Toyota Kata, czyli jak zmienić ciągłe doskonalenie w nawyk
Realizacja ambitnych celów firmy przez pracowników dzięki metodom Kata Doskonalenia i Coachingu

Opis szkolenia
Dlaczego Toyota nieustannie się doskonali, podczas gdy inne firmy po kilku inicjatywach wracają do starych nawyków? Odpowiedź tkwi w… rutynie. Nie tej biurokratycznej, lecz świadomie kształtowanej rutynie zachowań menedżerów i zespołów – czyli w Toyota Kata.
To szkolenie pokazuje, jak dzięki prostym, ale systematycznym praktykom można stworzyć organizację uczącą się, która codziennie robi krok w stronę długoterminowych celów strategicznych. Zamiast reaktywnych działań – spójny system nawyków prowadzących do rozwoju i doskonalenia. Zamiast „projektów Lean” – codzienna praktyka liderów i zespołów.
🔧 Część praktyczna: 5 godzin pracy nad realnym procesem w firmie gospodarza – uczestnicy zastosują rutyny Kata w praktyce: od analizy obecnego stanu, przez definiowanie celu, po eksperymenty doskonalące.
Czego nauczą się uczestnicy?
Czym jest Kata Doskonalenia i jak prowadzi do realizacji stanów docelowych (target conditions)
Jak stosować Kata Coachingu, czyli wspierać i rozwijać pracowników, ucząc ich samodzielnego doskonalenia
Jak przekształcić trudne do uchwycenia nawyki Toyoty w konkretne zachowania, które można ćwiczyć i wdrażać w swojej firmie
Jak prowadzić codzienne rozmowy coachingowe i przekładać strategię firmy na działania na poziomie operacyjnym
Jak tworzyć środowisko uczenia się i osiągania celów poprzez konsekwentne działanie.
Szkolenie odbędzie się na terenie firm:
Szkolenia organizowane przez Lean Enterprise Institute Polska odbywają się na terenie najlepszych leanowych firm w kraju.
„Forma warsztatowa, Gemba Walk, realne problemy na produkcji i praca nad nimi w grupach – to wszystko sprawiło, że szkolenie Toyota Kata zostanie ze mną na długo. Świetnie pokazane, jak prowadzić ludzi przez zmianę w sposób przemyślany i systematyczny.”
***
„Największą wartością była dla mnie możliwość poznania innych praktyków Lean z różnych branż oraz prowadzenie warsztatów w realnym środowisku. Ogrom wiedzy, doświadczenia i inspirujących historii od prowadzącego – zamiast gotowych rozwiązań dostałem 'wędkę’, którą od razu mogę wykorzystać u siebie.”
***
„Szkolenie Toyota Kata to nie teoria oderwana od rzeczywistości – to praktyka w czystej postaci. Wyjście na halę produkcyjną, konkretne przykłady rozwiązywania problemów i podejście oparte na PDCA pokazały mi, jak doskonalić procesy od podstaw, angażując cały zespół.”
Korzyści ze szkolenia
Korzyści dla uczestnika:
- Zdobycie umiejętności właściwej oceny i analizy procesu oraz zbierania danych o procesie
- Umiejętność planowania i wprowadzania tzw. jednoczynnikowych eksperymentów
- Możliwość praktycznego zastosowania obydwu typów Kata (doskonalenia i coachingu) w procesach zarządczych własnej firmy
- Umiejętność efektywnego zarządzania zespołem, połączona z jego doskonaleniem
- Po szkoleniu uczestnik otrzymuje od prowadzącej/prowadzącego pakiet przydatnych materiałów w postaci m.in. arkuszy, tablic, prezentacji, grafik, wideo, raportów, artykułów itp.
Korzyści dla firmy:
- Wdrożenie i utrzymanie standardów ciągłego doskonalenia
- Poprawa kultury zarządzania opartego o PDCA
- Umiejętne określenie celów dla procesów
- Poprawa (budowa dobrych) relacji przełożony – podwładny
Dla kogo jest to szkolenie?
Osoby zarządzające zespołem pracowników od średniego do najwyższego szczebla organizacji: wyższa i średnia kadra menadżerska, liderzy i menadżerowie Kaizen, koordynatorzy Lean.
Program szkolenia

Każdy uczestnik szkolenia otrzyma certyfikat sygnowany logo Lean Enterprise Institute Polska oraz Lean Global Network.

Dostępne terminy
Wybierz spośród dostępnych terminów poniżej.
Brak dostępnych terminów dla tego szkolenia.
Nie udało Ci się zapisać na szkolenie?
Chcesz uzyskać dofinansowanie? Chcesz zorganizować szkolenie dedykowane dla Twojej firmy / wyłącznie dla twoich pracowników?
Prowadzący
Nasz zespół składa się z czołowych polskich ekspertów Lean z wieloletnim doświadczeniem.


Posiada kilkunastoletnie doświadczenie menadżerskie w międzynarodowych korporacjach International Paper i General Motors.
u003cdiv class=u0022markdown prose w-full break-words dark:prose-invert lightu0022u003ernrnW zakładzie Opla w Gliwicach, opartym na pełnym systemie Lean, kierowała procesem tworzenia i realizacji szkoleń oraz Działem Jakości Operacyjnej. Jako menedżer Lean na Europę koordynowała pracę zespołu ekspertów z wiodących zakładów GM Europe, prowadząc audyty i wspierając wdrażanie Lean w zakładach korporacji.rnrnu003c/divu003ernu003cstrongu003eSpecjalizuje się w praktycznych transformacjach Lean, szczególnie poprzez budowanie i modyfikacje systemów:u003c/strongu003e celów strategicznych i zarządzanie wskaźnikami (Hoshin Kanri), pomysłów pracowniczych Kaizen, rozwiązywania problemów, budowania kompetencji i motywacji pracowników. Jest ekspertem z zakresu metod TWI, rozwiązywania problemów, metody Toyota Kata oraz innych narzędzi standaryzacji i doskonalenia procesów.rnrnu003cstrongu003eDoświadczenie doradczeu003c/strongu003ernrnWspółpracowała m.in. z: Fabryki Mebli Forte, Cranfield Foundry, Schumacher Packaging, Constantia Teich, BSH, Agros Nova, Bella, Rockwool, Gatx/Wagon Service Ostróda, Etisoft, Dr Irena Eris, Precision Machine Parts, Sitech, Sempertrans, Wienerberger, Velux, Ultimo, Philip Morris, Philips Lighting (obecnie: Signify Poland).
Polecane książki
Poznaj kluczowe pozycje, które pogłębią Twoją wiedzę.
Rozwijaj swoje umiejętności i wdrażaj najlepsze praktyki w swojej organizacji!
Formularz kontaktowy
Masz dodatkowe pytania?
Skontaktuj się z nami!