administracja i biuro

II część wywiadu ze Stephenem Parrym – autorem książki „Sense and respond” – który zrewolucjonizował świat Lean-Service

Zapraszamy do obejrzenia II części wywiadu ze Stephenem Parrym na temat zastosowania filozofii Lean Management w branży usługowej. Parry jest uznanym światowym ekspertem w zakresie rozwoju szczupłych przedsiębiorstw usługowych. Dokonana przez niego transformacja usług w firmie Fujitsu została nazwana „Toyotą usług” – tak jak Toyota zrewolucjonizowała przepływ i dostarczanie produktów, materiałów i wiedzy w produkcji, […]

I część wywiadu ze Stephenem Parrym – autorem książki „Sense and respond” – który zrewolucjonizował świat Lean-Service

Zapraszamy do obejrzenia I części wyjątkowego wywiadu ze Stephenem Parrym na temat zastosowania filozofii Lean Management w branży usługowej. Parry jest uznanym światowym ekspertem w zakresie rozwoju szczupłych przedsiębiorstw usługowych. Dokonana przez niego transformacja usług w firmie Fujitsu została nazwana „Toyotą usług” – tak jak Toyota zrewolucjonizowała przepływ i dostarczanie produktów, materiałów i wiedzy w […]

Tworzenie szczupłego przepływu w procesach biurowych oraz usługowych

Istnieje wiele dobrze udokumentowanych sukcesów odniesionych w wyniku wdrożenia reguł szczupłego zarządzania w sferze produkcyjnej. Niemniej jednak, w przypadku organizacji świadczących usługi oraz procesów administracyjnych w firmach produkcyjnych, zastosowanie reguł szczupłego zarządzania okazuje się nie lada wyzwaniem. Przyczyną trudności jest fakt, iż firmy mają tendencję do skupiania się jedynie na narzędziach szczupłego zarządzania, przez co […]

Czy Lean Management naprawdę sprawdza się w każdym środowisku pracy?

Ludzie często zadają mi pytanie, czy koncepcja Lean Management ma uniwersalne zastosowanie. Z wielu usłyszanych przeze mnie wersji tego pytania wynika, że większość osób żyje w błędnym przekonaniu, że szczupłe zarządzanie jest zarezerwowane jedynie dla obszarów związanych z produkcją. Ja natomiast miałem okazję się przekonać, że Lean Management można zastosować dosłownie wszędzie. Postaram się Wam […]

Raport – Doskonalenie procesów w sektorze usługowym w Polsce. Stan obecny i trendy na przyszłość. Część 2

W pierwszej części raportu pokazano, jak duży jest nadal potencjał doskonalenia, nawet w firmach usługowych zaawansowanych w optymalizacji procesów. W tej części raportu przedstawione zostaną metody, które często nie są znane i wykorzystywane w większości firm. Z drugiej strony firmy, które po nie sięgnęły, uzyskały nadspodziewanie dobre efekty. Poruszony zostanie temat zmieniającej się roli ekspertów […]

Raport – Doskonalenie procesów w sektorze usługowym w Polsce. Stan obecny i trendy na przyszłość. Część 1

Raport prezentuje wybrane wyniki analizy firm z sektora nowoczesnych usług biznesowych w Polsce, w aspekcie doskonalenia procesów. Analizą objęto dwie grupy firm: Centra usług wspólnych SSC (Shared Service Centres) oraz outsourcingu BPO (Business Process Outsourcing), Centra/piony operacyjne firm sektora finansowego (głównie banków). Analizę przeprowadził zespół ekspertów Lean Enterprise Institute Polska, specjalizujących się w reorganizacji firm […]

Krzysztof Drozd, LEI Polska

Skuteczny dział doskonalenia wg Lean

Interakcja pomiędzy działem doskonalenia a obszarem operacyjnym – stan dzisiejszy Filozofia Lean Management jest widoczna w coraz większej ilości firm usługowych. W takich sektorach jak bankowość, ubezpieczenia, usługi dla biznesu (SSC) możemy już mówić o kilkuletniej historii wdrażania Lean Management. Zwykle we wdrażanie tej metodyki zaangażowane są funkcjonujące w strukturach firm usługowych działy doskonalenia. Często […]

Studium przypadku Bank BPH S.A., Daria Samborska, Adrian Korbolewski

Jak budujemy kulturę otwartą na zmiany w Pionie Operacji w Banku BPH SA

100% zmian ocenionych jako wprowadzone „z sukcesem” miało właściwie rozwiązanie techniczne. Ponad 98% zmian ocenionych jako wprowadzone „bez sukcesu” też miały właściwe rozwiązania techniczne. Co w takim razie wyróżnia sukces od porażki przy wprowadzaniu zmian? Na to pytanie postaramy się Państwu odpowiedzieć podczas naszej prezentacji. Bank BPH powstał na skutek wydzielenia w 1989 roku ze […]

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. więcej. Zamknij