Świat potrzebuje usprawnień
Prezentujemy nowy przewodnik po trasach szybkobieżnych kolei kaizen

Jak często język stawał się dla Was barierą na drodze do wspólnej dyskusji, nauki i wdrażania Lean? Ile razy brakło Wam słów, by dokładnie wyrazić pomysły czy podzielić się doświadczeniami? Ile razy zdarzyło się Wam mieć problem ze zwięzłym wytłumaczeniem jakiejś metody Lean? Czy kiedykolwiek mieliście na końcu języka nazwę danej techniki czy narzędzia Lean w anglojęzycznymi brzmieniu i za nic w świecie nie mogliście sobie jej przypomnieć w najbardziej newralgicznym momencie? Jeśli na którekolwiek pytanie odpowiedzieliście tak, trafiliście pod właściwy adres. W Wasze ręce oddajemy bowiem nowatorskie opracowanie dwujęzyczne w zwięzły sposób przedstawiające najważniejsze kwestie dotyczące Lean i jego wprowadzania oraz rozwoju w różnych organizacjach.

W wielu firmach w Polsce Lean obecny jest od dawana, wiele innych dopiero zaczyna swoją przygodę z tą niesamowitą filozofią zarządzania. W dużej liczbie organizacji funkcjonują zaś międzynarodowe zespoły, dla których materiały w jednym języku to za mało, a opracowanie dokumentów dwujęzycznych nastręcza sporego kłopotu. Biegli w obu językach specjaliści dysponują zbyt małą ilością czasu, a doświadczonym tłumaczom z oczywistych względów brak odpowiedniej wiedzy i rozumienia metodyki Lean. Kaizen Express to lektura odpowiednia dla wszystkich tych grup. Nowicjuszom pozwoli odnaleźć się w gąszczu terminów – pomoże zrozumieć ich znaczenie oraz wagę ich wdrożenia w organizacji. Fachowcom z bogatą praktyką przyjdzie z pomocą w usystematyzowaniu wiedzy i znajomości oryginalnej terminologii. Dla pracujących w międzynarodowym otoczeniu okaże się prawdziwym wybawieniem. Odtąd będą mogli wspólnie dyskutować nad planowanymi usprawnieniami, nad eliminowaniem marnotrawstwa i nad budową dojrzałej kultury zarządczej bez obawy o barierę językową. Materiał zebrany przez autorów ułożono w logicznej sekwencji, by krok po kroku wyjaśnić czytelnikom wdrażanie zasadniczych narzędzi Lean. Podręcznikowy charakter książki został wzbogacony wieloma ciekawostkami dotyczącymi powstania i rozwoju TPS (Toyota Production System – System Produkcyjny Toyoty) oraz jego twórców. Całość okraszono dziesiątkami ilustracji i schematów, czyniąc zadość jednej z podstawowych zasad Lean – wizualizacji danych i opisów. Pracę wieńczy dodatek w postaci gotowych do powielenia formularzy oraz handoutów niezbędnych podczas szkoleń i instruktaży. Jako wydawcy mamy nadzieję, że pozwolą Wam one zaoszczędzić czas, który przeznaczycie na doskonalenie siebie i Waszych organizacji. Ciągłe doskonalenie jest bowiem naszym nadrzędnym celem. Codzienny kaizen, czyli kroki niewielkie, ale stawiane często, zaprowadzi Was na pewno do wyznaczonych celów i to w tempie zadziwiająco ekspresowym.

John Shook swoją wiedzę na temat Lea zdobywał, pracując dla Toyota Motor Corporation w latach 1983-1994. Był pierwszym w historii Amerykaninem, który objął funkcję menedżerską (kacho) w centrali Toyoty w Japonii. Pomagał przenieść metody produkcji, rozwoju produktu oraz zarządzania Toyoty z Japonii do jej zagranicznych zakładów i dostawców. Prowadził zajęcia z inżynierii przemysłowej na Uniwersytecie Michigan, gdzie objął także funkcję dyrektora Japan Technology Management Program. Jest starszym rangą doradcą Lean Enterprise Institute oraz autorem książki Zarządzać znaczy uczyć, a także współautorem książek Naucz się widzieć i Leksykon Lean.

Toshiko Narusawa poznawała System Produkcyjny Toyoty, pełniąc funkcję lidera w japońskiej firmie elektronicznej NEC, w której pracowała w latach 1983-2002. Po zakończeniu pracy w NEC związała się z Financial Service Agency of Japan, gdzie razem ze swoim zespołem rozwinęła system monitorowania ryzyka w okresie kryzysu bankowego. Następnie została instruktorem kaizen w Personal Education Center (japońskiej firmie konsultingowej kierowanej przez Hitoshi Yamadę). Jest autorką japońskich przekładów dwóch książek – Naucz się widzieć oraz Poziomowany system ssący, a także autorką popularnej serii artykułów, które ukazały się w japońkim piśmie „Kojo Kanri” („Zarządzanie fabryką”). Wspierała kaizen w licznych firmach w Japonii, Chinach oraz w Azji Południowowschodniej. Nadal chętnie rozwija zdolności w zakresie kaizen, stale pracując w gemba.

Książka Kaizen Express ukazała się nakładem Wydawnictwa Lean Enterprise Institute Polska i jest dostępna w księgarni internetowej leanbooks.pl.

Nie znalazłeś informacji, której szukasz? Zadzwoń lub wyślij do nas zapytanie

tel.: 506 785 310

e-mail: info@lean.org.pl

Administrator Danych Osobowych: Lean Enterprise Institute Polska sp. z o.o.
Pełna klauzula

Zapoznałem się z pełną treścią klauzuli informacyjnej