Przejdź do treści
Jesteśmy członkiem Lean Global Network Lean Global Network

Baza wiedzy

Lean to nie tylko metoda, to sposób myślenia –

odkryj, jak uprościć procesy, zwiększyć wartość i osiągnąć więcej, robiąc mniej.

Proste narzędzie Lean Management może pomóc stworzyć bezpieczniejsze przepływy w naszych firmach, co jest bardzo istotnym wyzwaniem gdy planujemy powrót do pracy w czasach konieczności stosowania środków, mających na celu zachowanie fizycznej odległości (dystansu społecznego). Tekst i grafika: Dave Brunt, dyrektor generalny Lean Enterprise Academy, Wielka Brytania „Bezpieczeństwo przede wszystkim” to znana mantra w świecie

Jak szpitale stosujące Lean zareagowały na najbardziej krytyczne stadium epidemii? Poprosiliśmy trzy szpitale w Katalonii i Toledo o podzielenie się swoimi doświadczeniami. Autorzy: Oriol Cuatrecasas i Cristina Fontcuberta Adalid, Instituto Lean Management, Barcelona Autor zdjęcia i źródło: Enrique Campo Bello / Shutterstock Kiedy sprawy na sali operacyjnej się komplikują, dr Llorenç Mateo z Consorci Sanitari

W trakcie mojego doświadczenia zawodowego w przemyśle motoryzacyjnym spotkałam się wielokrotnie z sytuacją, że złożone problemy z jakością w procesie generują wiele marnotrawstw, np. dodatkowe operacje produkcyjne czy naprawy. Co za tym idzie, mają wpływ na wielkość zasobów i layout maszyn. Jednym z najefektywniejszych projektów, które przeprowadziłam z zespołem w swojej karierze zawodowej, był projekt

Jak Lean Management może znacząco poprawić efektywność sprzedaży, jakość obsługi klienta i satysfakcję klientów. Autor: Sławomir Kubiak, Partner Lean Enterprise Institute Polska Wstęp Jak zwiększyć sprzedaż? Jak poprawić obsługę klientów? Jak spowodować, żeby klienci byli lojalni i kupowali więcej? To z pewnością niezwykle często powtarzane pytania w każdej firmie. W odpowiedzi na nie pada zazwyczaj mnóstwo

W poprzednim artykule skupiłam się na intencjach wizyt w gemba (gemba walk). Wyjaśniłam, że wiedza, co robić i jak zachowywać się w gemba, to za mało. Ważne, by rozumieć cel wizyty w gemba, nim odwiedzimy ludzi w miejscu ich pracy (zakłócając ją). To podstawa tego, aby nasza wizyta dodała wartość i wyrządziła mniej szkód. W

Jedyny możliwy sposób na osiągnięcie spójności w działaniach i na włączenie w nie pracowników z pierwszej linii, to ustalenie tego, jak ustabilizować pracę. Obietnica przygotowanej w idealny sposób kawy i zaangażowanie w realizację misji: „inspirować i rozwijać ludzi – w każdej chwili: jeden człowiek, jedna kawa, jedno miejsce”[1] z jednej strony były inspirujące, z drugiej

Formularz kontaktowy

Masz dodatkowe pytania?
Skontaktuj się z nami!

    Bądź na bieżąco i zyskaj darmową wiedzę w naszym newsletterze!

    Nowości ze świata Lean, wydarzenia, oferty specjalne – dołącz, aby być na bieżąco!