Szczupłe zarządzanie tradycyjnymi projektami – WARSZTAT
Nie każdy projekt wymaga zaawansowanych narzędzi czy wieloetapowych procedur. Lean Project Management to podejście oparte na klasycznym modelu kaskadowym, które łączy prostotę z efektywnością – bez zbędnej biurokracji. Metoda opiera się na standardzie PMBOK®, ale została dostosowana do potrzeb projektów operacyjnych i organizacyjnych, realizowanych przez zespoły niebędące ekspertami w zarządzaniu projektami.
Warsztat pokazuje, jak planować, realizować i nadzorować projekty w sposób uporządkowany, angażując zespół, eliminując marnotrawstwo i koncentrując się na dostarczaniu wartości. Przykładowe zastosowania metody to m.in. usprawnienie procesu, zmiana lokalizacji biura, organizacja wydarzenia, wdrożenie standardu lub nowego rozwiązania u klienta.
Uczestnicy poznają proste, sprawdzone narzędzia oraz strukturę prowadzenia projektu, którą można od razu wdrożyć w codziennej pracy – bez potrzeby inwestowania w systemy IT czy rozbudowane kompetencje techniczne.
Przebieg warsztatu
1.Wprowadzenie i wybór projektów
Uczestnicy poznają założenia metody Lean Project Management i wybierają własne, rzeczywiste przedsięwzięcia, które będą rozwijać podczas warsztatu – zgodnie z ustaleniami z fazy przygotowań.
5. Budowa harmonogramu projektu
Uczestnicy tworzą realistyczny harmonogram projektu, uwzględniający zależności, priorytety i ograniczenia. Poznają też zasady pracy iteracyjnej i elastycznego planowania.
2. Definiowanie wyzwania projektowego
Zespoły uczą się, jak precyzyjnie sformułować problem lub potrzebę, od której zaczyna się każdy projekt. Pracują nad uzgodnieniem zakresu, kontekstu i głównego celu przedsięwzięcia.
6. Standardy i zarządzanie portfelem projektów
Na zakończenie warsztatu omawiane są zasady standaryzacji podejścia projektowego w firmie oraz podstawy zarządzania portfelem projektów – by uspójnione działania mogły trwale funkcjonować w organizacji.
3. Analiza interesariuszy i celów projektu
Kolejny krok to określenie oczekiwań interesariuszy oraz przełożenie ich na konkretne, mierzalne cele. Uczestnicy poznają narzędzia do identyfikacji i uwzględnienia perspektywy różnych stron projektu.
7. Podsumowanie i wnioski
Zespoły przedstawiają swoje projekty, dzielą się wnioskami i otrzymują rekomendacje dotyczące dalszego działania. Każdy uczestnik wychodzi z gotowym szkicem projektu i umiejętnością samodzielnego prowadzenia kolejnych.
4. Planowanie działań i zasobów
Zespoły uczą się, jak zdefiniować kluczowe działania, ustalić zasoby oraz przewidzieć potencjalne ryzyka. Powstają pierwsze struktury planu działania.

Nasi trenerzy to eksperci z wieloletnim doświadczeniem przemysłowym, menadżerskim, doradczym i trenerskim. Dzięki różnorodnym doświadczeniom, dostosowujemy się do specyfiki danych wyzwań i branż. Każde warsztaty traktujemy indywidualnie, biorąc pod uwagę branżę, tematykę, potrzeby klienta oraz język, w jakim mają zostać przeprowadzone.
Formularz kontaktowy
Masz dodatkowe pytania?
Skontaktuj się z nami!