Baza wiedzy
Lean to nie tylko metoda, to sposób myślenia –
odkryj, jak uprościć procesy, zwiększyć wartość i osiągnąć więcej, robiąc mniej.
Obecnie podejście Lean Management błyskawicznie podbija amerykańskie szpitale. Jest to branża, na którą ze wszystkich stron wywierane są naciski: przez rząd (Medicare oraz Medicaid), firmy ubezpieczeniowe (ze względu na ich zyski) oraz z powodu stale rosnących kosztów usług medycznych. Pomagałem jednemu z największych szpitali w Hartford w stanie Connecticut – Saint Francis Medical Center –
1. KORPORACJA EATON Eaton Corporation jest producentem szerokiej gamy produktów z branż zarządzania energią (automotive, trucks, hydraulics, aerospace, electric). Posiadamy ponadstuletnie doświadczenie i jesteśmy globalnym liderem w dziedzinie produktów i usług związanych z systemami kontroli i dystrybucji mocy, z zasilaniem awaryjnym oraz automatyką przemysłową; komponentów hydraulicznych; paliwa lotniczego; systemów hydraulicznych i pneumatycznych wojskowego i cywilnego
Bardzo często jestem pytana: „Jak powinni się zachowywać nasi liderzy w środowisku lean?” Ludzie chcą znać zestaw konkretnych rozwiązań, który pokierowałyby ich działaniami. Innymi słowy chcą recepty na działanie. Inni chcą dostać czarodziejską różdżkę, która potrafi w mgnieniu oka przekształcić wszystko dookoła. Czyż nasze życie nie byłoby piękne, gdyby było to takie proste? W rzeczywistości,
1. WSTĘP Niniejsze opracowanie powstało w oparciu o doświadczenia autorów w zakresie wdrażania i organizacji programu TPM (Total Productive Maintenance) w firmie produkcyjnej, jakim są oddziały BSH w Łodzi (Bosch und Siemens HausgeräteGmbH). Celem artykułu jest przybliżenie zintegrowanego programu poprawy działalności operacyjnej przedsiębiorstwa, jakim jest program TPM, określany w naszych fabrykach również jako Total Production
Czy zdarzyło Ci się odczytać e-mail inaczej, niż wynikało to z intencji nadawcy? A może miałeś trudność z odczytaniem tonu wiadomości, albo obawę o reakcję odbiorcy na treść swojego maila? W rzeczywistości małe rzeczy mogą spowodować duże nieporozumienia. E-mail to prawdopodobnie najprostszy, ale i zdecydowanie najczęstszy przykład tego, jak istotna jest jakość naszych wzajemnych interakcji.
Wiele mówi się i pisze o Kaizen, ale czy naprawdę wiemy jakie są kolejne kroki które należy podjąć w procesie doskonalenia opartym na Kaizen? Ja twierdzę, że kroki te opisuje formuła DAMI (ang. Define, Achieve, Maintain, Improve), czyli określ (zdefiniuj), osiągnij, utrzymaj, usprawniaj (nie mylić z cyklem DMAIC pochodzącym z koncepcji Six Sigma). DAMI było
Formularz kontaktowy
Masz dodatkowe pytania?
Skontaktuj się z nami!
Bądź na bieżąco i zyskaj darmową wiedzę w naszym newsletterze!
Nowości ze świata Lean, wydarzenia, oferty specjalne – dołącz, aby być na bieżąco!