Przejdź do treści
Jesteśmy członkiem Lean Global Network Lean Global Network
Szkolenia otwarte

Logistyka wewnętrzna fabryki według zasad Lean

Niższe koszty logistyki dzięki częstym dostawom w małych ilościach

Opis szkolenia

Sprawna logistyka wewnętrzna to krwiobieg nowoczesnej fabryki. To ona decyduje o tym, czy operatorzy mają wszystko, czego potrzebują do pracy – dokładnie wtedy, kiedy tego potrzebują. Wydajny system dostaw małych partii materiału w częstych odstępach czasu to jeden z kluczowych elementów Lean Management, który znacząco wpływa na płynność procesów i redukcję strat. Podczas tego warsztatu uczestnicy poznają i przetestują nowoczesne rozwiązania organizacji logistyki wewnętrznej oparte na koncepcjach takich jak: „milk run”, „mizusumashi”, „waterspider” czy „pociąg logistyczny”.

 
🔧 Część praktyczna:4,5 godziny na hali produkcyjnej – uczestnicy będą mieli okazję projektować, analizować i obserwować przykładowe trasy pociągów logistycznych i rutyny dostaw.

 

Czego nauczą się uczestnicy?

Czym jest produkcja w przepływie jednej sztuki i jakie niesie korzyści dla firmy

Jakie są warunki niezbędne do wdrożenia ciągłego przepływu

Jak projektować gniazda i linie produkcyjne zgodne z logiką Lean

Jak balansować pracę operatorów, by zapewnić płynność i eliminować przestoje

Jakie techniki i wskaźniki wspierają utrzymanie i rozwój ciągłego przepływu.

Szkolenie odbędzie się na terenie firm:

Szkolenia organizowane przez Lean Enterprise Institute Polska odbywają się na terenie najlepszych leanowych firm w kraju.

Światowy lider na rynku oświetlenia dla profesjonalistów, klientów detalicznych i oświetlenia IoT. Energooszczędne produkty, systemy i usługi oświetlenia pozwalają klientom cieszyć się najwyższą jakością światła.

Opinie Klientów
Korzyści ze szkolenia
Dla kogo jest to szkolenie?
Program szkolenia

„Szkolenie bardzo merytoryczne – świetnie przygotowane materiały i prowadzący z ogromnym doświadczeniem. Teoria została od razu przełożona na praktykę, a rozwiązania zaprezentowane podczas wizyty na hali zainspirowały mnie do zmian w naszej logistyce.”

***

„Największe wrażenie zrobiła na mnie możliwość zobaczenia AGV w działaniu oraz spacer po produkcji – wszystko w kontekście omawianych zagadnień. Zdecydowanie jedno z najbardziej praktycznych szkoleń, w jakich brałem udział.”

***

„Bardzo konkretne podejście – teoria, zadania, przejście przez procesy logistyczne w zakładzie i realne przykłady. Duży plus za połączenie merytoryki z rzeczywistością produkcyjną i logistyczną. Tak powinno wyglądać każde szkolenie!”

Korzyści ze szkolenia

Korzyści dla uczestnika:

  • Zrozumienie zasad funkcjonowania szczupłego systemu logistyki wewnętrznej fabryki
  • Umiejętność budowania i odczytywania Planu dla Każdej Części
  • Umiejętność obliczania i projektowania supermarketu części nabywanych
  • Opanowanie zasad właściwego wyboru środków transportu wewnętrznego oraz projektowania i wprowadzania „pętli mleczarza” w fabryce
  • Poznanie metod projektowania kanbanów materiałowych
  • Po szkoleniu uczestnik otrzymuje od prowadzącej/prowadzącego pakiet przydatnych materiałów w postaci m.in. arkuszy, tablic, prezentacji, grafik, wideo, raportów, artykułów itp.

Korzyści dla firmy:

  • Podniesienie wydajności produkcji przez zmniejszenie przestojów z powodu braku materiałów
  • Obniżenie poziomu zapasów i zwiększenie ich rotacji
  • Zmniejszenie liczby nadgodzin w fabryce
  • Obniżenie liczby pracowników transportu wewnętrznego
  • Standaryzacja działań związanych z logistyką wewnętrzną fabryki
Dla kogo jest to szkolenie?
  • Pracownicy odpowiedzialni za logistykę wewnętrzną i gospodarkę materiałową przedsiębiorstwa (surowce, półwyroby, produkty gotowe)
  • Menedżerowie i inżynierowie, do zadań których należy doskonalenie systemów produkcyjnych i logistyki wewnętrznej
Program szkolenia

Sprawdź program szkolenia >>

Każdy uczestnik szkolenia otrzyma certyfikat sygnowany logo Lean Enterprise Institute Polska oraz Lean Global Network.

Dostępne terminy

Wybierz spośród dostępnych terminów poniżej.

 

*Cena EARLY BIRD obowiązuje przy zgłoszeniu do 30.09.2025r. Cena regularna wynosi 3500 zł netto.

18-19.11.2025
Piła
2 400 zł* netto
Zapisz się na szkolenie

Nie udało Ci się zapisać na szkolenie?

Chcesz uzyskać dofinansowanie? Chcesz zorganizować szkolenie dedykowane dla Twojej firmy / wyłącznie dla twoich pracowników?

Prowadzący

Nasz zespół składa się z czołowych polskich ekspertów Lean z wieloletnim doświadczeniem.

dr Robert Kagan
Członek Zarządu
dr Robert Kagan
Członek Zarządu

Członek Zarządu i współzałożyciel Lean Enterprise Institute Polska, szef zespołu konsultantów, doktor w dziedzinie nauk ekonomicznych.

Jest charyzmatycznym liderem działań transformacyjnych w przemyśle z zakresu Lean Management, autorem szczupłych rozwiązań dla przedsiębiorstw. Przez blisko 25 lat zdobył ekspercką wiedzę i doświadczenia w budowaniu wartości spółek z sektorów motoryzacyjnego, spożywczego, AGD, elektronicznego, meblowego i metalowego.
 
Początki swojej kariery zawodowej związał z branżą motoryzacyjną i elektroniczną, wspierając następnie firmy przy dużych transformacjach, jak również w implementacji wybranych metod Lean, m.in. z zakresu Gemba Walk, zarządzania wizualnego, audytów kierowniczych czy systemów sugestii pracowniczych. Pracuje z kadrą kierowniczą przedsiębiorstw dla lepszego zarządzania zmianami organizacyjnymi. W ostatnich latach przeszkolił ponad 5000 praktyków z przemysłu.
 
Swoje doświadczenia zawodowe opisał jako współautor w poczytnej książce „Na rozdrożach Lean Management”, będącej swoistym poradnikiem transformacji firm, jak również w serii artykułów publikowanych przez Planet Lean pod egidą Lean Global Network. Robert jest także aktywnym członkiem Stowarzyszenia Mensa Polska oraz Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego.
 
Doświadczenie doradcze

Współpracował m. in. z: Volvo, 3M, Whirlpool, BSH, MAN Truck&Bus, Volkswagen, Rolls-Royce, General Electric, Gillette, Carlsberg, Faurecia, Bella, Oriflame, Autoliv, Mercedes Benz Manufacturing, Synthos, Audi, Wedel, Philips, PhilipMorris, Bahlsen, Mondelez, Electrolux.

Bartłomiej Kotlarski
Konsultant
Bartłomiej Kotlarski
Konsultant

Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie w Lean Management oraz zarządzaniu działami operacyjnymi w międzynarodowych korporacjach.

Karierę rozpoczął w 2004 roku w Toyota Motor Industries Poland jako Team Leader linii montażu silników. W kolejnych latach zarządzał dużymi zespołami w obszarze produkcji i wsparcia produkcji, rozwijając swoje umiejętności jako Lean Specjalista, Trener oraz Menedżer Produkcji i działów technicznych.rnrnSzczególnie skuteczny w sytuacjach wymagających szybkiej adaptacji do zmiennych warunków, rozwijał struktury Lean zarówno na poziomie globalnym, jak i lokalnym. Praca w Amazon pozwoliła mu zdobyć cenne doświadczenie w logistyce wewnętrznej w branży e-commerce.rnrnu003cstrongu003eSpecjalizuje się w szczególności w: u003c/strongu003ebudowaniu skutecznych zespołów, budowaniu i utrzymaniu systemu 5S, zwiększaniu dostępności parku maszynowego poprzez wdrożenie TPM, standaryzowaniu procesów i TWI, rozwiązywaniu problemów, SMED, budowaniu systemu ssącego kanban, doskonaleniu operacyjnym liderów i kierowników średniego szczeblarnrnu003cstrongu003eDoświadczenie doradcze u003c/strongu003ernrnWspółpracował m.in. z firmami: Sempertrans, Nowy Styl, Etisoft, Autoliv, Wkręt-met, TRW (aktualnie ZF Automotive Systems), Mayr Polska.

Polecane książki

Poznaj kluczowe pozycje, które pogłębią Twoją wiedzę.
Rozwijaj swoje umiejętności i wdrażaj najlepsze praktyki w swojej organizacji!

Kontakt
Masz dodatkowe pytania? Skontaktuj się z nami!

Formularz kontaktowy

Masz dodatkowe pytania?
Skontaktuj się z nami!