Przejdź do treści
Jesteśmy członkiem Lean Global Network Lean Global Network

Podstawy Lean Management dla produkcji

Szkolenie oparte jest na grze symulacyjnej Arta Smalleya – eks-menadżera Toyoty zatrudnionego w słynnej fabryce silników Kamigo, w której twórcy Toyota Production System zastosowali wiele ze swoich nowatorskich koncepcji zarządzania. Symulacja zawiera zarówno elementy pracy manualnej (montaż), jak i procesy maszynowe (tłoczenie, lakierowanie, hartowanie). Dzięki temu w niedużej grupie uczestników (6-12 osób) można ćwiczyć i obserwować skutki wdrożenia wybranych metod Lean Manufacturing, takich jak poziomowanie produkcji, system ssący, skracanie czasów przezbrojeń (SMED), redukcja awaryjności maszyn (podstawowe elementy TPM), czy mapowanie strumienia wartości. Ponieważ elementy gry zostały specjalnie dla niej zaprojektowane i wykonane, dużo lepiej oddaje ona specyfikę procesów produkcji, niż symulacje oparte np. na klockach lego. Symulacja pozwala w angażujący uczestników i prosty sposób pokazać, jak działają podstawowe elementy Lean Manufacturing, zwłaszcza te dotyczące poprawy przepływu produkcji.

Przebieg warsztatu

Analiza symulowanej fabryki

Uczestnicy warsztatów samodzielnie przeanalizują system symulowanej fabryki oraz zdefiniują zakres usprawnień, który następnie wprowadzą w życie i sprawdzą uzyskane efekty

Pierwszy przebieg

W pierwszym przebiegu gry uczestnicy zapoznają się z typowymi problemami produkcyjnymi, takimi jak za mała wydajność maszyn, duże partie, długie czasy przezbrojeń, błędy w prognozach, częste zmiany planów, awarie itp.

Drugi przebieg

W drugim przebiegu, wykorzystując różne elementy koncepcji Lean, uczestnicy przeorganizują symulowaną fabrykę tak, aby poprawić dostawy na czas, przy jednoczesnym obniżeniu zapasów w toku produkcji oraz zwiększeniu wydajności

Nasi trenerzy to eksperci z wieloletnim doświadczeniem przemysłowym, menadżerskim, doradczym i trenerskim. Dzięki różnorodnym doświadczeniom, dostosowujemy się do specyfiki danych wyzwań i branż. Każde warsztaty traktujemy indywidualnie, biorąc pod uwagę branżę, tematykę, potrzeby klienta oraz język, w jakim mają zostać przeprowadzone.

Kontakt
Masz dodatkowe pytania? Skontaktuj się z nami!
Karolina Bierońska
Opiekun klienta B2B
+48 506 388 246 karolina.bieronska@lean.org.pl
Kamila Prałat
Menadżer ds. sprzedaży i marketingu
+48 665 006 297 kamila.pralat@lean.org.pl

Formularz kontaktowy

Masz dodatkowe pytania?
Skontaktuj się z nami!

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.