fbpx

Lean w różnych branżach

Lean Management, w powszechnej opinii, kojarzony jest głównie z przedsiębiorstwami o charakterze produkcyjnym. Jednak jako sposób zarządzania firmą, którego głównymi zasadami są eliminacja marnotrawstwa, ciągłe doskonalenie i koncentracja na wartości dodanej dla klienta, Lean Management może być wprowadzony w każdej firmie – niezależnie od branży i specjalizacji, także w różnego typu organizacjach, instytucjach państwowych oraz placówkach medycznych. Tym, co decyduje o szerokim zastosowaniu Lean Management jest fakt, iż przyczynia się on do wyeliminowania problemów powtarzalnych w różnych strukturach i podmiotach – bez względu na sektor czy branżę: zbędnego działania, przestojów w pracy, czy marnotrawstwa obejmującego: nadprodukcję, oczekiwanie, przemieszczanie, nadmierne przetwarzanie, zapasy, ruch oraz poprawianie. Warunkiem powodzenia jest wdrożenie odpowiednich zasad oraz konsekwentne ich przestrzeganie.

Monozukuri poprzez Hitozukuri („tworzenie ludzi, przed wytwarzaniem wyrobów”)

Co? Kolejne japońskie słowa? Czy kaizen, gemba i tym podobne nie wystarczą? Za każdym razem […]

Raport – Doskonalenie procesów w sektorze usługowym w Polsce. Stan obecny i trendy na przyszłość. Część 2

W pierwszej części raportu pokazano, jak duży jest nadal potencjał doskonalenia, nawet w firmach usługowych […]

Praca standaryzowana dla KAIZEN: zdefiniuj, osiągnij, utrzymaj, usprawniaj

Wiele mówi się i pisze o Kaizen, ale czy naprawdę wiemy jakie są kolejne kroki […]

Sekret procesu rekrutacyjnego Toyoty

Ciężko mi nawet spamiętać, ile razy byłam pytana o to, co musiałam zrobić, żeby przejść […]

Jedna prosta rzecz, dzięki której możesz poprawić swoje umiejętności coachingowe

Czy zdarzyło Ci się odczytać e-mail inaczej, niż wynikało to z intencji nadawcy? A może […]

Raport – Doskonalenie procesów w sektorze usługowym w Polsce. Stan obecny i trendy na przyszłość. Część 1

Raport prezentuje wybrane wyniki analizy firm z sektora nowoczesnych usług biznesowych w Polsce, w aspekcie […]

System Lean HR jako wsparcie we wdrażaniu TPM w oddziałach BSH w Łodzi

1. WSTĘP Niniejsze opracowanie powstało w oparciu o doświadczenia autorów w zakresie wdrażania i organizacji […]

Jak pracują skuteczni liderzy

Bardzo często jestem pytana: „Jak powinni się zachowywać nasi liderzy w środowisku lean?” Ludzie chcą […]

Budowanie kultury lean poprzez warsztaty TPM

1. KORPORACJA EATON Eaton Corporation jest producentem szerokiej gamy produktów z branż zarządzania energią (automotive, […]

Od operatora do kierownika, czyli o możliwościach rozwoju w środowisku Lean na przykładzie NIDEC MOTORS & ACTUATORS

1. Wstęp Niniejszy materiał powstał w oparciu o doświadczenia autorów w zakresie tworzenia i wykorzystywania możliwości […]

Lean Management w szpitalach

Obecnie podejście Lean Management błyskawicznie podbija amerykańskie szpitale. Jest to branża, na którą ze wszystkich […]

Skuteczny dział doskonalenia wg Lean

Interakcja pomiędzy działem doskonalenia a obszarem operacyjnym – stan dzisiejszy Filozofia Lean Management jest widoczna […]

Zarządzanie i uczenie według Toyota Way

Bardzo dobrze pamiętam moment awansu na szczebel kierowniczy w Toyota Motor Manufacturing Kentucky (TMMK). Przyjechał […]

Jak budujemy kulturę otwartą na zmiany w Pionie Operacji w Banku BPH SA

100% zmian ocenionych jako wprowadzone „z sukcesem” miało właściwie rozwiązanie techniczne. Ponad 98% zmian ocenionych […]

Elastyczność zarządzania zasobami ludzkimi w realizacji bankowych procesów operacyjnych w oparciu o funkcjonujący system zarządzania

ING Bank Śląski wywodzi się z utworzonego w 1988 Banku Śląskiego, którego od 1996 roku […]

Lean w praktyce. Od Business Plan Deployment do dostosowania wydajności do zapotrzebowania klienta.

1. WSTĘP Niniejsze opracowanie powstało w oparciu o doświadczenia autora w zakresie wdrażania i usprawniania […]

Motywowanie pracowników w środowisku lean

1. Wyzwania środowiska Lean „(…) Nasz największy problem w firmie to dyscyplina w stosowaniu narzędzi […]

Zarządzanie przez rozwiązywanie problemów (cz. 2/3)

3. LOKALNY POMIAR WYNIKÓW Lokalny pomiar wyników to pomiar pracy ludzi, urządzeń i procesów w […]

Nie znalazłeś informacji, której szukasz? Zadzwoń lub wyślij do nas zapytanie

tel.: 506 785 310

e-mail: info@lean.org.pl

    Administrator Danych Osobowych: Lean Enterprise Institute Polska sp. z o.o.
    Pełna klauzula

    Zapoznałem się z pełną treścią klauzuli informacyjnej