wywiady, filmy i reportaże

Interesujące wywiady ze specjalistami Lean Management, reportaże filmowe prezentujące ciekawe inicjatywy wdrożeniowe oraz filmy prezentujące zastosowanie technik i koncepcji Lean Management w środowisku produkcyjnym oraz usługowym.

Czy lean zmienia Twój sposób myślenia o biznesie?

Drogi Mistrzu Gemba, Widzę, że Lean zmienia sposób myślenia o biznesie, ale nie do końca to rozumiem. Gdybyś miał podsumować główne zmiany w sposobie myślenia, to na czym by one polegały? Dziękuję za fascynujące pytanie – zmusiło mnie do zastanowienia. Ostatnio odbyłem Gemba Walk z doświadczonym w Lean dyrektorem operacyjnym, który zaczynał pracę w nowej jednostce […]

Jak zmiany wywołane przez Lean zamienić w zysk firmy?

Wywiad z Orestem Fiume – dyrektorem finasowym Wiremold. W firmie produkcyjnej, która dopiero zaczyna wdrażać Lean, wyniki finansowe przez pierwsze dwa lata niemal zawsze ulegają pogorszeniu. Jest to do przewidzenia i policzenia, ale ludzie od finansów zdają się tego nie dostrzegać i zawsze kiedy wyniki zaczynają iść w dół twierdzą, że to wdrożenie Lean zabija […]

O tym jakim jesteś liderem świadczy nie to co mówisz, ale to co robisz

Roberto Priolo: Podczas XVI Konferencji Lean Management we Wrocławiu będziesz mówił o zachowaniach i postawach menadżerów, które są niezbędne do przewodzenia transformacji lean. Jakie najczęstsze błędy popełniają twoim zdaniem menadżerowie i czego mogą oczekiwać uczestnicząc w twoich wystąpieniach? Greg Lane: Z uczestnikami konferencji podzielę się podejściem taktycznym do angażowania liderów  i zrozumienia przez nich zachowań […]

Sekret przewodzenia zmianom – jak to robi Toyota

Roberto Priolo: Zacznijmy od twoich doświadczeń zdobytych w trakcie pracy dla Toyoty i korporacji Donnelly – czego nauczyłeś się na temat wdrażania lean w odniesieniu do całego łańcucha dostaw podczas swojej przygody w pracy z tymi firmami? Art Smalley: Po pierwsze, trzeba zrozumieć, że w każdej firmie i w organizacji każdego typu istnieje zależność dostawca-klient. […]

Dlaczego tak wiele prób transformacji firm kończy się fiaskiem? Wywiad z Davidem Mannem

Roberto Priolo: Przez wiele lat pracowałeś w Steelcase Inc tworząc szczupły system zarządzania (ang. Lean Management System). Czego się tam nauczyłeś? David Mann: Steelcase jest firmą z branży meblarskiej, która charakteryzuje się ogromną różnorodnością produktów oraz wielkością produkowanych serii. Nasze pierwsze leanowe eksperymenty przeprowadzaliśmy we wczesnych latach dziewięćdziesiątych pod okiem ekspertów z Toyoty. Zarówno my […]

Sposób Drew Lochera na wdrożenie Lean w środowisku usługowym

Roberto Priolo: Pierwszy raz wdrożyłeś zasady i metody Lean kiedy pracowałeś w latach osiemdziesiątych dla koncernu GE. Czego się wtedy nauczyłeś? Drew Locher: To prawda. Byłem wtedy jednym z uczestników korporacyjnego programu rozwoju menadżerów, który był realizowany w GE. Mimo, że termin lean nie był wtedy jeszcze znany, wiele ze spraw związanych z tym jak […]

Autor wywiadu podczas seminarium usługowego na XIV Konferencji Lean Management w dniach 10-12 czerwca 2014 roku we Wrocławiu

Firmy usługowe mają potencjał doskonalenia swoich działań w tempie 20-50 razy szybszym niż produkcja – przedruk wywiadu ze Stephenem Parrym, ekspertem Lean Management w usługach

Tempo uczenia się w przypadku firm usługowych jest od 20 do 50 razy szybsze niż tempo uczenia się firm produkcyjnych. Przyczyna takiego stanu rzeczy jest bardzo prosta: aby przeprowadzić eksperyment w firmie produkcyjnej, często jesteśmy zmuszeni do całkowitej reorganizacji jakiejś części fabryki, a przez to trudno jest nam działać i przez to możemy jedynie eksperymentować […]

II część wywiadu ze Stephenem Parrym – autorem książki „Sense and respond” – który zrewolucjonizował świat Lean-Service

Zapraszamy do obejrzenia II części wywiadu ze Stephenem Parrym na temat zastosowania filozofii Lean Management w branży usługowej. Parry jest uznanym światowym ekspertem w zakresie rozwoju szczupłych przedsiębiorstw usługowych. Dokonana przez niego transformacja usług w firmie Fujitsu została nazwana „Toyotą usług” – tak jak Toyota zrewolucjonizowała przepływ i dostarczanie produktów, materiałów i wiedzy w produkcji, […]

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. więcej. Zamknij