fbpx

Poradnik dla dyrektorów i kierowników HR, jak inspirować ludzi i tworzyć kulturę ciągłego doskonalenia w każdym miejscu

Nowa książka o zarządzaniu to poradnik dla dyrektorów i kierowników HR, jak inspirować ludzi i tworzyć kulturę ciągłego doskonalenia w każdym miejscu

Autor Kiyoshi Furuta, były dyrektor ds. zasobów ludzkich i prezes Toyota Boshoku America, zdradza swoje sekrety HR w książce Jak wykorzystać problemy, by odnieść sukces. Tworzenie kultury Toyoty na całym świecie.

Według wielu osób na stanowiskach kierowniczych znajdowanie i rozwiązywanie problemów ma zastosowanie do takich nieprawidłowości, jak wady jakościowe, opóźnienia, nieefektywność i wypadki. Jest to z pewnością kluczowa część rozwiązywania problemów. Jednak w swojej książce Furuta udowadnia, że jest to również kluczowa kwestia dla wszystkich menedżerów wyższego szczebla.

Furuta opowiada historię własnych doświadczeń w tworzeniu kultury rozwiązywania problemów w zakładach poza Japonią w okresie gwałtownej globalizacji od wczesnych lat 80. do czasów współczesnych. Kluczem do stworzenia – i utrzymania – propagowanego przez Toyotę systemu biznesowego było rozwijanie przez kadrę kierowniczą ludzi na każdym szczeblu, tak by mogli nieustannie odkrywać i rozwiązywać problemy.

„Ta książka jest przeznaczona dla kierownictwa korporacji – wyższej kadry kierowniczej, wiceprezesów, dyrektorów, kierowników zakładów, od księgowości po badania i rozwój” – mówi Furuta „Ponieważ problemy są zazwyczaj duże i złożone, trzeba połączyć konkretne problemy, które znajdujemy, z podstawowymi przyczynami problemów w całej organizacji. Aby to zrobić, do znajdowania problemów trzeba zainspirować wszystkich w organizacji”.

Furuta opowiada, jak dokonał tego w New United Motor Manufacturing Inc., spółce joint venture Toyoty z General Motors, gdzie doprowadził do zawarcia najbardziej rewolucyjnego porozumienia między pracownikami a zarządem w historii amerykańskiego przemysłu samochodowego.

Furuta był również pierwszym pracownikiem Toyoty w Georgetown, w stanie Kentucky, w pierwszym pełnowymiarowym zakładzie produkcyjnym Toyoty poza Japonią. Jako wiceprezes Toyota Motor Engineering and Manufacturing Europe stworzył kulturę rozwiązywania problemów, aby odwrócić losy zakładów w Wielkiej Brytanii, Francji, Turcji, Polsce i Belgii, które wcześniej osiągały duże straty.

Przybliża czytelnikom sposób myślenia liderów Toyoty, takich jak główny architekt Systemu Produkcyjnego Toyoty Taiichi Ohno, założyciel fabryki w Georgetown Fujio Cho czy szef działu zasobów ludzkich firmy w latach 80. Kenzo Tamai.

Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Lean Enterprise Institute Polska w przekładzie Marcina Kowalczyka i jest dostępna w księgarni leanbooks.pl.

Nie znalazłeś informacji, której szukasz? Zadzwoń lub wyślij do nas zapytanie

tel.: 506 785 310

e-mail: info@lean.org.pl

    Administrator Danych Osobowych: Lean Enterprise Institute Polska sp. z o.o.
    Pełna klauzula

    Zapoznałem się z pełną treścią klauzuli informacyjnej