Poprawa wyników przedsiębiorstwa
Celem tego typu projektów jest poprawa wyników firmy, zwykle zysku albo innych wskaźników, które na ten zysk bezpośrednio wpływają, na przykład:
- Dla firm produkcyjnych może to być zwiększenie wydajności maszyn i ludzi, poprawa jakości i terminowości, redukcja poziomu zapasów itp.
- Dla firm, które rozwijają własne produkty może to być zwiększenie liczby rozwijanych produktów, które osiągnęły sukces na rynku, bądź skrócenie czasu rozwoju nowego produktu
- Dla firm usługowych może to być redukcja kosztów wytworzenia usługi, czy zwiększenie sprzedaży usługi
- Dla firm handlowych jest to zwykle zwiększenie poziomu sprzedaży, czy marży
- Dla firm IT redukcja kosztów projektów, poprawa terminowości projektów, redukcja liczby błędów w aplikacjach
W tego typu projektach dostosowujemy się do specyfiki firmy i jej możliwości we wdrażaniu zmian. Angażujemy kadrę firmy w realizację działań doskonalących, dzięki czemu rozwijamy kompetencje tej kadry i zdolności samodzielnego prowadzenia działań doskonalących w przyszłości. Tempo zmian jest dostosowane do konkretnej sytuacji, czasem są to działania małymi krokami, czasem nastawione na osiąganie celów długoterminowych, a czasem na szybkie usprawnienia wybranego obszaru firmy.
Dowiedz się więcej o naszym podejściu, opartym na uznanym na arenie międzynarodowej modelu LTF i zespole naszych ekspertów, którzy byli pionierami reorganizacji firm w oparciu o Lean Management w Polsce.
Jakie typowo wyniki poprawiają się w tego typu projektach?
- Wzrostu wydajności produkcji oraz efektywności procesów wspierających
- Skrócenia czasu realizacji zamówień oraz realizacji dostaw na czas
- Podniesienia jakości wyrobów
- Obniżenia poziomów zapasów na każdym etapie produkcji
- Obniżenia kosztów operacyjnych
- Wzrost satysfakcji klientów
- Większy % spraw realizowanych w terminie (SLA)
- Wzrost produktywności pracowników
- Krótszy czas realizacji procesów
- Redukcja kosztów operacyjnych
- Wzrost sprzedaży
- Wzrost produktywności (sprzedaż na FTE)
- Poprawa satysfakcji klientów
- Poprawa dostępności towaru
- Skrócenie czasu procesów (np. ofertowania, realizacji zamówienia)
Studia przypadków
- Wdrożenie Hoshin Kanri w firmie KRUK (przeczytaj klikając TUTAJ)
- Wdrożenie Hoshin Kanri w firmie Gaspol (przeczytaj klikając TUTAJ i TUTAJ)
- Zwiększenie efektywności i terminowości poprzez zbudowanie elastycznych zespołów w firmie KRUK SA (przeczytaj klikając TUTAJ)
- Elastyczny model transformacji procesów oparty na TWI w firmie Eurobank (przeczytaj klikając TUTAJ)
- Stawianie na produktywność w firmie Eurobank (przeczytaj klikając TUTAJ)