Kaizen
Sekcja poświęcona jest japońskiej praktyce zarządzania – kaizen. Kaizen to inaczej ciągłe doskonalenie organizacji z wykorzystaniem wiedzy i zaangażowania pracowników. Bazuje na przekonaniu, że pracownicy wdrażający niewielkie usprawnienia (kaizeny) w swojej pracy każdego dnia powodują, organizacja doskonali się szybciej i szybciej zdobywa przewagę nad konkurencją , niż w przypadku kiedy inwestujemy co jakiś czas w duże udoskonalenie.
Po co robimy warsztaty kaizen? Jak sprawić, żeby codzienny kaizen stał się nawykiem pracowników w naszej firmie? Jak najefektywniej wykorzystać system sugestii pracowniczych? Te i inne odpowiedzi znajdziecie w artykułach, wywiadach, studiach przypadków i wielu innych materiałach zamieszczonych w tej sekcji bazy wiedzy, która zawiera dodatkowo wskazówki na temat rozwijania kultury organizacji w duchu kaizena, czyli duchu ciągłego dążenia do poprawy.
Freddy Ballé, który zaczął zajmować się TPS w połowie lat 70., był jednym z pionierów […]
Kiyoshi „Nate” Furuta Aby osiągnąć stan niekończącego się ciągłego doskonalenia, kadra […]
Wartość książki Katie Anderson Jak się uczyć przewodzić […]
Autor: Remigiusz Horbal, Lean Enterprise Institute Polska Zadziwiające, jak wiele firm (zwłaszcza dużych „korpo”) próbuje […]
Katie, wystąpisz na wrześniowej konferencji Lean i opowiesz o nawykach liderów […]
„Porażka jest porażką tylko wtedy, gdy nie wyciągamy z niej żadnych wniosków” – twierdzi Isao […]
W naszym wydawnictwie właśnie ukazała się nowa książka. To Jak się uczyć […]
Art Byrne Przede wszystkim dlatego, że przyniesie to duże korzyści w prawie każdym obszarze. Większość […]
Na to pytanie odpowiada Michael Ballé, współautor książki Przewodzić z szacunkiem opowiadającej […]
Niektóre problemy biznesowe wymagają szybkiej reakcji, aby „zatrzymać krwawienie”, podczas gdy inne wymagają […]
Sergio Ferigo, Dyrektor Generalny firmy FPZ, będzie gościem XX Konferencji Lean Management, która odbędzie się w […]
Esselte Polska Sp. z o.o. w Kozienicach powstała w 1991 roku jako spółka córka koncernu […]
Jak często język stawał się dla Was barierą na drodze do wspólnej dyskusji, nauki i wdrażania […]
Na czym polega sekret zdolności Toyoty do angażowania pracowników w ciągłe doskonalenie? Aby zdradzić nam […]
Cztery typy problemów i sposoby ich rozwiązywania, które pozwolą na nowo ukształtować wasze organizacje, przedstawia […]
W ciągu zaledwie 25 lat Grupa Nowy Styl osiągnęła pozycję, na którą jej konkurencja pracowała […]
Większość firm nie rozumie strategicznego znaczenia redukcji czasów przezbrojenia. Traktuje je jako oddzielną kwestię i […]