Kaizen

Sekcja poświęcona jest japońskiej praktyce zarządzania – kaizen. Kaizen to inaczej ciągłe doskonalenie organizacji z wykorzystaniem wiedzy i zaangażowania pracowników. Bazuje na przekonaniu, że pracownicy wdrażający niewielkie usprawnienia (kaizeny) w swojej pracy każdego dnia powodują, organizacja doskonali się szybciej i szybciej zdobywa przewagę nad konkurencją , niż w przypadku kiedy inwestujemy co jakiś czas w duże udoskonalenie.
Po co robimy warsztaty kaizen? Jak sprawić, żeby codzienny kaizen stał się nawykiem pracowników w naszej firmie? Jak najefektywniej wykorzystać system sugestii pracowniczych? Te i inne odpowiedzi znajdziecie w artykułach, wywiadach, studiach przypadków i wielu innych materiałach zamieszczonych w tej sekcji bazy wiedzy, która zawiera dodatkowo wskazówki na temat rozwijania kultury organizacji w duchu kaizena, czyli duchu ciągłego dążenia do poprawy.

Cztery typy problemów i sposoby ich rozwiązywania

Gdy twoim jedynym narzędziem jest młotek, wszystko zaczyna ci przypominać gwoździe. [Abraham Maslow]   Typowy […]

Międzynarodowy sukces w parze z ciągłym doskonaleniem, czyli jak Lean Management wspiera globalną strategię biznesową

W ciągu zaledwie 25 lat Grupa Nowy Styl osiągnęła pozycję, na którą jej konkurencja pracowała […]

Jak przeprowadzić warsztaty kaizen poświęcone przezbrojeniom zgodnie z metodą SMED

Większość firm nie rozumie strategicznego znaczenia redukcji czasów przezbrojenia. Traktuje je jako oddzielną kwestię i […]

Właściciel firmy w świecie Lean – zrozumieć swoją rolę dla własnych korzyści

Podjęcie decyzji o transformacji przedsiębiorstwa w kierunku Lean, niezależnie od źródeł takiej decyzji, pociąga za […]

Oto dowód, że kaizen prowadzi do prawdziwej innowacji

Ten artykuł jest o Cyrilu Dané oraz założonej przez niego firmie AIO Karakuri Kaizen, która […]

Budowanie i ciągłe doskonalenie systemu sugestii pracowniczych w firmie VOSS Automotive Polska

1. Voss Automotive Polska Sp. z o.o. – czym się zajmujemy? Voss Auomotive Polska Sp. […]

Nie da się rozwiązywać problemów na odległość, czyli jak odnieść sukces poprzez codzienne zarządzanie

Czy macie wrażenie, że wasza firma jest jak zamek z piasku? Czy utrzymanie rezultatów rozwiązań […]

Ewolucja Lean – od narzędzi do kultury w Philips w Kętrzynie

Philips Lighting, jest światowym liderem w zakresie produktów oświetleniowych, systemów i usług. Nasze zrozumienie tego, […]

Jak sprawić, aby zmiany wprowadzane dzięki kaizen okazały się trwałe

Jeśli chcesz zbudować lepszą firmę, w której efekty działań kaizen zdołają się utrwalić, musisz zbudować […]

Trzy niezawodne sposoby na uśmiercenie systemu Kaizen w Twojej firmie

Żadne wdrożenie lean nie może się obyć bez wprowadzenia narzędzi i procesów zmieniających kulturę firmy, […]

Żeby coś stało się nawykiem, musi być często praktykowane

Prof. Tomasz Koch udzielił wypowiedzi dla magazynu Teraz DB Schenker Logistics. Magazyn dla pracowników, przewoźników […]

Sprawdzone strategie wprowadzania Lean Management w życie

Sprawdzone strategie wprowadzania Lean Management w życie W mojej ponad 30-sto letniej karierze wdrażania lean […]

Siła drzemiąca w kaizen

Skąd się bierze siła kaizen? Intuicja podpowiada nam, że ciągłe angażowanie wszystkich w doskonalenie musi […]

W jaki sposób przeprowadzać warsztaty kaizen i jak dobierać osoby do zespołów?

Nieustannie słyszę pytania o najlepszy sposób prowadzenia warsztatów kaizen. Ludzie pragną poznać wszystkie tajniki, począwszy […]

Praca standaryzowana dla KAIZEN: zdefiniuj, osiągnij, utrzymaj, usprawniaj

Wiele mówi się i pisze o Kaizen, ale czy naprawdę wiemy jakie są kolejne kroki […]

Jak budujemy kulturę otwartą na zmiany w Pionie Operacji w Banku BPH SA

100% zmian ocenionych jako wprowadzone „z sukcesem” miało właściwie rozwiązanie techniczne. Ponad 98% zmian ocenionych […]

Jak zrewolucjonizować firmę dzięki Lean Management – prezentacja książki Arta Byrne’a

Podczas naszej ubiegłorocznej wizyty w Lean Enterprise Institute w Bostonie Jamie Bonini – dyrektor generalny […]

Rola kadry menadżerskiej w procesie dokonalenia w firmach usługowych

Rola kadry menadżerskiej w ciągłym doskonaleniu Zasadnicza różnica pomiędzy klasycznym, a szczupłym systemem zarządzania jest […]

Nie znalazłeś informacji, której szukasz? Zadzwoń lub wyślij do nas zapytanie

tel.: 506 785 310

e-mail: info@lean.org.pl

Administrator Danych Osobowych: Lean Enterprise Institute Polska sp. z o.o.
Pełna klauzula

Zapoznałem się z pełną treścią klauzuli informacyjnej