymentowej elastyczności produkcji. Liczba ponad trzydziestu tysięcy przezbrojeń na wszystkich maszynach rocznie nie byłaby możliwa bez zmiany nastawienia pracowników, którzy w krótszym, sprawniejszym przezbrojeniu zobaczyli szansę nie tylko dla […]

Irytujące drobiazgi też mają znaczenie

Zepsuty telefon lub zegar pokazujący niewłaściwą godzinę mogą nam wydawać się drobnostkami, ale często utrudniają ludziom pracę. Rozwiązanie takich problemów poprawia jakość pracy i podnosi morale… Mówi też sporo o Waszej firmie. Tekst: Ian Glenday, coach Lean i autor publikacji na temat Lean   W brytyjskim angielskim istnieje słowo, które nie ma dokładnego odpowiednika w […]

Ewolucja Lean – od narzędzi do kultury w Philips w Kętrzynie

Philips Lighting, jest światowym liderem w zakresie produktów oświetleniowych, systemów i usług. Nasze zrozumienie tego, jak oświetlenie wpływa pozytywnie na ludzi, w połączeniu z naszym technologicznym know-how pozwala nam dostarczać cyfrowe innowacje oświetleniowe. To otwiera nowe korzyści biznesowe, dostarcza bogatych doświadczeń użytkownikom i przyczynia się do poprawy ich życia. Sprzedajemy więcej produktów i systemów oświetlenia […]

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. więcej. Zamknij