TWI w usługach

2016-05-11-banner-TWI dla usług (1)

Każdy zarządzający zespołem zna smak pracy pod presją czasu i wyniku. W XXI wieku ta presja stała się zdecydowanie bardziej dotkliwa niż kiedyś. Często zarządzający czują, że stają przed ścianą możliwości swoich zespołów. Więcej i szybciej i lepiej się już nie da. Dlatego wielu menedżerów sięga po dodatkowe zasoby: więcej ludzi lub więcej technologii, choćby przysłowiowy drugi monitor. Ale to droga na skróty.

Szanse na zwiększanie etatów w dzisiejszym świecie biznesowym są bliskie zeru. A technologia też nie będzie nas wspierać w nieskończoność. Nawet jeśli dzisiaj dostaniemy drugi monitor, a dział IT opracuje nam fajne macro, to za rok, gdy trzeba będzie sprostać kolejnym, trudnym wyzwaniom, trzeci monitor już nie pomoże. I nie będziemy dostawać macra bez końca.

Czy zatem faktycznie stajemy przed ścianą naszych możliwości? Niekoniecznie. Istnieje ogromny potencjał w samym sposobie pracy człowieka na styku człowiek – narzędzie (aplikacja, technologia). Liczni guru Lean, jak również wieloletnie doświadczenia zespołu ds. usług Lean Enterprise Institute Polska, potwierdzają, że w samym sposobie pracy człowieka tkwi między 20% a czasem 70% potencjału na doskonalenie.

Nie trzeba pracować szybciej! Wręcz odwrotnie – można pracować wolniej, ale krócej. Jak to możliwe? Poprzez udoskonalenie metodyczne przebiegu pracy stanowiskowej. Istnieje metoda na doskonalenie pracy stanowiskowej, nieważne czy specjalisty w procesach operacyjnych, analityka ryzyka finansowego, audytora, konsultanta ds. zarządzania, prezesa dużej firmy, menedżera sprzedaży. Jest ona znana od 70 lat! I od swego początku nie straciła na swojej skuteczności. Nazwę swą zasięgnęła od nazwy instytucji, która tę metodę opracowała w burzliwych czasach II Wojny Światowej, Training Within Industry, zwana w skrócie TWI. Na tej koncepcji doskonalenia pracy stanowiskowej wg TWI swoją potęgę zbudowały światowe marki, najpierw w świecie produkcji, a następnie w firmach usługowych.

Od kilku lat metoda TWI rewolucjonizuje świat usług. Zwłaszcza w Polsce. Polski Instytut Lean Enterprise ma największe na świecie doświadczenia w rozwoju i wdrażaniu metody TWI w usługach, w szczególności w bankowości, inwestycjach, ubezpieczeniach, sektorze SSC/BPO, sprzedaży i handlu. Od wiosny 2013 roku Instytut przeprowadził setki wdrożeń. Powstał międzynarodowy program certyfikowany Lean Practitioner, gdzie absolwenci są audytowani w swoich indywidualnych projektach TWI. Powstał kolejny, międzynarodowy program certyfikowany TWI Expert, gdzie oprócz indywidualnego projektu TWI, potwierdzonego audytem konsultanta na gemba, absolwenci programu dodatkowo zdobywają praktykę w programie „Train-The-Trainer” w TWI. Konsultanci Lean Enterprise Institute Polska do chwili dzisiejszej przeprowadzili ponad 130 takich certyfikacji. W wielu organizacjach, Instytut LEI Polska prowadzi nowatorskie projekty rozwojowe w obszarze TWI, np. dedykowany do TWI Gemba Walk.

Dziś w Polsce jest już wielu praktyków TWI. Są też firmy, o których śmiało można powiedzieć, że charakteryzują się kulturą TWI. Ci praktycy potwierdzają, że nie ma tak doskonałej pracy, której nie można by jeszcze bardziej udoskonalić. I zaprzeczają teoretyzującym tylko ekspertom od doskonalenia procesów, że nie można wielokrotnie udoskonalać procesu samej pracy stanowiskowej.

Jeśli na co dzień spotykasz się z presją czasu i presją wyniku, może warto sprawdzić, czy znana od 70 lat metoda TWI, ale wciąż stosowana, nawet w obliczu automatyzacji, digitalizacji, wszechobecnej technologii IT i technologii mobilności, jest metodą dla Ciebie?Jest to metoda dla każdego kto chce sprostać presji czasu i wyniku. Dla każdego, który chce by podwładni nie musieli pracować szybciej, ale za to w krótszym czasie dostarczać coraz lepsze wyniki.

 

2016-05-11-banner-TWI dla usług

Zapraszamy do pobrania folderów z refleksjami na temat TWI autorstwa Krzysztofa Drozda, Starszego Konsultanta Lean Enterprise Institute Polska. Aby pobrać folder kliknij w okładkę zamieszczoną poniżej.

Refleksje nt. Pracy Standaryzowanej – TWI w świecie usług

Instruowanie pracowników: na ciężarówkę, na czar par, na czarownicę… Refleksje nt. skutecznego wdrażania do pracy stanowiskowej

Refleksje nt. utrzymania udoskonalenia w pracy pracy stanowiskowej w świecie usług dzięki metodzie TWI