Zastosowanie metodologii TWI do wdrażania nowych pracowników

Traktujemy TWI jako sposób przekazywania naszym pracownikom odpowiedzialności. I zareagowali na to dobrze, porozwianiu początkowych wątpliwości i pokonaniu początkowego oporu: dostrzegają, że mają teraz szansę na nauczenie się czynności, w które uprzednio nie byli zaangażowani (dzięki czemu łatwo i szybko mogą przechodzić z jednej linii na inną) i nawet najbardziej doświadczeni operatorzy powiedzieli nam, że TWI to świetny sposób na uzgodnienie jednej metody.

To fakt, że TWI koncentruje się na formowaniu osób, które właśnie dołączyły do KK Wind Solutions, ale korzystamy z TWI również w przypadku osób już pracujących w naszej firmie, aby zapewnić utrzymanie standardów na odpowiednim poziomie.

Zauważamy zmianę w naszym sposobie pracy i w wynikach, które możemy wspólnie osiągnąć. Przed wprowadzeniem TWI brakowało standardu dla wdrażania nowych pracowników, w związku z czym okres ich wprowadzania w obowiązki był znacznie dłuższy, niż to konieczne, a nowi pracownicy nie zawsze byli w stanie wykorzystać w pełni swój potencjał. Dzięki nowemu szkoleniu pracownicy zaczynają pracę na linii z bardziej wszechstronnym podejściem i z bardziej zróżnicowanymi, praktycznie zweryfikowanymi umiejętnościami, które mogą wykorzystać przy różnych liniach produkcyjnych, w zależności od bieżącego popytu.

Co ważne, zanotowaliśmy również znaczący spadek w liczbie błędów popełnianych przez naszych pracowników mimo wzrostu produktywności, którego doświadczyliśmy: DPMO (liczba defektów na milion możliwości ich powstania) spadła średnio o 30%.

Istnieje duże prawdopodobieństwo, że zarówno ten wynik, jak i inne zmiany są wynikiem różnych naszych inicjatyw w zakresie ciągłego doskonalenia, ale nie mamy wątpliwości, że największy wpływ wywarło TWI.

Dla KK Wind Solutions Polska to dopiero początek naszej przygody z TWI. Drugi krok będzie polegał na wprowadzeniu TWI w całym zakładzie, aby wpłynęło na sposób myślenia i zachowania każdego pracownika. W tym momencie prowadzimy projekt pilotażowy na dwóch liniach produkcyjnych, zanim wprowadzimy nowy system na całym obszarze produkcyjnym.

TWI poszerza świadomość związaną z wykonywaniem codziennych czynności, a jednocześnie pozwala na dodatkową poprawę wydajności, co w przyszłości pomoże nam w zdobyciu nowych klientów. Uważamy, że każda organizacja Lean powinna tego spróbować!

 

Jeśli zainteresował Cię artykuł zapraszamy na wystąpienie firmy KK Wind Solutions podczas XVII Konferencji Lean Management, gdzie dowiesz się więcej na temat TWI.

 

Autorzy:

Dagmara Chmielewska-Bień jest specjalistką ds. personalnych w KK Wind Solutions Poland

 

 

 

Radosław Maćkowiak jest kierownikiem linii w KK Wind Solutions Poland

 

 

 

Michał Ziemann jest konsultantem Lean w Lean Enterprise Institute Polska

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. więcej. Zamknij