administracja i biuro

5S jest w porządku

Ten moment zbliża się wielkimi krokami i jest… nieunikniony. Już nie tylko pion operacyjny Etisoftu będzie funkcjonował zgodnie z systemem 5S. Za nami pierwsze warsztaty dla liderów z pozostałych działów. Teraz pracują oni nad szczegółami dotyczącymi standardów, które jako organizacja chcemy i zamierzamy wprowadzić w całej firmie. Małgorzata Jakubik, konsultant wiodący we współpracującej z nami […]

Studium produktywności w usługach, czyli jak odkryć ukryty skarb?

Fragment z książki „Ukryty skarb, czyli  jak zwiększyć produktywność usług w oparciu o model wielowariantowy i Lean Management?” Skarb kryje się w niepowtarzalności i zmienności W ciągu ostatnich kilkunastu lat firmy usługowe zrobiły duży postęp w dziedzinie organizacji i zarządzania. Stało się to możliwe m.in. dzięki wdrażaniu zasad zarządzania procesowego BPM (ang. Business […]

Tworzenie przewagi konkurencyjnej w oparciu o zasady Lean

Capgemini jest jedną z wiodących, globalnych firm oferujących usługi konsultingowe, technologie informatyczne i outsourcing. Firma obecna jest w 44 krajach i zatrudnia 140 tys. pracowników pomagając w transformacji firmom, które chcą usprawnić działalność i wzmocnić pozycję konkurencyjną. W 2014 roku grupa Capgemini ogłosiła przychód na poziomie ponad 10 miliardów euro. Wspólnie ze swoimi klientami, Capgemini […]

Dlaczego tak wiele prób transformacji firm kończy się fiaskiem? Wywiad z Davidem Mannem

Roberto Priolo: Przez wiele lat pracowałeś w Steelcase Inc tworząc szczupły system zarządzania (ang. Lean Management System). Czego się tam nauczyłeś? David Mann: Steelcase jest firmą z branży meblarskiej, która charakteryzuje się ogromną różnorodnością produktów oraz wielkością produkowanych serii. Nasze pierwsze leanowe eksperymenty przeprowadzaliśmy we wczesnych latach dziewięćdziesiątych pod okiem ekspertów z Toyoty. Zarówno my […]

Sposób Drew Lochera na wdrożenie Lean w środowisku usługowym

Roberto Priolo: Pierwszy raz wdrożyłeś zasady i metody Lean kiedy pracowałeś w latach osiemdziesiątych dla koncernu GE. Czego się wtedy nauczyłeś? Drew Locher: To prawda. Byłem wtedy jednym z uczestników korporacyjnego programu rozwoju menadżerów, który był realizowany w GE. Mimo, że termin lean nie był wtedy jeszcze znany, wiele ze spraw związanych z tym jak […]

Instruowanie pracowników: na ciężarówkę, na czar par, na czarownicę… Refleksje nt. skutecznego wdrażania do pracy stanowiskowej

Instruowanie pracownika – wersja pierwsza Na ciężarówkę Basia, młodszy specjalista ds. analiz płacowych, firma outsourcingowa specjalizująca się w usługach HR. Pierwszy tydzień w pracy. Refleksje: „Przez cały tydzień ciągle coś załatwiali, żebym mogła pracować. Komputer na biurko, konto do poczty elektronicznej, dostęp do plików sieciowych, sterowniki do drukarki na piętrze. Niektóre rzeczy trzeba było przypominać […]

Jestem zbyt zajęty, żeby znaleźć czas na doskonalenie

Liczba osób, które spotykam, a które mówią mi: “Nie mam czasu usprawniać swojej pracy”, jest doprawdy zdumiewająca. „Nie jestem w stanie zrobić niczego więcej. Ledwo co utrzymuję głowę nad powierzchnią wody” – to zdanie, które zazwyczaj jest wypowiadane w następnej kolejności. Ten sposób postrzegania bariery jest bardzo realny dla osoby, która ją odczuwa. Ale bycie […]

Autor wywiadu podczas seminarium usługowego na XIV Konferencji Lean Management w dniach 10-12 czerwca 2014 roku we Wrocławiu

Firmy usługowe mają potencjał doskonalenia swoich działań w tempie 20-50 razy szybszym niż produkcja – przedruk wywiadu ze Stephenem Parrym, ekspertem Lean Management w usługach

Tempo uczenia się w przypadku firm usługowych jest od 20 do 50 razy szybsze niż tempo uczenia się firm produkcyjnych. Przyczyna takiego stanu rzeczy jest bardzo prosta: aby przeprowadzić eksperyment w firmie produkcyjnej, często jesteśmy zmuszeni do całkowitej reorganizacji jakiejś części fabryki, a przez to trudno jest nam działać i przez to możemy jedynie eksperymentować […]

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. więcej. Zamknij