Page 4 - folder wizerunkowy2011_LEAN

This is a SEO version of folder wizerunkowy2011_LEAN. Click here to view full version

« Previous Page Table of Contents Next Page »

4

Management to koncepcja działania, aw której leży przekonanie, iż klient skłonny zaakceptować marnotrawstwa nionego w biurokracji, w złej organizacji w, nieakceptowanym poziomie jakości, aniu na podjęcie decyzji czy w rozdętych h produkcji nie dającej się sprzedać. cja ta zrodziła się na fali inicjatyw badawczych, które podjęto w latach 80. ubiegłego wieku, kiedy to przewaga konkurencyjna japońskiego przemysłu motoryzacyjnego stała się niekwestionowanym faktem. Od tamtej pory terminem Lean Management określa się kieru-nek zarządzania przedsiębiorstwami produkcyj-nymi i firmami usługowymi, oparty na zbiorze praktyk biznesowych zapoczątkowanych przez koncern motoryzacyjny Toyoty w latach 50. ubiegłego wieku.

W połowie lat 90. światowy rozgłos i uznanie zyskała książka Jamesa Womacka i Daniela Jonesa zatytułowana Lean Thinking . W książce tej filozofia produkcji zorientowanej na potrzeby klienta, oszczędnie gospodarująca zużywanymi zasobami (głównie pracą ludzką i kapitałem), została określona mianem „szczupłej” (ang. lean ). Autorzy dowiedli, posługując się wieloma przykła-dami, że praktyki zapoczątkowane w japońskim przemyśle motoryzacyjnym można z powodze-niem przenieść na grunt innych dziedzin gospo-darki, i to niezależnie od kraju ich pochodzenia. Fala zainteresowania zarządzaniem zgodnie z za-sadami Lean Management, spopularyzowanymi głównie dzięki pracom Womacka i Jonesa, zapoczątkowała rozwój badań nad możliwościami zastosowania tej idei również w innych obszarach naszego życia.

czego Lean?

Page 4 - folder wizerunkowy2011_LEAN

This is a SEO version of folder wizerunkowy2011_LEAN. Click here to view full version

« Previous Page Table of Contents Next Page »