fbpx

Doświadczenia wdrożeniowe

W naszej pracy z klientami, zwłaszcza w trakcie projektów wdrożeniowych lean, spotykamy się niejednokrotnie z takimi decyzjami, zachowaniami czy też całymi strategiami działania, które opóźniają wdrożenie lean, a czasami nawet przyczyniają się do klęski całego projektu. Żaden prawdziwy praktyk lean nie powinien przechodzić obojętnie obok marnotrawstwa, dlatego też zdecydowaliśmy się te przypadki opisać, dodając nasze refleksje i wnioski. Chcemy skupić się na omówieniu zarówno problemów z wdrażaniem całych systemów, jak i pojedynczych narzędzi. Wszystkie one jednak mają wspólny mianownik – to nasze „historie z pola walki”, którymi chcemy się podzielić ze wszystkimi, którzy idą po drodze lean, aby wiedzieli o przeszkodach, na jakie mogą się na tej drodze natknąć, i aby poznali sposoby radzenia sobie z nimi. Zapraszamy do zapoznania się z 12 felietonami z cyklu „O co można się potknąć na drodze wdrożenia lean.”

Analiza procesu szczepienia przeciw COVID-19 – jak zastosować Lean w tym procesie

Dave Brunt, Lean Enterprise Academy Obserwacja jest kluczem do zastosowania Lean podczas szczepień przeciw COVID-19. […]

Rozpowszechniaj najlepszy sposób myślenia, a nie najlepsze praktyki

Autor: Karen Gaudet Wiele nauczyłam się, wdrażając podejście Lean w przeszło stu kawiarniach należących […]

Jak wdrażać Lean, aby pomógł firmie odnieść sukces

Sytuacyjne podejście do małych i dużych transformacji Lean w każdej branży Autor: Sławomir Kubiak, Partner […]

Rozwijanie świadomości, namysłu i pomysłowości – trzy intencje gemba walk

W poprzednim artykule skupiłam się na intencjach wizyt w gemba (gemba walk). Wyjaśniłam, […]

Wprowadzanie Agile’a w Toyocie

Nigel Thurlow będzie gościem XX Konferencji Lean Management, która odbędzie się w dniach 14-16 października 2020 […]

Co właściwie powinniśmy robić, gdy już znajdziemy się w gemba?

Co właściwie powinniśmy robić, gdy już znajdziemy się w gemba? Czego szukać? I skąd […]

Lean w sprzedaży i obsłudze klientów

Jak Lean Management może znacząco poprawić efektywność sprzedaży, jakość obsługi klienta i satysfakcję klientów. Autor: Sławomir […]

Doświadczenia z pola walki z koronawirusem z hiszpańskich szpitali stosujących Lean Management

Jak szpitale stosujące Lean zareagowały na najbardziej krytyczne stadium epidemii? Poprosiliśmy trzy szpitale w Katalonii […]

Czym właściwie zajmuje się Lean sensei i jak może pomóc twojej organizacji?

Mało jest w Lean kwestii tak enigmatycznych i trudnych do uchwycenia jak osoba senseia i […]

Jak przeprowadzić warsztaty kaizen poświęcone przezbrojeniom zgodnie z metodą SMED

Większość firm nie rozumie strategicznego znaczenia redukcji czasów przezbrojenia. Traktuje je jako oddzielną kwestię i […]

Właściciel firmy w świecie Lean – zrozumieć swoją rolę dla własnych korzyści

Podjęcie decyzji o transformacji przedsiębiorstwa w kierunku Lean, niezależnie od źródeł takiej decyzji, pociąga za […]

Area Cooling Solution: LEI Polska pomaga „zamrozić” wielkość powierzchni przy rosnącej produkcji

Uzasadnienie dla projektu Wzrost wolumenu produkcji postawił zakład przed dylematem: inwestycja w nowe powierzchnie produkcyjne […]

Eurobank: Elastyczny model transformacji procesów oparty na TWI

Wyzwania w projekcie Wdrożyć metody pozwalające systematycznie poprawiać produktywność zespołów Zaangażować menadżerów zespołów i pracowników […]

Stratom mówimy NIE – przykład wdrożenia w polskim przedsiębiorstwie

Pilotażowe wdrożenie metody Eco Lean (przeczytaj o metodzie klikając TUTAJ, a […]

Jak upiec dwie pieczenie na jednym ogniu – przykład wdrożenia w tureckim przedsiębiorstwie

Partnerem przemysłowym, u którego metoda Eco Lean była testowana po pierwszych modyfikacjach wiązanych z pilotażowym […]

Eco Lean – niskokosztowe usprawnienia wsparciem dla biznesu i środowiska

Konkurencja wśród europejskich przedsiębiorstw zmusza je do podejmowania wielokierunkowych działań mających na celu redukcję strat, […]

Jak zmienić styl myślenia pracownika o każdym przezbrojeniu – kultura SMED w SFS Poland

Przy konieczności reagowania na codzienne zmiany w zapotrzebowaniu na nasze produkty największym wyzwaniem dla Stanley […]

Irytujące drobiazgi też mają znaczenie

Zepsuty telefon lub zegar pokazujący niewłaściwą godzinę mogą nam wydawać się drobnostkami, ale często utrudniają […]

Nie znalazłeś informacji, której szukasz? Zadzwoń lub wyślij do nas zapytanie

tel.: 506 785 310

e-mail: info@lean.org.pl

Administrator Danych Osobowych: Lean Enterprise Institute Polska sp. z o.o.
Pełna klauzula

Zapoznałem się z pełną treścią klauzuli informacyjnej