Rozwiązywanie problemów i rozwój pracowników z wykorzystaniem metody A3
PROBLEM DO ROZWIĄZANIA
Jeśli zastanawiasz się, jak rozwiązać poniższe problemy, zainteresuj się tą metodą:
- Jak skutecznie rozwiązywać problemy w firmie
- Jak w praktyce stosować cykl PDCA
- Jak rozwijać ludzi i doskonalić firmę
OPIS METODY
Raporty A3 to proste, uniwersalne i niezwykle skuteczne narzędzie pomagające przeprowadzić prawidłowo proces rozwiązywania dowolnego problemu. Sekwencyjna struktura raportu odwzorowuje pełen cykl PDCA. Raport zmusza do przejścia przez 7 następujących po sobie kroków zapewniając że nic istotnego nie umknie uwadze, a środki zaradcze skutecznie wyeliminują przyczyny problemu. Stosowanie raportów A3 wymaga pracy zespołowej i komunikacji między pracownikami i ich przełożonymi.
Proces rozwiązywania problemu z wykorzystaniem raportu A3 bazuje wyłącznie na faktach, zmusza do gruntownego zrozumienia sytuacji oraz przyczyn źródłowych. Problemy rozwiązywane są zespołowo, a status procesu jest raportowany do zainteresowanych zapewniając efektywną wymianę informacji.
KORZYŚCI, JAKIE OSIĄGNIESZ
- Nauczysz menedżerów i pracowników skutecznej metody rozwiązywania problemów.
- Poprawisz komunikację oraz wzmocnisz pracę zespołową.
- Uruchomisz proces rozwoju ludzi i doskonalenia organizacji.
ZASTOSOWANIE METODY
Raporty A3 możesz zastosować do rozwiązania dowolnego problemu w każdej firmie i branży. Mogą to być problemy biznesowe, jakościowe czy organizacyjne. Metoda ta nie wymaga również specjalistycznej wiedzy z zakresu analizy danych i statystyki. Uniwersalność i przejrzystość raportu A3 powoduje, że może być stosowany powszechnie w całej firmie.
SPOSÓB, W JAKI MOŻESZ NAUCZYĆ SIĘ METODY
SZKOLENIE W TWOJEJ FIRMIE – zorganizuj szkolenie na terenie firmy: KLIKNIJ TUTAJ
WARSZTAT PRAKTYCZNY W TWOJEJ FIRMIE – zastosuj A3 do rozwiązania swojego problemu: KLIKNIJ TUTAJ
SZUKASZ INNEGO SPOSOBU? SKONTAKTUJ SIĘ NAMI! Zadzwoń: 502 208 231 lub napisz: szkolenia@lean.org.pl