fbpx

Artykuły

W tej sekcji znajdują się wszystkie artykuły dostępne w bazie wiedzy.

Wybór Lean Management jako drogi do doskonalenia organizacji na przykładzie produkcji kosmetyków w firmie Oriflame

1. Firma Firma Oriflame została założona w Szwecji przez dwóch braci i ich przyjaciela w 1967roku. […]

Opracowanie prawdziwego raportu A3 to dużo więcej, niż samo wypełnienie pól formularza

Mimo, iż od wielu lat dobrze wiemy czym jest raport A3, wielu z nas traktuje […]

Co takiego? Mój system kanban powinien zaliczać wpadki?

Drogi Mistrzu Gemba! Poddaliśmy się z wdrożeniem systemu ssącego (systemu kanban) w naszej firmie. Za […]

Waga czynnika ludzkiego w doskonaleniu kompetencji liderów według metody TWI (ang. Training Within Industry)

Krytyka, jakiej poddawana jest często koncepcja Lean Management w Stanach Zjednoczonych dotyczy zazwyczaj jej przesadnego […]

Czego nauczyłem się pracując w Toyocie

Starając się doprowadzić do zmiany w naszych organizacjach cały czas przyglądamy się Toyocie w nadziei […]

Zmiana kultury firmy poprzez ciągłe doskonalenie

1. PREZENTACJA FIRMY Firma GKN powstała w Anglii w 1759 r. w czasach rewolucji przemysłowej. […]

W jaki sposób zakorzenić kulturę rozwiązywania problemów

Niewielu jest liderów dorównujących zakresem odpowiedzialności (a często i poziomem frustracji) koordynatorom lean lub koordynatorom […]

TPM to kształtowanie postaw, a nie konserwacja maszyn – dwuletnie doświadczenia O/ZWR KGHM POLSKA MIEDŹ

1. CHARAKTERYSTYKA KGHM POLSKA MIEDŹ S.A. ODDZIAŁ ZAKŁADY WZBOGACANIA RUD Oddział Zakłady Wzbogacania Rud z […]

Czy Lean Management naprawdę sprawdza się w każdym środowisku pracy?

Ludzie często zadają mi pytanie, czy koncepcja Lean Management ma uniwersalne zastosowanie. Z wielu usłyszanych […]

Siła drzemiąca w kaizen

Skąd się bierze siła kaizen? Intuicja podpowiada nam, że ciągłe angażowanie wszystkich w doskonalenie musi […]

W jaki sposób przeprowadzać warsztaty kaizen i jak dobierać osoby do zespołów?

Nieustannie słyszę pytania o najlepszy sposób prowadzenia warsztatów kaizen. Ludzie pragną poznać wszystkie tajniki, począwszy […]

Monozukuri poprzez Hitozukuri („tworzenie ludzi, przed wytwarzaniem wyrobów”)

Co? Kolejne japońskie słowa? Czy kaizen, gemba i tym podobne nie wystarczą? Za każdym razem […]

Raport – Doskonalenie procesów w sektorze usługowym w Polsce. Stan obecny i trendy na przyszłość. Część 2

W pierwszej części raportu pokazano, jak duży jest nadal potencjał doskonalenia, nawet w firmach usługowych […]

Praca standaryzowana dla KAIZEN: zdefiniuj, osiągnij, utrzymaj, usprawniaj

Wiele mówi się i pisze o Kaizen, ale czy naprawdę wiemy jakie są kolejne kroki […]

Sekret procesu rekrutacyjnego Toyoty

Ciężko mi nawet spamiętać, ile razy byłam pytana o to, co musiałam zrobić, żeby przejść […]

Jedna prosta rzecz, dzięki której możesz poprawić swoje umiejętności coachingowe

Czy zdarzyło Ci się odczytać e-mail inaczej, niż wynikało to z intencji nadawcy? A może […]

Raport – Doskonalenie procesów w sektorze usługowym w Polsce. Stan obecny i trendy na przyszłość. Część 1

Raport prezentuje wybrane wyniki analizy firm z sektora nowoczesnych usług biznesowych w Polsce, w aspekcie […]

System Lean HR jako wsparcie we wdrażaniu TPM w oddziałach BSH w Łodzi

1. WSTĘP Niniejsze opracowanie powstało w oparciu o doświadczenia autorów w zakresie wdrażania i organizacji […]

Nie znalazłeś informacji, której szukasz? Zadzwoń lub wyślij do nas zapytanie

tel.: 506 785 310

e-mail: info@lean.org.pl

    Administrator Danych Osobowych: Lean Enterprise Institute Polska sp. z o.o.
    Pełna klauzula

    Zapoznałem się z pełną treścią klauzuli informacyjnej