Wdrożenie Lean w Philips Polska

Transformacja procesu Zarządzania Ofertami w Philips Lighting S.A. przy wykorzystaniu metodologii Lean

Firma Philips – fakty i liczby

Holenderska firma Royal Philips to lider w dziedzinie technologii oraz firma o bogatym przekroju obszarów prowadzenia działalności. W naszej pracy skupiamy się na poprawie jakości życia ludzi poprzez wprowadzanie znaczących innowacji w dziedzinach opieki medycznej, produktów konsumenckich oraz oświetlenia. Firma Philips jest liderem w zakresie opieki kardiologicznej, domowej opieki medycznej oraz opieki w nagłych przypadkach, a także w dziedzinie energooszczędnych i nowoczesnych rozwiązań oświetleniowych, produktów do golenia i pielęgnacji dla mężczyzn oraz produktów do higieny jamy ustnej.

Philips

Marka Philips

Jesteśmy obecni na całym świecie w ponad 100 krajach – ciesząc się zaufaniem naszych klientów, zajmujemy szczególną pozycję, aby rozumieć wyzwania, przed jakimi stoją lokalne społeczności.

Philips

 

Nasza Misja i Strategia

Poprawiamy jakość życia dzięki znaczącym innowacjom.

Przez ponad 120 lat nasze innowacje znacząco poprawiły jakość życia milionów ludzi, budując tym samym silną i godną zaufania markę obecną na rynkach całego świata. W świetle obecnie panujących na świecie tendencji i aktualnych wyzwań — np. potrzebie dostępu do opieki medycznej w przystępnej cenie, wymogowi energooszczędności i dążeniu ludzi do osobistego poczucia zadowolenia — jesteśmy pewni, że obrana przez nas strategia jest słuszna.

Philips

Nasza podróż w kierunku zmiany

W 2011 roku firma Philips podjęła wieloletni program transformacji pod nazwą „Accelerate!”, mający na celu przekształcenie jej w inteligentne, sprawne i zorientowane na klienta przedsiębiorstwo. Program zmian i poprawy wydajności składa się z pięciu najważniejszych elementów: orientacji na klienta, wykorzystania zasobów, opracowania kompleksowego łańcucha wartości dla klientów, kultury oraz modelu operacyjnego.

Głównym celem programu jest umożliwienie firmie Philips szybszego wdrożenia innowacyjnych rozwiązań dostosowanych do potrzeb lokalnych rynków na całym świecie, w obrębie których prowadzi swoją działalność, zwiększając tym samym wartość swoich rozwiązań zarówno dla samej firmy, jak i dla jej klientów.

Philips

Philips

Philips

 

Początek podróży z Lean w Philips Lighting w ramach programu Accelerate!

W ramach programu Accelerate! Firma Philips Lighting S.A. w Polsce rozpoczęła w 2013 roku transformację procesów w środowisku komercyjnym w celu stworzenia sprawnie działającego łańcucha wartości dla swoich klientów. Jednym z pierwszych obszarów, w ramach którego wykorzystano w tym celu metodologię Lean był proces Zarządzania Ofertami dla projektów oświetleniowych, w obszarze sprzedaży do klientów z kanału hurtowego.

Philips

 Cele wdrożenia metodologii Lean w ramach procesu Zarządzania Ofertami

Philips

 Zdefiniowanie wymogów Klientów w odniesieniu do procesu Zarządzania Ofertami dla projektów oświetleniowych – Voice of Customers

 Philips

Analiza stanu obecnego oraz zdefiniowania stanu docelowego

W oparciu o potwierdzone w trakcie wywiadów wymogi Klientów względem czasu, jakości oraz kosztów procesu Zarządzania Ofertami przeprowadzona została analiza stanu obecnego tzw. current state, przy wykorzystaniu narzędzia mapowania przepływu strumienia wartości (Value Stream Mapping).

W trakcie warsztatów mapowania procesu Zarządzania Ofertami X-funkcjonalny zespół pracował nad 3 kluczowymi obszarami:

  1. Analizą stanu obecnego w odniesieniu do wymagań Klientów;
  2. Mapą stanu docelowego;
  3. 90 dniowym planem wdrożenia stanu docelowego.

Philips

 PDCA: Ustalenie warunków docelowych

Zdefiniowany proces docelowy został opisany za pomocą mierzalnych wskaźników, odzwierciedlających bezpośrednio oczekiwania Klientów.

W tym samym czasie X-funkcjonalny Zespół został przeszkolony w zakresie wykorzystania podstawowych narzędzi Lean w obszarze strukturalnego rozwiązywania problemów (3C) oraz ciągłego usprawniania, w duchu Kaizen, a następnie zaczął praktykować te narzędzia w codziennej pracy.

Philips

PDCA: Projekt pilotażowy

Po intensywnym okresie przygotowań, skupionym na zapewnieniu sprawnego przepływu informacji w łańcuchu wartości do klienta wskroś wielu funkcji zaangażowanych w proces oraz zdefiniowaniu standardów, wypracowane rozwiązanie było gotowe do przeprowadzenie testu z jednym z wybranych kluczowych klientów.

Ocena rezultatów w oparciu o głos Klienta dała nam zielone światło do kontynuacji zmian w obranym kierunku oraz standaryzacji wypracowanego podejścia dla pozostałych Klientów.

Philips

Usprawnienia – kluczowe obszary

Przeprowadzona transformacja Lean w obszarze procesu Zarządzania Ofertami skupiała się na wdrożeniu następujących zmian:

polecamy również

Zaawansowane metody Lean do poprawy produktywności
07-08.11.2017 Warszawa

Zaplanuj działania poprawy produktywności zespołów realizujących prace mało powtarzalne i przy zmieniającym się obciążeniu

sprawdź

Warsztaty na terenie firmy!
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. więcej. Zamknij