PROCES CIĄGŁEJ POPRAWY W SYSTEMIE OPERACYJNYM MARSA - page 9

XII Międzynarodowa Konferencja Lean Management
12
th
International Lean Management Conference
103
Powyższy proces, zgodnie ze schematem eskalacji FMOS może odbywać się na
różnych poziomach. Pierwszym jest poziom, na którym problem został zidentyfikowany
(zazwyczaj linia produkcyjna). Jeśli lokalny zespół jest w stanie zidentyfikować
i dostarczyć rozwiązanie, karta problemu pozostaje w rejonie i po wprowadzeniu działań
korygujących zostaje „zamknięta” i trafia do archiwum. W przypadku, jeśli do
rozwiązania, a czasem także identyfikacji przyczyny pierwotnej, potrzebne jest wsparcie,
problem zostaje eskalowany do wyższych poziomów zarządzania. Najpierw do zespołu
„dziennego” (zespół liderów fabrycznych) a następnie, w razie potrzeby, do zespołu
„tygodniowego” (Kierownicy Produkcji i działów wspierających) i dalej do Zarządu.
Każdemu z poziomów odpowiada cykl spotkań, podczas których przeglądane są
aktualne wyniki oraz status rozwiązywanych problemów eskalowanych do danego
poziomu. Każdemu forum/spotkaniu przyporządkowana jest tablica, zawierająca
kluczowe informacje dotyczące wyników oraz Karty Problemów w trakcie
rozwiązywania. Miejsca, w których znajdują się karty, podzielone są na sekcje wskazujące
na status karty, a zatem także na dalsze kroki z nią związane. Przykłady tablic
przedstawione są na rys. 8 i 9.
Rys. 8. Przykład tablicy FMOS na linii produkcyjnej
1,2,3,4,5,6,7,8 10,11
Powered by FlippingBook