Baza wiedzy
Lean to nie tylko metoda, to sposób myślenia –
odkryj, jak uprościć procesy, zwiększyć wartość i osiągnąć więcej, robiąc mniej.
Wiele firm uważa, że zatrudnianie kolejnych pracowników, oznacza dodatkowe koszty, co w efekcie powoduje zmniejszanie zysku. Nie zwraca jednak należytej uwagi na produktywność, której niski poziom oznacza marnotrawienie zasobów ludzkich na szereg czynności niedodających wartości. W efekcie zatrudnianie kolejnych pracowników wiąże się z nieuniknionym wzrostem kosztów. Jednak jeśli firma postawi na wzrost produktywności i zacznie
Dan Jones, David Brunt Analiza stanu obecnego Menedżerowie Alpha Motors i Beta Wipers, którzy wspólnie pracowali nad poprawą przepływu wycieraczek samochodowych do zakładu montażowego, zwrócili uwagę na strumień dostaw wycieraczek zamiennych do dealerów samochodów i warsztatów serwisowych. Kierownictwo Beta Wipers od lat wiedziało, że nierówne i nieprzewidywalne zamówienia na wycieraczki zamienne, jakie przychodziły z Alpha
Jest to trzeci artykuł w serii o tym, jak sposób komunikacji menadżerów i liderów z pracownikami (oraz ich komunikacji między sobą) może ułatwiać tworzenie zaangażowania i kultury ciągłego doskonalenia lub stanowić ku temu przeszkodę. Jego celem jest pokazanie w prosty sposób, jak wy – menadżerowie, liderzy, koordynatorzy Lean i coachowie – możecie przekonać się, jak
Jakie są sekrety przywódców, dzięki którym udaje im się z powodzeniem rozwijać biznes? W jaki sposób firmy poprawiają swoje wyniki, wykorzystując sprawdzone narzędzia i techniki rozwijania pracowników? Jak sprawić, by sukces jednego pracownika przekuć w sukces całej organizacji? W Skutecznym zarządzaniu Michael i Freddy Ballé przekonują, że nie wystarczy zastosować Lean. Trzeba stać się Lean.
Artykuł jest drugą częścią cyklu opisującego, jak istotną rolę sposób rozmowy lidera lub managera z pracownikiem o jego problemach i pomysłach odgrywa w tworzeniu zaangażowania i kultury ciągłego doskonalenia (przeczytaj część pierwszą TUTAJ). Jako ludzie mamy wrodzoną silną potrzebę bycia akceptowanym przez otoczenie. Potrzeba ta jest tak samo silna jak instynkt przetrwania, a także niezbędna,
Autor tego artykułu Christoph Roser będzie gościem specjalnym XVIII Konferencji Lean Management (12-14 czerwca 2018). Zimą 2017-2018 spędziłem pięć miesięcy w Japonii. W ramach tej wizyty mogłem odwiedzić fabryki wszystkich siedmiu japońskich producentów samochodów. Wizyty w zakładach pozwoliły na niezwykle wnikliwe obserwacje i wiele się nauczyłem o różnicach między japońskimi producentami samochodów. Pozwólcie, że przedstawię
Formularz kontaktowy
Masz dodatkowe pytania?
Skontaktuj się z nami!
Bądź na bieżąco i zyskaj darmową wiedzę w naszym newsletterze!
Nowości ze świata Lean, wydarzenia, oferty specjalne – dołącz, aby być na bieżąco!