fbpx

Kaizen

Sekcja poświęcona jest japońskiej praktyce zarządzania – kaizen. Kaizen to inaczej ciągłe doskonalenie organizacji z wykorzystaniem wiedzy i zaangażowania pracowników. Bazuje na przekonaniu, że pracownicy wdrażający niewielkie usprawnienia (kaizeny) w swojej pracy każdego dnia powodują, organizacja doskonali się szybciej i szybciej zdobywa przewagę nad konkurencją , niż w przypadku kiedy inwestujemy co jakiś czas w duże udoskonalenie.
Po co robimy warsztaty kaizen? Jak sprawić, żeby codzienny kaizen stał się nawykiem pracowników w naszej firmie? Jak najefektywniej wykorzystać system sugestii pracowniczych? Te i inne odpowiedzi znajdziecie w artykułach, wywiadach, studiach przypadków i wielu innych materiałach zamieszczonych w tej sekcji bazy wiedzy, która zawiera dodatkowo wskazówki na temat rozwijania kultury organizacji w duchu kaizena, czyli duchu ciągłego dążenia do poprawy.

Jakość jest punktem wyjścia, a kluczem do niej jest kaizen

Freddy Ballé, który zaczął zajmować się TPS w połowie lat 70., był jednym z pionierów […]

Trzy sposoby na stworzenie kultury ciągłego doskonalenia w każdym miejscu

Kiyoshi „Nate” Furuta Aby osiągnąć stan niekończącego się ciągłego doskonalenia, kadra […]

Recepta na PORAŻKĘ transformacji Lean. Sposób nr 1 – wdrażanie Lean „na agentów zmian”

Autor: Remigiusz Horbal, Lean Enterprise Institute Polska Zadziwiające, jak wiele firm (zwłaszcza dużych „korpo”) próbuje […]

Dlaczego liderom trudno przestać wskazywać rozwiązania i zacząć przewodzić w sposób świadomy

  Katie, wystąpisz na wrześniowej konferencji Lean i opowiesz o nawykach liderów […]

Porażka jest porażką tylko wtedy, gdy nie wyciągamy z niej żadnych wniosków

„Porażka jest porażką tylko wtedy, gdy nie wyciągamy z niej żadnych wniosków” – twierdzi Isao […]

Jak się uczyć przewodzić i jak przewodzić, by się uczyć

W naszym wydawnictwie właśnie ukazała się nowa książka. To Jak się uczyć […]

Dlaczego warto przejść z produkcji w partiach na Lean?

Art Byrne Przede wszystkim dlatego, że przyniesie to duże korzyści w prawie każdym obszarze. Większość […]

Jakie konkretne praktyki przywództwa z szacunkiem pozwalają skutecznie rozwijać ludzi?

Na to pytanie odpowiada Michael Ballé, współautor książki Przewodzić z szacunkiem opowiadającej […]

Zmień swoją ulubioną metodę rozwiązywania problemów

Niektóre problemy biznesowe wymagają szybkiej reakcji, aby „zatrzymać krwawienie”, podczas gdy inne wymagają […]

Kaizen w firmie FPZ

Sergio Ferigo, Dyrektor Generalny firmy FPZ, będzie gościem XX Konferencji Lean Management, która odbędzie się w […]

Kaizen – na drodze ku doskonałości

Esselte Polska Sp. z o.o. w Kozienicach powstała w 1991 roku jako spółka córka koncernu […]

Świat potrzebuje usprawnień
Prezentujemy nowy przewodnik po trasach szybkobieżnych kolei kaizen

Jak często język stawał się dla Was barierą na drodze do wspólnej dyskusji, nauki i wdrażania […]

Czy istnieje wzór na sukces firmy? Wywiad z Tracey i Erniem Richardson – autorami książki „Droga Toyoty do angażowania pracowników”

Na czym polega sekret zdolności Toyoty do angażowania pracowników w ciągłe doskonalenie? Aby zdradzić nam […]

Ramowy model rozwiązywania problemów – wywiad z Artem Smalleyem

Cztery typy problemów i sposoby ich rozwiązywania, które pozwolą na nowo ukształtować wasze organizacje, przedstawia […]

Międzynarodowy sukces w parze z ciągłym doskonaleniem, czyli jak Lean Management wspiera globalną strategię biznesową

W ciągu zaledwie 25 lat Grupa Nowy Styl osiągnęła pozycję, na którą jej konkurencja pracowała […]

Jak przeprowadzić warsztaty kaizen poświęcone przezbrojeniom zgodnie z metodą SMED

Większość firm nie rozumie strategicznego znaczenia redukcji czasów przezbrojenia. Traktuje je jako oddzielną kwestię i […]

Nie znalazłeś informacji, której szukasz? Zadzwoń lub wyślij do nas zapytanie

tel.: 506 785 310

e-mail: info@lean.org.pl

    Administrator Danych Osobowych: Lean Enterprise Institute Polska sp. z o.o.
    Pełna klauzula

    Zapoznałem się z pełną treścią klauzuli informacyjnej