Metoda Hoshin Kanri oraz system spotkań operacyjnych w praktyce
Jak zarządzać celami w firmie od strategii do zadań zespołu

Opis szkolenia
W dynamicznym środowisku firm produkcyjnych kluczowe jest sprawne podejmowanie decyzji, szybkie reagowanie na problemy oraz realizacja celów operacyjnych i strategicznych. Temu właśnie służy dobrze zaprojektowana struktura spotkań oraz system zarządzania przez cele – Hoshin Kanri.
Szkolenie pokazuje, jak zbudować efektywny system codziennego zarządzania (Daily Management) i jak połączyć go z kaskadowaniem celów w całej organizacji.
🔧 Część praktyczna: 4 godziny na hali produkcyjnej
Uczestnicy zobaczą działające systemy zarządzania wizualnego i samodzielnie zaprojektują zarys tablicy Hoshin Kanri.
Czego nauczą się uczestnicy?
Jak zaplanować strukturę spotkań operacyjnych na różnych poziomach firmy
Jak szybko identyfikować problemy i podejmować działania korygujące
Jak działa system Hoshin Kanri i jak wdrażać cele strategiczne w codziennej pracy
Jak tworzyć tablice do zarządzania celami i wykorzystywać je w spotkaniach
Jak powiązać działania operacyjne z długoterminowymi celami firmy.
Szkolenie odbędzie się na terenie firm:
Szkolenia organizowane przez Lean Enterprise Institute Polska odbywają się na terenie najlepszych leanowych firm w kraju.

Zaawansowana fabryka z rozbudowanym parkiem maszynowym. W Carlsberg w Szczecinie warzone jest i dostarczane na rynek piwo marki Bosman. Zakład może pochwalić się najlepszym wynikiem OEE w całej sieci Carlsberg.
„To szkolenie otworzyło mi oczy! Wcześniej Hoshin Kanri wydawało mi się skomplikowane, ale tu wszystko zostało przedstawione w prosty i logiczny sposób. Największą wartością było przejście przez rzeczywiste procesy i zobaczenie, jak to działa w praktyce”.
***
„Wreszcie wiem, jak podejść do strategicznego zarządzania! Bardzo dobrze poprowadzone szkolenie – nie tylko teoria, ale konkretne przykłady i warsztaty, które pomogły uporządkować wiedzę. Podobało mi się, że było dużo dyskusji i pracy zespołowej”.
Korzyści ze szkolenia
Korzyści dla uczestnika:
- Wzrost świadomości własnego wpływu na wyniki fabryki, działu czy obszaru
- Umiejętność pozyskiwania danych oraz monitorowania wskaźników poprzez spotkania operacyjne
- Umiejętność prawidłowego definiowania problemów i działań korygujących
- Poprawa współpracy i komunikacji między pracownikami i działami
- Zrozumienie zależności pomiędzy celami wyznaczonymi dla różnych szczebli przedsiębiorstwa
- Umiejętność opracowania tablicy z celami oraz bieżącego działania i jej przeglądów wg rutyny PDCA
Korzyści dla firmy:
- Przejrzysta wizualizacja planów, celów, metod i wyników całej fabryki oraz każdego z jej obszarów
- Poprawa szybkości raportowania odchyleń od standardów i reagowania na problemy
- Wspólny kierunek działań dla wszystkich pracowników w firmie (także w ujęciu „wizja korporacyjna – cele lokalne”)
- Włączenie pracowników wszystkich szczebli w realizację celów strategicznych
- Unikanie konfliktów interesów i podejścia silosowego w zarządzaniu dzięki skoordynowaniu celów działów i obszarów
- Poprawa jakości zarządzania
Dla kogo jest to szkolenie?
Szkolenie dedykowane jest dla kadry kierowniczej przedsiębiorstw, chcących stworzyć spójny i skuteczny system zarządzania. Zapraszamy przełożonych wszystkich działów i obszarów, którzy chcą sprawnie zarządzać planowaniem i realizacją celów dla podległych sobie procesów.
Program szkolenia

Każdy uczestnik szkolenia otrzyma certyfikat sygnowany logo Lean Enterprise Institute Polska oraz Lean Global Network.

Dostępne terminy
Wybierz spośród dostępnych terminów poniżej.
Nie udało Ci się zapisać na szkolenie?
Chcesz uzyskać dofinansowanie? Chcesz zorganizować szkolenie dedykowane dla Twojej firmy / wyłącznie dla twoich pracowników?
Prowadzący
Nasz zespół składa się z czołowych polskich ekspertów Lean z wieloletnim doświadczeniem.
*LEI Polska zastrzega sobie prawo do zmiany trenerów prowadzących szkolenie, zapewniając odpowiednio wysoki poziom merytoryczny szkolenia


Posiada kilkunastoletnie doświadczenie menadżerskie w międzynarodowych korporacjach International Paper i General Motors.
W zakładzie Opla w Gliwicach, opartym na pełnym systemie Lean, kierowała procesem tworzenia i realizacji szkoleń oraz Działem Jakości Operacyjnej. Jako menedżer Lean na Europę koordynowała pracę zespołu ekspertów z wiodących zakładów GM Europe, prowadząc audyty i wspierając wdrażanie Lean w zakładach korporacji.
Specjalizuje się w praktycznych transformacjach Lean, szczególnie poprzez budowanie i modyfikacje systemów: celów strategicznych i zarządzania wskaźnikami (Hoshin Kanri), pomysłów pracowniczych Kaizen, rozwiązywania problemów, budowania kompetencji i motywacji pracowników. Jest ekspertem z zakresu metod TWI, rozwiązywania problemów, metody Toyota Kata oraz innych narzędzi standaryzacji i doskonalenia procesów.
Doświadczenie doradcze
Współpracowała m.in. z: Fabryki Mebli Forte, Cranfield Foundry, Schumacher Packaging, Constantia Teich, BSH, Agros Nova, Bella, Rockwool, Gatx/Wagon Service Ostróda, Etisoft, Dr Irena Eris, Precision Machine Parts, Sitech, Sempertrans, Wienerberger, Velux, Ultimo, Philip Morris, Philips Lighting (obecnie: Signify Poland).
Polecane książki
Poznaj kluczowe pozycje, które pogłębią Twoją wiedzę.
Rozwijaj swoje umiejętności i wdrażaj najlepsze praktyki w swojej organizacji!
Formularz kontaktowy
Masz dodatkowe pytania?
Skontaktuj się z nami!