Przejdź do treści
Jesteśmy członkiem Lean Global Network Lean Global Network

Baza wiedzy

Lean to nie tylko metoda, to sposób myślenia –

odkryj, jak uprościć procesy, zwiększyć wartość i osiągnąć więcej, robiąc mniej.

Jeśli chcesz zbudować lepszą firmę, w której efekty działań kaizen zdołają się utrwalić, musisz zbudować organizację sprzyjającą uczeniu się. Kluczowe znaczenie będzie miał wybór odpowiednich menadżerów oraz zapewnienie im oraz ich pracownikom możliwości samorozwoju. Pozwoli to stworzyć fundament, który umożliwi trwałe wprowadzenie zasad Lean Management, czyli szczupłego zarządzania. Na jednym z moich ostatnich gemba walks,

Capgemini jest jedną z wiodących, globalnych firm oferujących usługi konsultingowe, technologie informatyczne i outsourcing. Firma obecna jest w 44 krajach i zatrudnia 140 tys. pracowników pomagając w transformacji firmom, które chcą usprawnić działalność i wzmocnić pozycję konkurencyjną. W 2014 roku grupa Capgemini ogłosiła przychód na poziomie ponad 10 miliardów euro. Wspólnie ze swoimi klientami, Capgemini

„Kiedy się płynie pod prąd, wystarczy przestać wiosłować, żeby się cofać. Nie trzeba robić nic więcej. Wystarczy nic nie robić” (przysłowie niemieckie) Przekonanie do zmian wypracowanych osobiście – NIEWYSTARCZAJĄCE!  „Marcin jest przełożonym zespołu analityków w dużej ubezpieczeniowej firmie. Oprócz zadań cyklicznych, jakie na co dzień wykonują jego podwładni, bardzo często muszą też opiniować nowe dokumenty,

Roberto Priolo: Zacznijmy od twoich doświadczeń zdobytych w trakcie pracy dla Toyoty i korporacji Donnelly – czego nauczyłeś się na temat wdrażania lean w odniesieniu do całego łańcucha dostaw podczas swojej przygody w pracy z tymi firmami? Art Smalley: Po pierwsze, trzeba zrozumieć, że w każdej firmie i w organizacji każdego typu istnieje zależność dostawca-klient.

Fragment z książki „Ukryty skarb, czyli  jak zwiększyć produktywność usług w oparciu o model wielowariantowy i Lean Management?” Skarb kryje się w niepowtarzalności i zmienności W ciągu ostatnich kilkunastu lat firmy usługowe zrobiły duży postęp w dziedzinie organizacji i zarządzania. Stało się to możliwe m.in. dzięki wdrażaniu zasad zarządzania procesowego BPM (ang. Business Proces Management),

Nie wahaj się: kieruj się PDCA i skoncentruj na dodawaniu wartości W naszym ostatnim artykule, podsumowującym serię refleksji na temat przeszkód na drodze wdrożenia lean, nadszedł czas na zastanowienie się, co odróżnia bohaterów lean od przegranych. Co powoduje, że niektóre firmy osiągają sukces, zmieniając sposób zarządzania i tworząc lepszą organizację, a inne bezskutecznie próbują to

Formularz kontaktowy

Masz dodatkowe pytania?
Skontaktuj się z nami!

    Bądź na bieżąco i zyskaj darmową wiedzę w naszym newsletterze!

    Nowości ze świata Lean, wydarzenia, oferty specjalne – dołącz, aby być na bieżąco!