Usprawnianie wybranego obszaru lub procesu w firmie

Dajemy kierownikom i dyrektorom metody, które pozwalają im lepiej zorganizować podległy im wydział/obszar, co przekłada się na poprawę wyników tego obszaru zarówno w aspektach biznesowych (wyniki finansowe, sprzedaż), operacyjnych (w przypadku firm usługowych: jakość, produktywność, koszty a w przypadku firm produkcyjnych: ilość, jakość i terminowość produkcji), jak i ludzkich (satysfakcja z pracy, motywacja pracowników).

Wspieramy firmy w usprawnianiu wybranych obszarów (w przypadku firm usługowych: departamentów, działów czy zespołów, a w przypadku firm produkcyjnych: wydziały, sekcje czy zespoły) i/lub wybranych procesów przebiegających przez kilka jednostek organizacyjnych.

Dzięki temu:

  • Menadżerowie usprawnianych obszarów i ich zespoły osiągają lepsze wyniki
  • Menadżerowie efektywniej zarządzają swoimi obszarami
  • Poprawia się komunikacja w danym dziale i pomiędzy działami skupionymi wokół wspólnego procesu
  • Rozwija się kultura ciągłego doskonalenia i skutecznego rozwiązywania problemów

Przykłady realizowanych działań projektowych

  • Usprawnienie funkcjonowania logistyki wewnętrznej i magazynowej oraz doskonalenie przepływu materiałów w firmie
  • Zwiększenie wydajności wydziału montażu przy jednoczesnym obniżeniu poziomu zapasów w toku
  • Podniesienie efektywności pracy działu utrzymania ruchu w przełożeniu na wzrost wskaźników OEE maszyn i urządzeń w fabryce
  • Zbudowanie i wdrożenie systemu operacyjnych spotkań dziennych w fabryce wraz z systemem rozwiązywania problemów oraz eskalacji działań korygujących
  • Doskonalenie procesów przygotowania dokumentacji okołoprodukcyjnej oraz procesu zlecania produkcji podwykonawcom
  • Usprawnianie wybranych obszarów (np. sprzedaż, call centre, IT, operacje) w oparciu o model Lean Team Transformation i/lub metodę Hoshin Kanri
  • Usprawnienie wybranych kluczowych procesów z wykorzystaniem takich metod, jak MAKIGAMI, Mapowanie Strumienia Wartości, czy narzędzi standaryzacji procesów
  • Realizacja projektów pilotowych, w ramach których powstaje wzorcowy obszar w firmie
  • Poprawa produktywności zespołów operacyjnych w oparciu o Studium Produktywności
  • Zmiana sposobu działania ludzi poprzez wdrożenie wybranych metod Lean do codziennej praktyki (np. metod rozwiązywania problemów, doskonalenia procesów, standaryzacji pracy, rutyn menadżerskich)
  • Rozwój kompetencji menadżerów, liderów w danym obszarze
  • Rozwój kompetencji ekspertów wewnętrznych w usprawnianiu wybranych obszarów i/lub procesów
  • Usprawnianie organizacji działów handlowych w oparciu o model Lean Team Transformation i/lub metodę Hoshin Kanri
  • Usprawnianie organizacji pracy w sklepach w oparciu o model Lean Team Transformation oraz metody TWI i Standaryzacji Pracy

Studia przypadków

  • SITECH – rola managera (przeczytaj klikając TUTAJ)
  • WABCO HMLV (przeczytaj klikając TUTAJ)
  • Nowy Styl – przejście od akordu do ciągłego doskonalenia
  • Zmiana layoutu w DeLaval
  • Zaangażowanie operatorów w NIDEC
  • Wdrożenie Studium Produktywności w firmie Eurobank (przeczytaj klikając TUTAJ)
  • Zwiększenie efektywności i terminowości poprzez zbudowanie elastycznych zespołów w firmie KRUK SA (przeczytaj klikając TUTAJ)
  • Zwiększenie produktywności wybranych operacji, obejmujących prace specjalistyczne i eksperckie w firmie Impel Business Solutions  (przeczytaj klikając TUTAJ)