Doświadczenia wdrożeniowe

W naszej pracy z klientami, zwłaszcza w trakcie projektów wdrożeniowych lean, spotykamy się niejednokrotnie z takimi decyzjami, zachowaniami czy też całymi strategiami działania, które opóźniają wdrożenie lean, a czasami nawet przyczyniają się do klęski całego projektu. Żaden prawdziwy praktyk lean nie powinien przechodzić obojętnie obok marnotrawstwa, dlatego też zdecydowaliśmy się te przypadki opisać, dodając nasze refleksje i wnioski. Chcemy skupić się na omówieniu zarówno problemów z wdrażaniem całych systemów, jak i pojedynczych narzędzi. Wszystkie one jednak mają wspólny mianownik – to nasze „historie z pola walki”, którymi chcemy się podzielić ze wszystkimi, którzy idą po drodze lean, aby wiedzieli o przeszkodach, na jakie mogą się na tej drodze natknąć, i aby poznali sposoby radzenia sobie z nimi. Zapraszamy do zapoznania się z 12 felietonami z cyklu „O co można się potknąć na drodze wdrożenia lean.”

Właściciel firmy w świecie Lean – zrozumieć swoją rolę dla własnych korzyści

Podjęcie decyzji o transformacji przedsiębiorstwa w kierunku Lean, niezależnie od źródeł takiej decyzji, pociąga za […]

Area Cooling Solution: LEI Polska pomaga „zamrozić” wielkość powierzchni przy rosnącej produkcji

Uzasadnienie dla projektu Wzrost wolumenu produkcji postawił zakład przed dylematem: inwestycja w nowe powierzchnie produkcyjne […]

Eurobank: Elastyczny model transformacji procesów oparty na TWI

Wyzwania w projekcie Wdrożyć metody pozwalające systematycznie poprawiać produktywność zespołów Zaangażować menadżerów zespołów i pracowników […]

Stratom mówimy NIE – przykład wdrożenia w polskim przedsiębiorstwie

Pilotażowe wdrożenie metody Eco Lean (przeczytaj o metodzie klikając TUTAJ, a […]

Jak upiec dwie pieczenie na jednym ogniu – przykład wdrożenia w tureckim przedsiębiorstwie

Partnerem przemysłowym, u którego metoda Eco Lean była testowana po pierwszych modyfikacjach wiązanych z pilotażowym […]

Eco Lean – niskokosztowe usprawnienia wsparciem dla biznesu i środowiska

Konkurencja wśród europejskich przedsiębiorstw zmusza je do podejmowania wielokierunkowych działań mających na celu redukcję strat, […]

Jak zmienić styl myślenia pracownika o każdym przezbrojeniu – kultura SMED w SFS Poland

Przy konieczności reagowania na codzienne zmiany w zapotrzebowaniu na nasze produkty największym wyzwaniem dla Stanley […]

Irytujące drobiazgi też mają znaczenie

Zepsuty telefon lub zegar pokazujący niewłaściwą godzinę mogą nam wydawać się drobnostkami, ale często utrudniają […]

Eurobank: stawiamy na jasną stronę produktywności

Uzasadnienie dla projektu Eurobank dynamicznie zwiększa sprzedaż swoich usług, co przekłada się na większe obciążenie […]

Konsultanci Lean – zło konieczne? Jak wdrażając Lean mądrze zarządzać zasobami wewnętrznymi i zewnętrznymi

Wszyscy chcielibyśmy mieć poczucie, że w efekcie naszej pracy coś zmienia się na lepsze, ludzie […]

Audyty Lean: dopełnienie leanowego PDCA

W idealnym środowisku lean, przesyconym podejściem PDCA nie byłoby prawdopodobnie potrzeby przeprowadzania żadnych audytów. Z […]

Impel Business Solutions: Otwiera nowy rozdział w doskonaleniu procesów, zatytułowany TWI

Uzasadnienie dla projektu Rynek usług dla biznesu BPO staje się coraz bardziej konkurencyjny Firma Impel […]

Standaryzacja – panaceum na wiele problemów przy wdrożeniu lean – dlaczego mylą się co do niej zarówno pracownicy jak i ich przełożeni?

Na początku musimy przyznać, że artykuł ten piszemy z pewną dozą zakłopotania. Wydawać się przecież […]

Trzy niezawodne sposoby na uśmiercenie systemu Kaizen w Twojej firmie

Żadne wdrożenie lean nie może się obyć bez wprowadzenia narzędzi i procesów zmieniających kulturę firmy, […]

Gaspol: Hoshin Kanri, czyli sztuka angażowania pracowników w realizację celów firmy

Wyzwania, przed którymi stanęliśmy? Jak powiązać cele strategiczne z codziennymi działaniami pracowników? Jak przekazać menedżerom […]

10 przykazań skutecznych szkoleń lean – podnoszenie kompetencji i kształcenie umiejętności jest zadaniem każdego

10 PRZYKAZAŃ SKUTECZNYCH SZKOLEŃ LEAN – PODNOSZENIE KOMPETENCJI I KSZTAŁCENIE UMIEJĘTNOŚCI JEST ZADANIEM KAŻDEGO Czy […]

Wszyscy rozwiązują problemy, ale niewielu udaje się je naprawdę skutecznie rozwiązać

Proces rozwiązywania problemów nie kończy się na kilku narzędziach i procedurze Jeden z naszych klientów […]

Prawdopodobnie jakość twoich produktów jest dużo gorsza niż myślisz. Martwienie się o jakość, czyli niezły fundament pod kulturę lean

Jeżeli kiedykolwiek miałeś okazję pracować w firmie działającej według zasad Lean, to zapewne do końca […]

Nie znalazłeś informacji, której szukasz? Zadzwoń lub wyślij do nas zapytanie

tel.: 71 798 57 33

e-mail: info@lean.org.pl

Administrator Danych Osobowych: Lean Enterprise Institute Polska sp. z o.o.
Pełna klauzula

Zapoznałem się z pełną treścią klauzuli informacyjnej