Program TWI

Elastyczny model transformacji procesów oparty na Lean Management oraz TWI

EUROBANK – PROFIL FIRMY Eurobank S.A. jest instytucją finansową (bankiem komercyjnym), zajmującą się obsługą klientów detalicznych. Wśród swojej oferty Eurobank posiada: konta osobiste, karty kredytowe, kredyty konsumpcyjne i hipoteczne, ubezpieczenia oraz różnego rodzaju fundusze inwestycyjne. Eurobank więc w świetle powyższego jest firmą usługową, której większość procesów jest oparta na pracy biurowej. Profil obsługi Klienta wpływa […]

Czy doskonalenie metod pracy w przemyśle może mieć związek z pojęciem Customer Experience, czyli doświadczeniami klienta?

Odpowiedź na tak zadane pytanie może być dla niektórych zaskakująca. Tym bardziej, że odnosi się ono do dość odległych w czasie i przestrzeni pojęć. Wspólnym mianownikiem do rozważań nad związkiem pomiędzy doskonaleniem metod pracy a doświadczeniami klienta są przeprowadzone przez nas eksperymenty, które potwierdzają sensowność łączenia odległych z pozoru dyscyplin biznesowych. Program TWI Po przystąpieniu […]

Działania liderów mówią same za siebie, ale sposób, w jaki prowadzą rozmowy, jest równie znaczący

Wiele przedsiębiorstw sporo inwestuje w „leanowe” systemy i programy ciągłego doskonalenia. Celem większości z tych inicjatyw jest przekształcenie kultury przedsiębiorstwa w taki sposób, aby pracownicy angażowali się w rozwiązywanie problemów w obszarach swojej pracy, a więc tam gdzie ich działania mogą wywrzeć bezpośredni wpływ i mieć przełożenie. Często jednak takim inicjatywom brakuje kilku ważnych elementów. […]

Udział pracowników w zyskach twojej firmy, czyli jak skutecznie realizować ideę przywództwa z szacunkiem

Obecnie naszą największą troską powinno być inwestowanie w kapitał ludzki – kapitał XXI wieku. Nigdy wcześniej podejście nakierowane na człowieka nie odgrywało tak istotnej roli w biznesie i kapitalizmie. Mathilde Lemoine, ekonomistka   Kierownictwo niemal każdej firmy, jaką poznałem, twierdziło, że „pracownicy byli jej najważniejszymi aktywami”, ale tak naprawdę tylko deklarowało ten wzniosły cel. Większość […]

Zastosowanie metodologii TWI do wdrażania nowych pracowników

Kiedy trzeba przyjąć do pracy 20-30 osób tygodniowo, efektywne i możliwie szybkie wdrożenie ich do pracy na stanowisku staje się punktem krytycznym. Ale jak to zrobić skutecznie? Polski zakład znalazł odpowiedź – TWI. KK Wind Solutions w Szczecinie produkuje systemy elektryczne do turbin wiatrowych i zatrudnia około 650 osób. W ostatnich latach popyt na produkty […]

Rola Managera we wdrażaniu Lean

Bardzo często wdrażanie Lean w przedsiębiorstwach jest zadaniem jednej osoby lub interdyscyplinarnego zespołu. Brak szybkich efektów oraz zaangażowania kluczowych osób powoduje lawinę niepowodzeń i pytanie „dlaczego się nie udało?” Stosowanie określonego zestawu sprawdzonych dobrych praktyk może zapobiec tego typu porażkom. W tym artykule przedstawiono zestaw takich dobrych praktyk stosowany w firmie SITECH Sp. z o. […]

TWI a praca z najlepszymi pracownikami tzw. „muszkieterami” w Provident Polska S.A.

O metodzie Pracy Standaryzowanej TWI, Instruowanie Pracowników metodą 4 kroków, Audytów/obserwacji,  dowiedziałam się podczas Programu LEAN PRACTITIONER. Wiedza praktyczna, a nie tylko teoretyczna Programu,  pozwoliły mi poznać całą metodykę Lean. Wykonanie samodzielnie prac usystematyzowało wiedzę, a także przekonało mnie do tego, że jest to fajne narzędzie do pracy nie tylko w ramach swoich obowiązków, ale […]

TWI w Provident Polska… czyli jak żabę zamienić w księcia… na dobre?

Jak się wszystko zaczęło? Provident przez ponad 130 lat realizował z sukcesem prosty i stabilny pomysł na biznes, który przetrwał krachy, recesje oraz wojny. Mała pożyczka udzielana w domu Klienta, a następnie obsługiwana co tydzień przez grupę doradców. Model powstał w Wielkiej Brytanii, a jego główne założenia wspierały bezpieczne i etyczne finansowanie gospodarstw domowych. Wynagradzanie […]

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. więcej. Zamknij