usługi

Hoshin Kanri, czyli sztuka angażowania pracowników w realizację strategii firmy – studium przypadku GASPOL ENERGY

Wstęp W książce „Naucz się widzieć” Mike Rother i John Shook sugerują, aby pierwszą czynnością, od której rozpoczynamy mapowanie strumienia wartości było określenie wymagań klienta. Nierozerwalnie kojarzy mi się to z sentencją pewnego szefa sprzedaży, który grupie swoich handlowców zwykł powtarzać, że: „Sprzedaż to sztuka niezgadywania”. Zacznijmy więc od poznania potrzeb firmy Gaspol Energy w […]

Studium produktywności – czyli jak radzić sobie z procesami

eurobank posiada szeroką ofertą dla klientów indywidualnych i koncentruje się na rozwoju obsługi online z pomocą nowoczesnej bankowości elektronicznej. Swoją działalność opiera na zrozumieniu potrzeb i bliskich relacjach z klientami – zgodnie z hasłem „eurobank na co dzień”. Bank powstał ponad dekadę temu jako wizja młodego polskiego przedsiębiorcy – Mariusza Łukasiewicza. Ideą założyciela było stworzenie banku […]

Hoshin Kanri, czyli jak skutecznie zrealizować strategię i wykorzystać w pełni potencjał firmy

Praktyczny przewodnik po metodzie Hoshin Kanri dla usług, sprzedaży i firm z branży nieprodukcyjnych Wstęp Współczesne organizacje muszą zmagać się z wieloma wyzwaniami pochodzącymi zarówno z otoczenia zewnętrznego, jak i środowiska wewnętrznego. Presja inwestorów na wyniki, niski wzrost gospodarczy, coraz większa regulacja rynku, agresywna konkurencja oraz nieustannie rosnące wymagania klientów przyprawiają o ból głowy każdego […]

Visual Performance Management. Dobrze Pomyślane Rozwiązanie w Departamencie Operacji Aviva

Aviva należy do największych grup ubezpieczeniowych w Europie. Szczyci się tradycją ponad trzystu lat nieprzerwanej działalności. Obsługuje 31 milionów klientów w 16 krajach Europy, Azji i Ameryki Północnej. Aviva w Polsce (dawniej Commercial Union) działa od 1992 roku i należy do największych instytucji finansowych w naszym kraju. Obsługuje 3,5 miliona klientów i zarządza aktywami o […]

Jak poradzić sobie z dwiema pułapkami szczupłej transformacji w usługach: Fałszywy Klejnot i Fałszywa Obietnica?

Wiele firm usługowych decydując się na transformację Lean jest narażona na dwie pułapki: pierwsza polega na tym, że stosuje podejścia skrótowe, wdrażając Lean w zbyt uproszczonej formie lub stosując wybrane metody w oderwaniu od kontekstu (zjawisko to określamy „fałszywym klejnotem”), druga z kolei odnosi się do niedostatecznego zaangażowania wyższego i średniego kierownictwa, tzn. kierownictwo deklaruje […]

TWI a praca z najlepszymi pracownikami tzw. „muszkieterami” w Provident Polska S.A.

O metodzie Pracy Standaryzowanej TWI, Instruowanie Pracowników metodą 4 kroków, Audytów/obserwacji,  dowiedziałam się podczas Programu LEAN PRACTITIONER. Wiedza praktyczna, a nie tylko teoretyczna Programu,  pozwoliły mi poznać całą metodykę Lean. Wykonanie samodzielnie prac usystematyzowało wiedzę, a także przekonało mnie do tego, że jest to fajne narzędzie do pracy nie tylko w ramach swoich obowiązków, ale […]

Studium produktywności w usługach, czyli jak odkryć ukryty skarb?

Fragment z książki „Ukryty skarb, czyli  jak zwiększyć produktywność usług w oparciu o model wielowariantowy i Lean Management?” Skarb kryje się w niepowtarzalności i zmienności W ciągu ostatnich kilkunastu lat firmy usługowe zrobiły duży postęp w dziedzinie organizacji i zarządzania. Stało się to możliwe m.in. dzięki wdrażaniu zasad zarządzania procesowego BPM (ang. Business […]

TWI w Provident Polska… czyli jak żabę zamienić w księcia… na dobre?

Jak się wszystko zaczęło? Provident przez ponad 130 lat realizował z sukcesem prosty i stabilny pomysł na biznes, który przetrwał krachy, recesje oraz wojny. Mała pożyczka udzielana w domu Klienta, a następnie obsługiwana co tydzień przez grupę doradców. Model powstał w Wielkiej Brytanii, a jego główne założenia wspierały bezpieczne i etyczne finansowanie gospodarstw domowych. Wynagradzanie […]

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. więcej. Zamknij