Przejdź do treści
Jesteśmy członkiem Lean Global Network Lean Global Network

Relacje z pracownikami wg TWI

Metoda Relacji z Pracownikami (TWI-RP) to sprawdzony zestaw dobrych praktyk przeznaczony dla brygadzistów i mistrzów, którzy chcą podnieść swoje umiejętności w zarządzaniu zespołem i efektywnym rozwiązywaniu problemów interpersonalnych na produkcji. TWI-RP jest jednym z kluczowych filarów metody Training Within Industry (TWI), uznawanej za fundament skutecznego zarządzania procesami produkcyjnymi.

 

Podczas szkolenia uczestnicy poznają cztery kroki skutecznego podejścia do problemów w relacjach z pracownikami: zebranie faktów, analizę możliwych rozwiązań i ich konsekwencji, wybór najlepszej opcji oraz wdrożenie i weryfikację efektów podjętych działań. Ta struktura pomaga przełożonym działać konsekwentnie, świadomie i z większą pewnością siebie. Dzięki temu szkoleniu brygadziści i mistrzowie zyskają narzędzia do lepszego zarządzania ludźmi, zwiększając zaangażowanie zespołu, redukując konflikty i poprawiając ogólną efektywność pracy.

Przebieg szkolenia

1. Wprowadzenie do metody TWI-RP i definicja problemu w relacjach pracowniczych

Uczestnicy poznają strukturę metody TWI Relacje z Pracownikami oraz dowiedzą się, czym jest problem w relacjach zespołowych i jakie są jego symptomy.

4. Praca nad rzeczywistymi problemami zgłoszonymi przez uczestników

Podzieleni na grupy, uczestnicy zastosują metodę TWI-RP, aby zaproponować rozwiązania rzeczywistych wyzwań z obszaru relacji międzyludzkich zgłoszonych przez nich podczas szkolenia.

2. Ćwiczenie pierwszego kroku – zdobywanie wszystkich faktów

Na podstawie inscenizacji zaprezentujemy i przećwiczymy etap zbierania informacji potrzebnych do rzetelnej oceny sytuacji w relacjach z pracownikami.

5. Prezentacja i omówienie wypracowanych rozwiązań

Każda grupa przedstawi swoje propozycje, a prowadzący wraz z uczestnikami przeanalizują efektywność zastosowanych metod oraz wskażą dobre praktyki.

3. Praktyka kolejnych kroków metody

W symulowanych scenkach uczestnicy wspólnie przećwiczą pozostałe etapy: analizę potencjalnych rozwiązań i ich skutków, wybór najodpowiedniejszego rozwiązania, wdrożenie działań oraz ocenę ich efektów.

6. Ujawnianie i zapobieganie problemom w relacjach międzyludzkich

Na zakończenie omówimy sygnały świadczące o narastających problemach oraz podpowiemy, kiedy i jak należy rozpocząć działania zapobiegawcze, aby utrzymać dobre relacje w zespole.

Nasi trenerzy to eksperci z wieloletnim doświadczeniem przemysłowym, menadżerskim, doradczym i trenerskim. Dzięki różnorodnym doświadczeniom, dostosowujemy się do specyfiki danych wyzwań i branż. Każde warsztaty traktujemy indywidualnie, biorąc pod uwagę branżę, tematykę, potrzeby klienta oraz język, w jakim mają zostać przeprowadzone.

Kontakt
Masz dodatkowe pytania? Skontaktuj się z nami!
Karolina Bierońska
Opiekun klienta B2B
+48 506 388 246 karolina.bieronska@lean.org.pl
Kamila Prałat
Menadżer ds. sprzedaży i marketingu
+48 665 006 297 kamila.pralat@lean.org.pl

Formularz kontaktowy

Masz dodatkowe pytania?
Skontaktuj się z nami!

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.