Program przeznaczony jest dla:
Lean Leadership Program to praktyczny program rozwoju wyższej i średniej kadry menadżerskiej, opracowany przez amerykański Lean Enterprise Institute. Celem programu jest rozwój kompetencji menadżerów w zakresie osiągania ambitnych celów, rozwiązywania trudnych problemów i angażowania w to ludzi.
Pogram obejmuje rozwój praktycznych umiejętności w trzech aspektach:
Te trzy elementy stanowią kręgosłup dobrego systemu zarządzania.
O programie
Sesje szkoleniowe Online Live
spotkania na żywo z czołowymi polskimi ekspertami, połączone z warsztatową pracą w mniejszych grupach.
Projekt indywidualny
obejmuje wdrożenie w swojej organizacji procesu ustanawiania i monitorowania celów oraz angażowania ludzi w ich osiąganie.

Inspiracje, Benchmark Tour
w ramach zajęć odbywa się wizyta w Toyocie oraz sesja on-line w centrum badawczym Ericsson, aby poznać stosowane tam praktyki zarządzania.
Indywidualne konsultacje
każdy uczestnik otrzymuje indywidualne konsultacje i wsparcie doświadczonych ekspertów w realizacji swojego projektu.
Globalnie standardy
program ten jest wzorowany na programie opracowanym przez amerykański Lean Enterprise Institute. Absolwent otrzymuje certyfikat ukończenia programu sygnowany logo Lean Enterprise Institute Polska i Lean Global Network.
Platforma i podręczniki
każdy uczestnik otrzymuje podręczniki opracowane przez czołowych światowych ekspertów (J.Shook, M.Reich, J.Ferro, R.Gouveia) oraz dostęp do platformy z dodatkowymi materiałami w formie elektronicznej.

Dlaczego warto?
Lean Leadership Program to jedyny w Polsce tak praktyczny program rozwoju umiejętności menadżerów oparty na najlepszych światowych standardach oraz podejściu Lean.
W ramach programu uczestnicy, pod okiem ekspertów, będą realizowali projekty indywidualne i wdrażali poznane metody wprost w swoim obszarze odpowiedzialności i w swojej pracy tak, aby przełożyło się to na mierzalne wyniki.
Menadżerowie będą wiedzieli, jak wziąć odpowiedzialność za doskonalenie organizacji i angażowanie w to ludzi.
Sposób pracy menadżerów będzie zbieżny z wymaganiami współczesnych koncepcji zarządzania takich jak Lean, czy Agile.
Dla kogo jest ten program?
Dla wyższej kadry menadżerskiej (prezesi, dyrektorzy firm, pionów)
Dla średniej kadry menadżerskiej (menadżerowie działów, kierownicy obszaru)
Przebieg programu
Program składa się z 11 sesji merytorycznych, w tym 10 sesji on-line live oraz 1 całodziennej sesji stacjonarnej połączonej z wizytą benchmarkingową. Dodatkowo uczestnicy w trakcie programu wdrażają poznane metody w swojej pracy tak, aby przełożyło się to na wyniki. W tym celu każdy uczestnik otrzymuje 4 indywidualne konsultacje z ekspertem.
Start programu
Program rozpoczyna się
2 grudnia 2025 i trwa
do 11.09 2026.
Sesje
Składa się z 11 sesji merytorycznych.
Benchmark Tour
W firmie, gdzie stosowane są metody omawiane w trakcie programu.
4 konsultacje indywidualne
Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowym zakresem merytorycznym programu oraz harmonogramem sesji.

Certyfikacja programu
Uczestnicy programu uzyskają uznany w Polsce i za granicą certyfikat sygnowany przez Lean Enterprise Institute Polska i Lean Global Network oraz suplement z informacją o realizacji działań praktycznych w trakcie programu (certyfikat i suplement wydane zostaną w języku polskim i angielskim).


Prowadzący
Nasz zespół składa się z czołowych polskich ekspertów Lean z wieloletnim doświadczeniem.


Agnieszka to jeden z najbardziej doświadczonych polskich menadżerów z branży nowoczesnych usług. Była m.in. dyrektorem zarządzającym HP Poland Global Business Centre, Olympus Business Services Sp. z o.o., a także dyrektorem Google Customer Experience dla regionu EMEA, wnosząc duży wkład w rozwój tych firm.
Obecnie Agnieszka wspiera organizacje jako założycielka i prezeska ESG Institute, łącząc swoją specjalistyczną wiedzę z obszaru ESG z praktycznym doświadczeniem biznesowym, aby dostarczać rozwiązania o wysokiej wartości dodanej dla klientów. Jest ceniona za głęboką wiedzę w zakresie ESG oraz praktyczne umiejętności w prowadzeniu transformacji, które pomagają firmom osiągać zrównoważony rozwój.
Agnieszka odegrała kluczową rolę w Stowarzyszeniu Liderów Usług Biznesowych w Polsce (ABSL). Pełniąc na początku działalności ABSL funkcję Wrocław Chapter Lead, aktywnie uczestniczyła w pracach Rady Strategicznej i Zarządu a w latach 2021-2025 kierowała działaniami stowarzyszenia w obszarze ESG.


Przez ponad 25 lat związany z branżą motoryzacyjną, z czego większość kariery spędził w strukturach General Motors, Opla i Stellantis.
Rozpoczął pracę w gliwickim zakładzie Opla w 1997 roku, a następnie pełnił różne funkcje menedżerskie – od HR po produkcję. W latach 2007–2010 kierował fabryką silników w Tychach, a od 2010 roku był dyrektorem gliwickiego zakładu, gdzie odpowiadał m.in. za produkcje samochodów Astra i Cascada, wdrożenie nowych modeli oraz w ramach koncernu Stellantis za budowę nowej fabryki i uruchomienie produkcji dużych samochodów dostawczych.
Jako prezes zarządu i dyrektor generalny Stellantis Gliwice nadzorował transformację zakładu oraz pełnił funkcje kierownicze w strukturach koncernu w Polsce i Europie.
Po zakończeniu kariery korporacyjnej w 2023 roku działa jako niezależny konsultant, członek Rady i ekspert Polskiej Izby Motoryzacji, wykładowca SGH i Politechniki Śląskiej oraz wiceprzewodniczący Rady Instytutu Łukasiewicz – PIMOT.
Absolwent Politechniki Śląskiej i IESE Business School w Barcelonie.


Remigiusz Horbal należy do pionierów wdrażania Lean Management w Polsce. Pierwsze projekty transformacji firm prowadził pod okiem Marka Piątkowskiego, jednego z byłych dyrektorów kanadyjskiej Toyoty. Potem, już jako konsultant wiodący, wspierał kilkadziesiąt firm w Polsce i za granicą w implementacji szczupłego podejścia.
W Lean Enterprise Institute Polska kierował zespołem ds. Lean w usługach, jest także autorem książki „Ukryty skarb”, która prezentuje podejście do poprawy produktywności w pracach specjalistycznych. Brał także udział w międzynarodowych projektach badawczych współpracując z czołowymi ośrodkami naukowymi w Europie nad rozwojem metod poprawy konkurencyjności firm.
Specjalizuje się w całościowych projektach transformacji firm, we wdrażaniu podejścia Lean w usługach i rozwoju produktu, a także w reorganizacji przepływu materiałów i informacji w firmach produkcyjnych.
Doświadczenie doradcze:
W obszarze produkcji współpracował m.in. z: Whirlpool, Philips Lighting, Carlsberg, Zetkama S.A., Timken, Cadbury Wedel, Black Point.
W obszarze usług współpracował m.in. z: mBank, KRUK S.A., Eurobank, Aviva Polska, ING Bank Śląski, Impel Business Solutions (SSC), Akamai (SSC).


Sławek to doświadczony menedżer z ponad 17-letnią praktyką w biznesie. Pracował na stanowiskach kierowniczych na wielu poziomach organizacji – od operacji do członka zarządu, w firmach zarówno usługowych, jak i produkcyjnych. Zarządzał dużymi zespołami oraz prowadził strategiczne projekty optymalizacyjne, transformacyjne i restrukturyzacyjne.
Jest ekspertem z dziedziny poprawy efektywności i doskonalenia firm. Jeden z pionierów wdrażania Lean Management w obszarze usług w Polsce. Wdrażał Lean Management w m.in. obszarze strategii, sprzedaży, obsługi klientów oraz łańcucha dostaw. Prowadzi projekty, warsztaty oraz wspiera menedżerów w stosowaniu metod i narzędzi Lean, zarówno w zarządzaniu jak i doskonaleniu firmy.
Jest skutecznym konsultantem i przekonywującym trenerem. Łączy Lean Management z innymi dobrymi praktykami osiągając bardzo dobre wyniki biznesowe.
Obecnie pracuje z czołowymi firmami w Polsce wdrażając Lean Management oraz realizując projekty usprawniające i transformacyjne. Specjalizuje się w szczególności w: projektach transformacyjnych w obszarze strategii, operacji, sprzedaży i obsługi klientów, doskonaleniu i poprawie efektywności firm, wdrażaniu metody zarządzania strategicznego Hoshin Kanri, zarządzaniu i doskonaleniu procesów biznesowych z wykorzystaniem Lean, BPM i innych dobrych praktyk.
Doświadczenie doradcze
Współpracował m.in. z: mBank, Credit Agricole, KRUK SA., Randstad, Decathlon, Jeronimo Martins, ZIBI SA, Neuca, Balluff, Diehl, Impel Centrum Usług Wspólnych, Gaspol SA, Meyn, Wkręt Met, Krispol, Dramers


Kilkanaście lat pracowała w przedsiębiorstwach sektora spożywczego takich jak: Terravita, Lisner i Nestle Polska. Doświadczenie zdobywała w działach jakości, BHP, HR i ciągłego doskonalenia. Współtworzyła strategię organizacji, strukturę celów, system audytów i rozwiązywania problemów. Odpowiedzialna była za wdrożenie struktury spotkań operacyjnych, TPM oraz wielu standardów i narzędzi korporacyjnych. Zarządzała portfelem projektów dbając o to, aby każdy z nich przebiegał zgodnie z ustalonym planem i nadanymi priorytetami.
Przez kilka lat koordynowała wdrożenie Nestle Continuous Excellence dla dziewięciu fabryk koncernu, będąc jednocześnie członkiem europejskiego zespołu wdrożeniowego. To co najbardziej ją interesuje to zintegrowane doskonalenie uwzględniające wzajemne relacje pomiędzy narzędziami ciągłego doskonalenia a systemami zapewnienia jakości i bezpieczeństwa pracowników.
Specjalizuje się w szczególności w skracaniu czasów przezbrojeń z wykorzystaniem metody SMED, rozwiązywaniu problemów w relacjach z pracownikami wg TWI, budowaniu systemu codziennego rozwiązywania problemów, TPM, Gemba Walk.
Doświadczenie doradcze
Współpracowała m.in. z: Electrolux, ZF Automotive Systems, Tauron Ciepło, Japan Tobacco International, Bridgestone, Kompania Piwowarska, Coroplast, Diehl, Nidec, Neapco, Mayr, Filplast, Fabryka Mebli Forte, MEYN, Georg Utz, JMP Flowers, System-Barosz Gwimet.
Co zawiera program?
Sesje online
11 sesji merytorycznych
Projekt indywidualny
realizowany pod okiem czołowych polskich ekspertów.
Konsultacje
4 konsultacje z ekspertami
Dostęp do platformy
stworzonej w celu wymiany doświadczeń z innymi uczestnikami
Dodatkowe materiały
dodatkowe materiały w formie opracowań, raportów, artykułów i nagrań
Certyfikat
w języku polskim i angielskim sygnowany logo LEI Polska oraz Lean Global Network
Książki
zestaw 3 książek: „Daily Management”, „Zarządzać znaczy uczyć”, „Zarządzanie zorientowane na cel”.


Benchmark Tour
Jednodniowa wizyta w firmie Toyota w Wałbrzychu, gdzie stosowane są metody omawiane w trakcie programu. Uczestnicy poznają również praktyki zarządzania stosowane w centrum badawczym Ericsson (sesja zdalna).
Warunki uzyskania certyfikatu
Program połączony jest z wdrożeniem przez uczestników poznanych praktyk
w swojej pracy.
Wdrożenie poznanych praktyk w swojej pracy
potwierdzone opinią eksperta realizującego indywidualne konsultacje z uczestnikiem.
Uczestnictwo w zajęciach
Uczestnictwo we wszystkich zajęciach prowadzonych na żywo oraz konsultacjach (w wyjątkowej sytuacji, w razie niemożliwości uczestniczenia w sesji wykładowej na żywo, konieczne jest obejrzenie nagrania z sesji)
Formularz kontaktowy
Masz dodatkowe pytania?
Skontaktuj się z nami!