Przejdź do treści
Jesteśmy członkiem Lean Global Network Lean Global Network

Usprawnianie prac specjalistycznych (operacji) wg TWI

Szkolenie koncentruje się na analizie i doskonaleniu powtarzalnych czynności wykonywanych przez specjalistów w środowiskach usługowych. Uczestnicy uczą się rozbijać pracę na elementy, zadawać trafne pytania i projektować usprawnienia gotowe do wdrożenia.

 

Wykorzystywane podejście nawiązuje do metody TWI, szczególnie w zakresie obserwacji pracy i standaryzacji operacji. Sprawdza się tam, gdzie zespoły zmagają się z przeciążeniem lub brakiem stabilności realizacji zadań. Szkolenie dostarcza prostych narzędzi, które pozwalają szybko poprawić efektywność i jakość pracy – bez kosztownych zmian procesów.

Przebieg warsztatu

1.Wprowadzenie do Lean w usługach

Uczestnicy poznają podstawy szczupłego zarządzania oraz kluczowe pojęcia Lean Management, które mają bezpośrednie zastosowanie w pracach projektowych i operacyjnych w zespołach usługowych.

4. Projektowanie usprawnień i symulacja wdrożenia

Na bazie obserwacji i analizy uczestnicy zaprojektują konkretne usprawnienia oraz zaplanują sposób ich wdrożenia, wykorzystując standardowe formularze i materiały przygotowane do warsztatu.

2. Analiza przypadku – usprawnianie procesu w banku

Na przygotowanym przykładzie rzeczywistego procesu (aktualizacja danych klientów korporacyjnych w banku) uczestnicy przećwiczą podejście do obserwacji pracy, podziału czynności i identyfikacji potencjału usprawnień.

5. Rekomendacje dla rzeczywistych zadań

W ostatniej części warsztatu uczestnicy przeniosą zdobytą wiedzę na swoje środowisko pracy, przygotowując rekomendacje usprawnień dla rzeczywistych operacji w swojej firmie.

3. Zastosowanie narzędzi i formularzy w praktyce

Pracując w zespołach, uczestnicy nauczą się stosować narzędzia wspierające analizę pracy, w tym podział operacji na zabiegi, analizę czasu i jakości oraz zadawanie właściwych pytań ukierunkowujących na możliwe usprawnienia.

6. Gotowość do samodzielnego działania

Po zakończeniu warsztatu każdy z uczestników będzie posiadać wiedzę i narzędzia umożliwiające samodzielną analizę oraz wdrażanie usprawnień w pracach specjalistycznych.

Nasi trenerzy to eksperci z wieloletnim doświadczeniem przemysłowym, menadżerskim, doradczym i trenerskim. Dzięki różnorodnym doświadczeniom, dostosowujemy się do specyfiki danych wyzwań i branż. Każde warsztaty traktujemy indywidualnie, biorąc pod uwagę branżę, tematykę, potrzeby klienta oraz język, w jakim mają zostać przeprowadzone.

Kontakt
Masz dodatkowe pytania? Skontaktuj się z nami!
Karolina Bierońska
Opiekun klienta B2B
+48 506 388 246 karolina.bieronska@lean.org.pl
Kamila Prałat
Menadżer ds. sprzedaży i marketingu
+48 665 006 297 kamila.pralat@lean.org.pl

Formularz kontaktowy

Masz dodatkowe pytania?
Skontaktuj się z nami!

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.