GKN Driveline

GKN Driveline jest światowym liderem wśród dostawców półosi i systemów napędowych dla przemysłu motoryzacyjnego, zatrudniającym 21 000 osób w 49 zakładach w 31 krajach. GKN Driveline realizuje dostawy dla czołowych producentów pojazdów samochodowych na świecie. W gronie Klientów GKN Driveline znajdują się takie firmy jak: BMW, DaimlerChrysler, Fiat, Ford, Toyota, GM/Opel, Caterpillar, Honda, Volvo, MG Rover, PSA, Renault/Nissan, VW/Audi Group. GKN Driveline jest częścią koncernu GKN plc, z siedzibą w Wielkiej Brytanii, działającego w przemyśle motoryzacyjnym i lotniczym. Oprócz zakładów produkcyjnych GKN posiada własne laboratoria i centra badawcze, pracujące nad ciągłym udoskonalaniem produktów.

System 5S – praktyczne aspekty wdrożenia w firmie

02.10.2018 Oleśnica

Choć 5S to zbiór stosunkowo dobrze znanych metod i technik, umożliwiających stworzenie wysokiej jakości stanowisk pracy, a także jedno z podstawowych narzędzi szczupłego wytwarzania, to skuteczne wdrożenie i utrzymanie całego systemu stanowi już nie lada wyzwanie, angażujące wszystkie poziomy zarządzania w firmie. Metoda 5S może nie tylko wesprzeć organizację miejsc pracy i zmniejszyć poziom marnotrawstwa na stanowiskach pracy, ale wpływa również korzystnie na zwiększenie poczucia odpowiedzialności pracowników za swój obszar pracy, zwiększa ich zaangażowanie i pozwala skorzystać z naturalnego potencjału pracowników do doskonalenia swojego otoczenia. Jednak wykorzystanie w pełni wszystkich możliwości drzemiących w metodzie organizacji pracy, zwanej 5S jest trudne i wymaga, wiedzy, wyczucia organizacyjnego i umiejętności zarządzania zespołem.

sprawdź

Raporty A3

Raporty A3

03.10.2018 Oleśnica

Raport A3 to tylko pozornie kartka papieru podzielona na rubryki – tak naprawdę to bardzo wszechstronne narzędzie planowania strategicznego, rozwiązywania problemów, zarządzania zmianami i projektami, prezentacji pomysłów oraz pracy zespołowej. Stosowanie raportów A3 buduje przede wszystkim sposób zarządzania firmą – forma oparta na cyklu PDCA zmusza do logicznego myślenia, a zasady sporządzania raportu A3 zakładają dialog między piszącym raport a odbiorcami, oraz przemyślany wybór działań i dyscyplinę wdrożenia.

sprawdź

Doskonalenie metod pracy wg TWI

Zaangażowanie pracowników w usprawnianie metod pracy wg TWI

19.04.2018 Oleśnica

Doskonalenie metod pracy to technika wspomagająca opracowanie lepszego sposobu wykonywania czynności i operacji. Jej zastosowanie pomaga zwiększyć liczbę wytwarzanych, dobrych jakościowo produktów oraz prowadzi do skrócenia czasu wykonywania zabiegów. Pozwala również wprowadzić standard akceptowany zarówno przez przełożonych, jak i podwładnych. Jest to jedna z niewielu w pełni uniwersalnych metod nadających się do analizy i usprawniania dowolnego typu zadań produkcyjnych bez względu na to, czy są to prace powtarzalne, czy czynności wykonywane sporadycznie.

sprawdź

Logistyka wewnętrzna fabryki wg zasad Lean

Logistyka wewnętrzna fabryki wg zasad Lean

27-28.03.2018 Oleśnica

Dostawy części i materiałów z magazynu do stanowisk produkcyjnych wymagają stworzenia efektywnego systemu logistyki wewnętrznej w fabryce, obejmującego zarówno właściwie zorganizowany magazyn, jak i optymalne ścieżki transportu na hali produkcyjnej. Zamiast wydawać materiały w dużych partiach i całymi paletami, należy je dostarczać do stanowisk często i w małych ilościach oraz przewozić je nie wózkami widłowymi, ale specjalnymi ciągnikami bądź wózkami pchanymi ręcznie, kursującymi wg ustalonego rozkładu jazdy i po specjalnie wyznaczonych trasach. Taki system określany jest terminami takimi jak: „pętle mleczarza”, „pociąg”, „waterspider” lub „mizusumashi”.

sprawdź

Mapowanie strumienia wartości

Mapowanie strumienia wartości

11-12.09.2018 Oleśnica

Metoda mapowania strumienia wartości wywodzi się z praktyki koncernu Toyota, w którym znana jest pod nazwą „Mapowania przepływów materiałów i informacji”. Służy do przedstawiania stanu obecnego systemu produkcyjnego i projektowania stanów przyszłych, zwanych „idealnymi”, tworzonych w celu wdrożenia szczupłego systemu produkcyjnego. Dzięki mapom proces zaczyna być widziany „oczami klienta”, ponieważ projekty przepływów obejmują wszystkie działania związane z dostarczaniem wartości klientowi. Jest to o tyle ważne, iż w praktyce wiele wysiłków i usprawnień wdrożeniowych – o ile nie zostaną one odpowiednio zaplanowane – może nie przynieść spodziewanych efektów (np. przyspieszenie pracy urządzenia produkcyjnego, które nie jest „wąskim gardłem”, itp.).

sprawdź

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. więcej. Zamknij