Narzędzia rozwiązywania problemów z wykorzystaniem raportów A3 (POZIOM 1)
Jak skutecznie rozwiązywać problemy i budować kulturę ciągłego doskonalenia
Dowiedz się więcejJednym z fundamentów skutecznej i efektywnej organizacji jest sztuka szybkiego identyfikowania przyczyn źródłowych problemów oraz ich eliminowania lub przynajmniej ograniczania. Podobnie wśród kluczowych kompetencji dobrych managerów to właśnie skuteczne i systematyczne rozwiązywanie problemów znajduje się w ścisłej czołówce. Jak zatem osiągnąć taki poziom rozwoju organizacji, aby umiejętności rozwiązywania problemów zastąpiły uciążliwe gaszenie coraz to nowych pożarów, a raz rozwiązane problemy nie wracały już więcej?
Podczas warsztatów uczestnicy zostaną przeprowadzeni przez cały proces rozwiązywania problemów, zapoznając się z podstawowymi jego narzędziami, takimi jak choćby Diagram Ishikawy (diagram rybiej ości), 5 x dlaczego czy Pareto. Na praktycznych przykładach, rozwiązując wybrane problemy z firmy gospodarza, przećwiczą na hali produkcyjnej oraz przy procesach wspierających zbieranie danych do analizy, wybór określonej metody, określanie przyczyn źródłowych problemów oraz projektowanie działań korygujących.
Całość działań osadzona będzie na strukturze raportu A3, który jest wszechstronnym narzędziem, stosowanym zarówno do planowania strategicznego, rozwiązywania problemów, zarządzania zmianami, jak i do prezentacji projektów czy pomysłów doskonalących. W trakcie szkolenia uczestnicy przećwiczą zatem zastosowanie raportów A3 na dwóch płaszczyznach: ogólnej – jako narzędzie budowania kultury ciągłego doskonalenia w firmie, jak i praktycznej – do rozwiązywania wybranych problemów.
LICZBA GODZIN SPĘDZONYCH NA HALI PRODUKCYJNEJ PODCZAS SZKOLENIA: 5h
Warsztat przeznaczony jest dla osób, które chcą poznać tematykę rozwiązywania problemów od podstaw. Tym, którzy chcą zbudować i rozpowszechnić system rozwiązywania problemów w organizacji, polecamy warsztat “System rozwiązywania problemów w firmie (POZIOM 2)”.
Adresaci szkolenia
Wszystkie osoby, chcące usprawnić i ustandaryzować proces rozwiązywania problemów oraz przepływ informacji w firmie. Zapraszamy również napotykających trudności z systematyką podejmowanych działań doskonalących i utrzymaniem wprowadzanych rozwiązań.
Korzyści dla uczestnika
- Umiejętność rozwiązywania prostych i złożonych problemów wg zdefiniowanej metody
- Poznanie i przećwiczenie w praktyce narzędzi rozwiązywania problemów
- Umiejętność projektowania działań korygujących do przyczyn źródłowych problemów
Korzyści dla firmy
- Sprawniejszy przepływ informacji w firmie
- Wprowadzenie standardowego formatu rozwiązywania problemów i monitorowania działań korygujących
- Wdrożenie ustrukturyzowanego i powtarzalnego procesu zarządzania zmianami oraz ich komunikowania
- Przekonanie pracowników do tego, że problemy można skutecznie rozwiązywać
Uzyskaj do 80% dofinansowania do naszych warsztatów i szkoleń
Jeśli Twoje przedsiębiorstwo należy do sektora MSP, teraz możesz zdobyć aż do 80% dofinansowania do naszych usług. Dowiedz się więcej >>
Certyfikat

Sygnowany Lean Global Network
Program
Program szkoleniaPDF, 0.1 MB
Terminy szkoleń
Data | Nazwa firmy i miejsce | Cena netto | Stan zapisów | |
---|---|---|---|---|
6-7.06.2023 | ![]() Tychy | 3180 zł | Sprzedane |
Prowadzący
Agnieszka Fonfara
Doświadczenie menadżerskie
Kilkanaście lat pracowała w przedsiębiorstwach sektora spożywczego takich jak: Terravita, Lisner i Nestle Polska. Doświadczenie zdobywała w działach jakości, BHP, HR i ciągłego doskonalenia. Współtworzyła strategię organizacji, strukturę celów, system audytów i rozwiązywania problemów. Odpowiedzialna była za wdrożenie struktury spotkań operacyjnych, TPM ora wielu standardów i narzędzi korporacyjnych. Zarządzała portfelem projektów dbając o to, aby każdy z nich przebiegał zgodnie z ustalonym planem i nadanymi priorytetami. Przez kilka lat koordynowała wdrożenie Nestle Continuous Excellence dla dziewięciu fabryk koncernu, będąc jednocześnie członkiem europejskiego zespołu wdrożeniowego. To co najbardziej ją interesuje to zintegrowane doskonalenie uwzględniające wzajemne relacje pomiędzy narzędziami ciągłego doskonalenia a systemami zapewnienia jakości i bezpieczeństwa pracowników.
Specjalizuje się w szczególności w: skracaniu czasów przezbrojeń z wykorzystaniem metody SMED, rozwiązywaniu problemów w relacjach z pracownikami wg TWI, budowaniu systemu codziennego rozwiązywania problemów, TPM, Gemba Walk.
Doświadczenie doradcze
Współpracowała m.in. z: Electrolux, ZF Automotive Systems, Tauron Ciepło, Japan Tobacco International, Bridgestone, Kompania Piwowarska, Coroplast, Diehl, Nidec, Neapco, Mayr, Filplast, Fabryka Mebli Forte, MEYN, Georg Utz, JMP Flowers, System-Barosz Gwimet.
*LEI Polska zastrzega sobie prawo do zmiany trenerów prowadzących szkolenie, zapewniając odpowiednio wysoki poziom merytoryczny szkolenia
Nie udało Ci się zapisać na to szkolenie?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o możliwość zorganizowania dodatkowego terminu.
Szkolenie na wyłączność na terenie fabryki
Jeśli chciałbyś zobaczyć, jak wybrane narzędzie lub rozwiązanie funkcjonuje na hali innej firmy, skontaktuj się z nami i zapytaj o możliwość zorganizowania tego szkolenia w formie zamkniętej (na wyłączność dla Twojej firmy) – pomożemy Ci dobrać odpowiednie przedsiębiorstwo z listy naszych firm partnerskich.
Potrzebujesz pomocy w wyborze szkolenia? Skontaktuj się z nami!


Polecane artykuły
Polecamy również inne warsztaty na terenie firm
Polecamy książki

Zarządzać znaczy uczyć
Opanuj metodę służącą do skutecznego rozwiązywania problemów, przedstawiania propozycji zmian, monitorowania statusu wdrożenia oraz dokumentowania strategii firmy. Podejmuj decyzje oparte na faktach i rzeczywistych danych. Naucz się wykorzystywać potencjał swoich pracowników. A to wszystko za pomocą jednej kartki papieru formatu A3, która powie więcej niż tysiąc słów.
więcej