lean w różnych branżach – Lean Management

Lean Management, w powszechnej opinii, kojarzony jest głównie z przedsiębiorstwami o charakterze produkcyjnym. Jednak jako sposób zarządzania firmą, którego głównymi zasadami są eliminacja marnotrawstwa, ciągłe doskonalenie i koncentracja na wartości dodanej dla klienta, może być wprowadzony w każdej firmie – niezależnie od branży i specjalizacji, także w różnego typu organizacjach, instytucjach państwowych oraz placówkach medycznych. Tym, co decyduje o jego szerokim zastosowaniu jest fakt, iż przyczynia się on do wyeliminowania problemów powtarzalnych w różnych strukturach i podmiotach – bez względu na sektor czy branżę: zbędnego działania, przestojów w pracy, czy marnotrawstwa obejmującego: nadprodukcję, oczekiwanie, przemieszczanie, nadmierne przetwarzanie, zapasy, ruch oraz poprawianie. Warunkiem powodzenia jest wdrożenie odpowiednich zasad oraz konsekwentne ich przestrzeganie.

Budowanie i ciągłe doskonalenie systemu sugestii pracowniczych w firmie VOSS Automotive Polska

1. Voss Automotive Polska Sp. z o.o. – czym się zajmujemy? Voss Auomotive Polska Sp. z o.o. (VAP) to zakład produkcyjny położony w Nowej Wsi Legnickiej zatrudniający ponad 1000 osób. Zakład należy do niemieckiej grupy Voss dostarczającej rozwiązania z zakresu systemów pneumatycznych, paliwowych, hydraulicznych, redukcji zanieczyszczeń ze spalin oraz zarządzania ciepłem w autach wykorzystujących energię […]

Elastyczny model transformacji procesów oparty na Lean Management oraz TWI

EUROBANK – PROFIL FIRMY Eurobank S.A. jest instytucją finansową (bankiem komercyjnym), zajmującą się obsługą klientów detalicznych. Wśród swojej oferty Eurobank posiada: konta osobiste, karty kredytowe, kredyty konsumpcyjne i hipoteczne, ubezpieczenia oraz różnego rodzaju fundusze inwestycyjne. Eurobank więc w świetle powyższego jest firmą usługową, której większość procesów jest oparta na pracy biurowej. Profil obsługi Klienta wpływa […]

Hoshin Kanri – silnik transformacji Lean

Rzut oka na historię wdrożenia Lean Management w firmie KRUK S.A. oraz na Hoshin Kanri – kamień milowy w procesie transformacji Lean. Doświadczenia lidera zespołu wdrożeniowego oraz szefa obszaru biznesowego, w którym zrealizowane zostało pilotażowe wdrożenie Hoshin Kanri. KRUK S.A. KRUK S.A. jest liderem rynku zarządzania wierzytelnościami. W ciągu kilkunastu lat swojej działalności, z małej […]

Co właściwie dzieje się podczas Gemba Walk?

Lean zachęca, by spędzać w Gemba tak dużo czasu, jak to tylko możliwe. Ale co właściwie powinniśmy tam robić? Okazuje się, że chodzi nie tyle o robienie, ile o myślenie. „Co właściwie robicie podczas wizyty w Gemba, czyli podczas „Gemba Walk”? Często spotykamy się z takim pytaniem. Trudno to zrozumieć, ale tak naprawdę nie robimy […]

Czy doskonalenie metod pracy w przemyśle może mieć związek z pojęciem Customer Experience, czyli doświadczeniami klienta?

Odpowiedź na tak zadane pytanie może być dla niektórych zaskakująca. Tym bardziej, że odnosi się ono do dość odległych w czasie i przestrzeni pojęć. Wspólnym mianownikiem do rozważań nad związkiem pomiędzy doskonaleniem metod pracy a doświadczeniami klienta są przeprowadzone przez nas eksperymenty, które potwierdzają sensowność łączenia odległych z pozoru dyscyplin biznesowych. Program TWI Po przystąpieniu […]

Działania liderów mówią same za siebie, ale sposób, w jaki prowadzą rozmowy, jest równie znaczący

Wiele przedsiębiorstw sporo inwestuje w „leanowe” systemy i programy ciągłego doskonalenia. Celem większości z tych inicjatyw jest przekształcenie kultury przedsiębiorstwa w taki sposób, aby pracownicy angażowali się w rozwiązywanie problemów w obszarach swojej pracy, a więc tam gdzie ich działania mogą wywrzeć bezpośredni wpływ i mieć przełożenie. Często jednak takim inicjatywom brakuje kilku ważnych elementów. […]

Źródło Lean bije w Toyocie

Uważam jednak, że jeśli decydujemy się na kopiowanie od Toyoty, to powinien być to przede wszystkim sposób myślenia. Natomiast odwzorowywanie konkretnych rozwiązań techniczno-organizacyjnych zaprowadzi nas donikąd. To, że Lean działa w wielu sektorach nieprodukcyjnych, jest przykładem na popularyzację sposobu myślenia, a nie tylko twardych narzędzi – mówi profesor Tomasz Koch, z którym rozmawia Przemysław Ozga. […]

Udział pracowników w zyskach twojej firmy, czyli jak skutecznie realizować ideę przywództwa z szacunkiem

Obecnie naszą największą troską powinno być inwestowanie w kapitał ludzki – kapitał XXI wieku. Nigdy wcześniej podejście nakierowane na człowieka nie odgrywało tak istotnej roli w biznesie i kapitalizmie. Mathilde Lemoine, ekonomistka   Kierownictwo niemal każdej firmy, jaką poznałem, twierdziło, że „pracownicy byli jej najważniejszymi aktywami”, ale tak naprawdę tylko deklarowało ten wzniosły cel. Większość […]

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. więcej. Zamknij