hoshin kanri

Pragnienie Lean. Kulturowe aspekty wdrożenia. Droga Beiersdorf Manufacturing Poznań sp. z o.o.

Lean Management w wersji przedstawionej w systemie Toyoty opiera się na wartościach, czyli kulturze. Wiele zasad tej metody zarządzania wywodzi się z japońskiej kultury i wręcz w niej pozostaje poprzez powszechne używanie japońskich nazw. Po wielu latach propagowania system Toyoty nadal stanowi niedościgły wzór lean. Skoro więc wartości i kultura grają rolę to szanse trwałego […]

Hoshin Kanri, czyli sztuka angażowania pracowników w realizację strategii firmy – studium przypadku GASPOL ENERGY

Wstęp W książce „Naucz się widzieć” Mike Rother i John Shook sugerują, aby pierwszą czynnością, od której rozpoczynamy mapowanie strumienia wartości było określenie wymagań klienta. Nierozerwalnie kojarzy mi się to z sentencją pewnego szefa sprzedaży, który grupie swoich handlowców zwykł powtarzać, że: „Sprzedaż to sztuka niezgadywania”. Zacznijmy więc od poznania potrzeb firmy Gaspol Energy w […]

Ewolucja Lean – od narzędzi do kultury w Philips w Kętrzynie

Philips Lighting, jest światowym liderem w zakresie produktów oświetleniowych, systemów i usług. Nasze zrozumienie tego, jak oświetlenie wpływa pozytywnie na ludzi, w połączeniu z naszym technologicznym know-how pozwala nam dostarczać cyfrowe innowacje oświetleniowe. To otwiera nowe korzyści biznesowe, dostarcza bogatych doświadczeń użytkownikom i przyczynia się do poprawy ich życia. Sprzedajemy więcej produktów i systemów oświetlenia […]

Hoshin Kanri, czyli jak skutecznie zrealizować strategię i wykorzystać w pełni potencjał firmy

Praktyczny przewodnik po metodzie Hoshin Kanri dla usług, sprzedaży i firm z branży nieprodukcyjnych Wstęp Współczesne organizacje muszą zmagać się z wieloma wyzwaniami pochodzącymi zarówno z otoczenia zewnętrznego, jak i środowiska wewnętrznego. Presja inwestorów na wyniki, niski wzrost gospodarczy, coraz większa regulacja rynku, agresywna konkurencja oraz nieustannie rosnące wymagania klientów przyprawiają o ból głowy każdego […]

Jak poradzić sobie z dwiema pułapkami szczupłej transformacji w usługach: Fałszywy Klejnot i Fałszywa Obietnica?

Wiele firm usługowych decydując się na transformację Lean jest narażona na dwie pułapki: pierwsza polega na tym, że stosuje podejścia skrótowe, wdrażając Lean w zbyt uproszczonej formie lub stosując wybrane metody w oderwaniu od kontekstu (zjawisko to określamy „fałszywym klejnotem”), druga z kolei odnosi się do niedostatecznego zaangażowania wyższego i średniego kierownictwa, tzn. kierownictwo deklaruje […]

Sprawa Volkswagena – co robić kiedy firma stawia interesy własne nad potrzeby swoich klientów?

Kiedy kilka lat temu koncern Volkswagena ogłosił, że zamierza stać się największym na świecie producentem samochodów do 2017 roku (co zbiegało się z przewidywanym odejściem na emeryturę w wieku 80 lat przewodniczącego rady nadzorczej koncernu Ferdinanda Piecha), byłem nieomal pewny, że będzie to miało smutny finał. Firma ogłosiła, że jej nowym celem jest zostanie „Numerem […]

Lean w praktyce. Od Business Plan Deployment do dostosowania wydajności do zapotrzebowania klienta.

1. WSTĘP Niniejsze opracowanie powstało w oparciu o doświadczenia autora w zakresie wdrażania i usprawniania procesów produkcyjnych w fabryce silników wysokoprężnych GM Powertrain Poland (dawniej: Isuzu Motors Polska). Narzędzia Lean Manufacturing znajdują szerokie zastosowanie w produkcji seryjnej i można je wykorzystać również w warunkach dużej zmienności produktów, jak i dużej zmienności wielkości produkcji w procesie […]

Czym jest „prawdziwa północ?” (ang. True North)

W swoich działaniach produkcyjnych Toyota przez dekady dążyła do osiągnięcia długoterminowej wizji, na którą składały się: 1. zero braków 2. 100% wartości dodanej, 3. przepływ jednej sztuki, 4. bezpieczeństwo dla ludzi. Firma postrzega ten szczególny stan jako sposób produkcji wyrobów o najwyższej jakości, przy najniższych kosztach i najkrótszym czasie przejścia. W ostatnich latach firma zaczęła określać […]

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. więcej. Zamknij