Żeby coś stało się nawykiem, musi być często praktykowane
Prof. Tomasz Koch udzielił wypowiedzi dla magazynu Teraz DB Schenker Logistics. Magazyn dla pracowników, przewoźników i kierowców wydawanego przez Schenker Sp. z o.o.
Problemy, nieefektywności czy marnotrawstwo jesteśmy w stanie łatqo dostrzec wtedy, kiedy praca ma charakter powtarzalny. Pierwszy warunek, aby kaizen miał szansę stać się w firmie nawykiem, to praca wykonywana zgodnie z ustalonymi standardami. To jednak nie wystarczy. Potrzebujemy jeszcze w firmie środowiska stymulującego dzielenie się pomysłami na usprawnienia, promującego kreatywność, oraz systemu, który doprowadziłby do praktycznego wdrożenia tych pomysłów. No i na koniec – żeby coś się stało nawykiem, musi być często praktykowane.
W numerze październik-listopad 2015 przedstawiono wdrożone w firmie DB Schenker Kaizeny, natomiast podsumowanie dotyczące tego jak sprawić by Kaizen stał się nawykiem napisał Prof. Koch z Lean Enterprise Institute Polska.