Przejdź do treści
Jesteśmy członkiem Lean Global Network Lean Global Network

Baza wiedzy

Lean to nie tylko metoda, to sposób myślenia –

odkryj, jak uprościć procesy, zwiększyć wartość i osiągnąć więcej, robiąc mniej.

W firmach wdrażających Lean Management, rolą działów księgowych jest przełożenie wyników operacyjnych na wyniki finansowe. Centrami zysków zamiast wydziałów stają się strumienie wartości. Zmienia to całkowicie perspektywę patrzenia na rentowność biznesu, która w przypadku podziału na wydziały ma charakter mocno lokalny i często prowadzi do błędnych decyzji biznesowych. Przekonajcie się, dlaczego wasi księgowi powinni wspierać

Wiele firm uważa, że zatrudnianie kolejnych pracowników, oznacza dodatkowe koszty, co w efekcie powoduje zmniejszanie zysku. Nie zwraca jednak należytej uwagi na produktywność, której niski poziom oznacza marnotrawienie zasobów ludzkich na szereg czynności niedodających wartości. W efekcie zatrudnianie kolejnych pracowników wiąże się z nieuniknionym wzrostem kosztów. Jednak jeśli firma postawi na wzrost produktywności i zacznie

Dan Jones, David Brunt Analiza stanu obecnego Menedżerowie Alpha Motors i Beta Wipers, którzy wspólnie pracowali nad poprawą przepływu wycieraczek samochodowych do zakładu montażowego, zwrócili uwagę na strumień dostaw wycieraczek zamiennych do dealerów samochodów i warsztatów serwisowych. Kierownictwo Beta Wipers od lat wiedziało, że nierówne i nieprzewidywalne zamówienia na wycieraczki zamienne, jakie przychodziły z Alpha

Jest to trzeci artykuł w serii o tym, jak sposób komunikacji menadżerów i liderów z pracownikami (oraz ich komunikacji między sobą) może ułatwiać tworzenie zaangażowania i kultury ciągłego doskonalenia lub stanowić ku temu przeszkodę. Jego celem jest pokazanie w prosty sposób, jak wy – menadżerowie, liderzy, koordynatorzy Lean i coachowie –  możecie przekonać się, jak

Jakie są sekrety przywódców, dzięki którym udaje im się z powodzeniem rozwijać biznes? W jaki sposób firmy poprawiają swoje wyniki, wykorzystując sprawdzone narzędzia i techniki rozwijania pracowników? Jak sprawić, by sukces jednego pracownika przekuć w sukces całej organizacji? W Skutecznym zarządzaniu Michael i Freddy Ballé przekonują, że nie wystarczy zastosować Lean. Trzeba stać się Lean.

Artykuł jest drugą częścią cyklu opisującego, jak istotną rolę sposób rozmowy lidera lub managera z pracownikiem o jego problemach i pomysłach odgrywa w tworzeniu zaangażowania i kultury ciągłego doskonalenia (przeczytaj część pierwszą TUTAJ). Jako ludzie mamy wrodzoną silną potrzebę bycia akceptowanym przez otoczenie. Potrzeba ta jest tak samo silna jak instynkt przetrwania, a także niezbędna,

Formularz kontaktowy

Masz dodatkowe pytania?
Skontaktuj się z nami!

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

    Bądź na bieżąco i zyskaj darmową wiedzę w naszym newsletterze!

    Nowości ze świata Lean, wydarzenia, oferty specjalne – dołącz, aby być na bieżąco!