Baza wiedzy
Lean to nie tylko metoda, to sposób myślenia –
odkryj, jak uprościć procesy, zwiększyć wartość i osiągnąć więcej, robiąc mniej.
Zapraszamy do obejrzenia I części wyjątkowego wywiadu ze Stephenem Parrym na temat zastosowania filozofii Lean Management w branży usługowej. Parry jest uznanym światowym ekspertem w zakresie rozwoju szczupłych przedsiębiorstw usługowych. Dokonana przez niego transformacja usług w firmie Fujitsu została nazwana „Toyotą usług” – tak jak Toyota zrewolucjonizowała przepływ i dostarczanie produktów, materiałów i wiedzy w
Żyjemy w świecie wskaźników i przymusu wysokiej efektywności. Obejmuje on niemal wszystkich, a już na pewno menadżerów, dyrektorów i właścicieli firm. Jeżeli twoje przedsiębiorstwo nie będzie lepsze i szybsze niż konkurencja, w niedługim czasie możesz pożegnać się z marzeniami o sukcesie i zwyczajnie zakończyć działalność. Nic dziwnego więc, że kiedy firma wybiera wdrożenie lean jako
Kiedy wiemy już, że trzeba zmienić sposób zarządzania przedsiębiorstwem i zdecydowaliśmy, że to właśnie lean będzie naszym sposobem na osiągnięcie lepszych wyników firmy, pora na kolejny duży krok, czyli określenie struktur wdrożeniowych procesu ciągłego doskonalenia. A mówiąc w skrócie: na decyzję „kto to zrobi?” Stojący na czele firm liderzy kierują się przy określaniu struktur wdrożeniowych
Tak to już zazwyczaj jest, że pracownicy niemal wszystkich przedsiębiorstw mają tendencję do koncentrowania swoich wysiłków przede wszystkim na tych zadaniach, na których realizacji szczególnie zależy ich szefom. Wydaje się więc, że już sam ten fakt jest wystarczającym powodem do tego, aby szefowie ci mocno przykładali się do uważnego wybierania celów. W praktyce jednak często
Pomysł dotyczący wdrożenia Lean Management przychodzi menadżerom do głowy zazwyczaj wtedy, kiedy chcą poprawić sytuację ekonomiczną firmy i zwiększyć jej zyski. Przewidywane wyniki wdrożenia są bez wątpienia ważne, nikt zazwyczaj bowiem nie zdecyduje się na wejście w jakikolwiek projekt, jeżeli na horyzoncie nie widzi przyzwoitego zwrotu z inwestycji. To jasne, nie zmieniamy przecież sposobu zarządzania
Zero awarii, zero braków, zero błędów, wysoki wskaźnik OEE – to marzenie każdego kierownika produkcji i każdej służby utrzymania ruchu. Dlaczego wobec tego w tak wielu firmach TPM po fazie początkowego entuzjazmu po prostu umiera? System TPM (ang. Total Productive Maintenance, w tłumaczeniu – kompleksowe produktywne utrzymanie ruchu) to opracowany w zakładach Toyoty zestaw technik,
Formularz kontaktowy
Masz dodatkowe pytania?
Skontaktuj się z nami!
Bądź na bieżąco i zyskaj darmową wiedzę w naszym newsletterze!
Nowości ze świata Lean, wydarzenia, oferty specjalne – dołącz, aby być na bieżąco!