Toyota Kata, czyli jak zmienić ciągłe doskonalenie w nawyk
Realizacja ambitnych celów firmy przez pracowników dzięki metodom Kata Doskonalenia i Coachingu
Dowiedz się więcejKata to rutyna, powtarzalne zachowania, ruchy i sekwencje, które pozwalają na uzyskanie mistrzostwa we wschodnich sztukach walki, ale też, jak się okazuje, w procesach doskonalenia, zarządzania oraz rozwoju pracowników. Toyota Kata to model, który wyjaśnia dotychczas trudny do uchwycenia fenomen zarządzania Toyoty.
W jaki sposób Toyota doskonali swoje procesy, jak rozwija przełożonych i pracowników, aby trzymali się w codziennej pracy przyjętych wzorców (czyli Kata)?
Odpowiedź na to pytanie poznamy ćwicząc w praktyce dwa wzorce praktyk: Kata Doskonalenia i Kata Coachingu. Kata Doskonalenia jest wzorcem określającym, jak należy właściwie doskonalić procesy firmy, dochodząc stopniowo do odpowiednio zdefiniowanych warunków docelowych (stanu, który chcemy osiągnąć). Kata Coachingu jest z kolei wzorcem definiującym sposób, w jaki przełożony powinien właściwie kształtować u podwładnych sposób myślenia i działania niezbędny w procesie doskonalenia. Wykorzystanie rutynowych Kata do codziennej analizy i doskonalenia procesów pomaga zmienić tradycyjną firmę w organizację uczącą się i stawiającą sobie ambitne cele, ale trzymającą się przyjętej długoterminowej strategii firmy.
Podczas warsztatów uczestnicy przećwiczą dwie rutyny Kata, doskonaląc wybrane procesy w firmie Gospodarzy.
LICZBA GODZIN SPĘDZONYCH NA HALI PRODUKCYJNEJ PODCZAS SZKOLENIA: 5h
Adresaci szkolenia
Osoby zarządzające zespołem pracowników od średniego do najwyższego szczebla organizacji: wyższa i średnia kadra menadżerska, liderzy i menadżerowie Kaizen, koordynatorzy Lean.
Korzyści dla uczestnika
- Zdobycie umiejętności właściwej oceny i analizy procesu oraz zbierania danych o procesie
- Umiejętność planowania i wprowadzania tzw. jednoczynnikowych eksperymentów
- Możliwość praktycznego zastosowania obydwu typów Kata (doskonalenia i coachingu) w procesach zarządczych własnej firmy
- Umiejętność efektywnego zarządzania zespołem, połączona z jego doskonaleniem
- Po szkoleniu uczestnik otrzymuje od prowadzącej/prowadzącego pakiet przydatnych materiałów w postaci m.in. arkuszy, tablic, prezentacji, grafik, wideo, raportów, artykułów itp.
Korzyści dla firmy
- Wdrożenie i utrzymanie standardów ciągłego doskonalenia
- Poprawa kultury zarządzania opartego o PDCA
- Umiejętne określenie celów dla procesów
- Poprawa (budowa dobrych) relacji przełożony – podwładny
Uzyskaj do 80% dofinansowania do naszych warsztatów i szkoleń
Jeśli Twoje przedsiębiorstwo należy do sektora MSP, teraz możesz zdobyć aż do 80% dofinansowania do naszych usług. Dowiedz się więcej >>
Certyfikat
Sygnowany Lean Global Network
Program
Program szkoleniaPDF, 0.4 MB
Terminy szkoleń
Data | Nazwa firmy i miejsce | Cena netto | Stan zapisów | |
---|---|---|---|---|
21-22.03.2024 | Ksawerów | 3500 zł | Sprzedane |
Prowadzący
W zależności od terminu, szkolenie będzie prowadzone przez jednego ze wskazanych poniżej trenerów.
Małgorzata Jakubik
Doświadczenie menadżerskie
Posiada kilkunastoletnie doświadczenie menadżerskie w międzynarodowych korporacjach International Paper i General Motors. W zakładzie Opla w Gliwicach, działającym w oparciu o pełny system Lean, kierowała procesem tworzenia i realizacji szkoleń oraz Działem Jakości Operacyjnej. Jako menadżer Lean na Europę koordynowała pracę zespołu ekspertów z wiodących zakładów GM Europe w procesie audytowania i wsparcia wdrożenia Lean w zakładach korporacji.
Specjalizuje się w praktycznych transformacjach Lean, szczególnie poprzez budowanie i modyfikacje systemów: celów strategicznych i zarządzanie wskaźnikami (Hoshin Kanri), pomysłów pracowniczych Kaizen, rozwiązywania problemów, budowania kompetencji i motywacji pracowników. Jest ekspertem z zakresu metod TWI, rozwiązywania problemów, metody Toyota Kata oraz innych narzędzi standaryzacji i doskonalenia procesów.
Doświadczenie doradcze
Współpracowała m.in. z: Fabryki Mebli Forte, Cranfield Foundry, Schumacher Packaging, Constantia Teich, BSH, Agros Nova, Bella, Rockwool, Gatx/Wagon Service Ostróda, Etisoft, Dr Irena Eris, Precision Machine Parts, Sitech, Sempertrans, Wienerberger, Velux, Ultimo, Philip Morris, Philips Lighting (obecnie: Signify Poland).
Maurycy Szkolnicki
Doświadczenie menadżerskie
Zanim dołączył do zespołu LEI Polska pracował przez piętnaście lat w przemyśle maszynowym i FMCG. Doświadczenie we wdrażaniu Lean zdobywał, pracując na różnych stanowiskach, począwszy od koordynatora ds. TPM, poprzez dyrektora produkcji, aż do członka zespołu tworzącego korporacyjny system produkcyjny. Posiada duże doświadczenie w pracy w środowisku wielokulturowym. Współtworzył i wdrażał standardy korporacyjne na poziomie globalnym wzorowane na Toyota Production System. Posiada międzynarodowy certyfikat Black Belt Six Sigma.
Specjalizuje się w praktycznych transformacjach Lean, w szczególności: budowaniu stabilności procesów oraz w metodach rozwiązywania problemów (między innymi standaryzacji, 5S, TPM, SMED), reorganizacji przepływu (mapowaniu i doskonaleniu strumieni wartości), wdrażaniu kultury ciągłego doskonalenia.
Doświadczenie doradcze
Współpracował m. in. z: Animex, Diehl Controls, Donaldson, Etisoft, Famot, Frohe, Govecs, Inter-Metal, Meyn, Nutricia, Oriflame, Primo Profile, Roto Okna Dachowe, Schumacher Packaging, Sempertrans, Stora Enso, Wavin, Wiennerberger, Zakład produkcyjny Automatyki Sieciowej.
*LEI Polska zastrzega sobie prawo do zmiany trenerów prowadzących szkolenie, zapewniając odpowiednio wysoki poziom merytoryczny szkolenia
Nie udało Ci się zapisać na to szkolenie?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o możliwość zorganizowania dodatkowego terminu.
Szkolenie na wyłączność na terenie fabryki
Jeśli chciałbyś zobaczyć, jak wybrane narzędzie lub rozwiązanie funkcjonuje na hali innej firmy, skontaktuj się z nami i zapytaj o możliwość zorganizowania tego szkolenia w formie zamkniętej (na wyłączność dla Twojej firmy) – pomożemy Ci dobrać odpowiednie przedsiębiorstwo z listy naszych firm partnerskich.
Potrzebujesz pomocy w wyborze szkolenia? Skontaktuj się z nami!
Polecane artykuły
Polecamy również inne warsztaty na terenie firm
Polecamy książki
Toyota Kata
Poznaj wzorzec określający, jak należy właściwie definiować i jak należy dochodzić do odpowiednio zdefiniowanych warunków docelowych (stanu, który chcemy osiągnąć). Dowiedz się, w jaki sposób przełożony powinien właściwie kształtować i podwładnych sposób myślenia i działania niezbędny w procesie doskonalenia.
więcej