Przejdź do treści
Jesteśmy członkiem Lean Global Network Lean Global Network

Praktyczne rozwiązywanie problemów biznesowych

Praktyczne rozwiązywanie problemów to szkolenie, na którym dowiesz się jak reagować na różne sytuacje problemowe. Poznasz zarówno uproszczony jak i pełny cykl 8 kroków rozwiązywania problemów wzorowany na metodzie Toyota Business Practices. Nauczysz się także jak wykorzystywać raporty A3 w tym procesie. Dostaniesz dużo ciekawej wiedzy, zobaczysz przykłady z różnych branż oraz wartościowe wskazówki od ekspertów i praktyków prowadzących szkolenie.

 

Warsztat oparty jest na ćwiczeniach, dyskusjach i pracy zespołowej. Uczestnicy poznają metody i narzędzia pracując na przygotowanych scenariuszach lub swoich rzeczywistych problemach. Szkolenie możemy przeprowadzić w wersji 1-dniowej lub 2-dniowej.

Przebieg warsztatu

1.Wprowadzenie do rozwiązywania problemów

Uczestnicy poznają rolę lidera Lean oraz podstawy skutecznego podejścia do rozwiązywania problemów. Zrozumieją, dlaczego warto działać systemowo i jak budować kulturę ciągłego doskonalenia w zespole.

4. Zastosowanie narzędzi analitycznych w praktyce

W trakcie pracy z przypadkiem uczestnicy wykorzystają takie narzędzia jak 5W/2H, wykresy Pareto, 5xDlaczego, diagram Ishikawy czy matrycę wyboru rozwiązań. Cały proces będzie dokumentowany w formacie A3.

2. Rozwiązywanie prostych problemów

Uczestnicy dowiedzą się, jak rozpoznawać i skutecznie rozwiązywać codzienne problemy typu usterka. Poznają podstawowe narzędzia, które pomogą wdrażać szybkie usprawnienia w miejscu pracy.

5. Wdrażanie rozwiązań w środowisku pracy

Na zakończenie uczestnicy opracują konkretne działania do wdrożenia w swoim miejscu pracy. Zobaczą, jak zastosować poznane podejście w praktyce i jak angażować zespół do wspólnego rozwiązywania problemów.

3. Cykl 8 kroków – struktura działania

Uczestnicy przejdą przez pełny proces 8 kroków rozwiązywania problemów. Na każdym etapie będą poznawać narzędzia i techniki wspierające analizę oraz podejmowanie trafnych decyzji.

6. Utrwalenie i rozwój praktyki rozwiązywania problemów

Uczestnicy dowiedzą się, jak utrzymać nawyk systemowego podejścia do problemów w zespole oraz jak rozwijać kompetencje rozwiązywania problemów w całej organizacji.

Nasi trenerzy to eksperci z wieloletnim doświadczeniem przemysłowym, menadżerskim, doradczym i trenerskim. Dzięki różnorodnym doświadczeniom, dostosowujemy się do specyfiki danych wyzwań i branż. Każde warsztaty traktujemy indywidualnie, biorąc pod uwagę branżę, tematykę, potrzeby klienta oraz język, w jakim mają zostać przeprowadzone.

Kontakt
Masz dodatkowe pytania? Skontaktuj się z nami!
Karolina Bierońska
Opiekun klienta B2B
+48 506 388 246 karolina.bieronska@lean.org.pl
Kamila Prałat
Menadżer ds. sprzedaży i marketingu
+48 665 006 297 kamila.pralat@lean.org.pl

Formularz kontaktowy

Masz dodatkowe pytania?
Skontaktuj się z nami!