Elastyczność zarządzania zasobami ludzkimi w realizacji bankowych procesów operacyjnych w oparciu o funkcjonujący system zarządzania

ING Bank Śląski wywodzi się z utworzonego w 1988 Banku Śląskiego, którego od 1996 roku większościowym akcjonariuszem jest ING Bank N.V. ING jest wywodzącą się z Holandii, globalną instytucją finansową świadczącą usługi z zakresu bankowości, ubezpieczeń i zarządzania aktywami dla klientów detalicznych i korporacyjnych.

ing_headquarter

ING Bank Śląski to jeden z największych polskich banków uniwersalnych oferujących swoje usługi zarówno klientom indywidualnym, jak i podmiotom gospodarczym. Posiada 426 oddziałów detalicznych oraz 46 – korporacyjnych, zlokalizowanych w całej Polsce. Do dyspozycji klientów jest 772 bankomatów własnych, w tym najnowocześniejsze urządzenia działające w technice zbliżeniowej. Dodatkowo bank posiada 696 wpłatomatów. Centrala banku zlokalizowana jest w Warszawie oraz Katowicach. W całej Polsce zatrudnionych jest ponad 8 tys. pracowników.

ing_subsidiary

Bank oferuje swoim klientom szeroki wachlarz produktów, m.in. konta osobiste, konta firmowe, konta oszczędnościowe, lokaty, pożyczki, kredyty hipoteczne, limit zadłużenia w koncie. Klienci mają dostęp do konta 24 godziny na dobę przez bezpłatny system bankowości internetowej ING BankOnLine. Bankowość internetowa oprócz standardowych usług, takich jak przelewy, doładowanie telefonu, spłata karty kredytowej, itp. daje również możliwość zarządzania swoimi finansami dzięki Finansometrowi – nowoczesnemu narzędziu, które w przejrzysty sposób prezentuje wydatki i wpływy na konto. Klienci mogą również korzystać z natychmiastowych przelewów w systemie Expres Elixir. ING BankOnLine dostępny jest również w wersji „lajt” na telefony komórkowe i inne urządzenia mobilne. Ponadto klienci mają dostęp do swoich środków poprzez nowoczesną aplikację mobilną ING BankMobile w wersji na systemy iOS oraz Android. Aplikacja bez logowania daje możliwość sprawdzenia stanu konta, znalezienia najbliższego bankomatu lub oddziału oraz kontakt z bankiem. Po zalogowaniu klient może m.in. dokonywać transakcji, sprawdzać historię rachunków, otworzyć Otwarte Konto Oszczędnościowe.

ING Bank Śląski jest zdobywcą wielu prestiżowych nagród. W tym roku po raz czwarty z rzędu bank otrzymał nagrodę Top Employers przyznawaną firmom prowadzącym najlepszą politykę personalną. Kampania reklamowa „Lepiej pożyczyć z banku, niż od rodziny” została nagrodzona w plebiscycie Złoty Bankier 2012 za najlepszy spot reklamowy. ING Bank Śląski spełnia najwyższe standardy odpowiedzialnego biznesu, co po raz szósty pozwoliło na umieszczenie spółki przez Giełdę Papierów Wartościowych w składzie RESPECT Index. W rankingu redakcji dziennika Rzeczpospolita bank znalazł się w czołówce najcenniejszych polskich marek w kategorii marki finansowe. Konto Direct zajęło pierwsze miejsce w rankingu najwygodniejszych kont osobistych opracowanym przez Comperia.pl dla portalu Forbes.pl. Konto Direct<26 zdobyło drugie miejsce rankingu Money.pl w kategoriach „Najlepsze konto studenckie” oraz „Najlepsze konto młodzieżowe”. Bank za swoją działalność powierniczą w 2012 roku został wyróżniony statusem Top Rated nadawanym przez Global Custodian. To tylko kilka najnowszych wyróżnień zdobytych przez bank. Na przestrzeni wielu lat działalności nagrody i wyróżnienia zawsze potwierdzały, że ING Bank Śląski to solidna i rzetelna firma, jednak najlepszym tego dowodem jest stale rosnąca liczba klientów, których obecnie jest ponad 3,3 mln.

Strategia ING Banku Śląskiego opiera się na trzech filarach – Klient w centrum, Top Employer oraz Doskonałość Operacyjna. Bank od ponad dwóch lat zadaje swoim klientom pytanie „Czy poleciłbyś ING znajomym, przyjaciołom, rodzinie?”, na tej podstawie badany jest poziom satysfakcji klienta. Jest to część metodologii Net PromoterScore (NPS), powszechnie stosowanej w Grupie. Pracownicy banku mogą natomiast wyrazić opinię o swojej pracy w corocznym badaniu Winning Performance Culture (WPC). Badanie to jako jedyne obejmuje swoim zasięgiem pracowników całej Grupy ING i porusza tematy takie jak przywództwo, strategia, efektywność biznesowa, uznanie, rozwój zawodowy.

Trzeci filar strategii – Doskonałość Operacyjna – realizowany jest w duchu Lean Management. Bank przeszedł swoistą ewolucję w zakresie organizacji części back-office’owej, rozpoczynając w 2007 roku centralizację obsługi klientów detalicznych, a następnie klientów korporacyjnych. Dzięki rozwiązaniom technologicznym oraz pracy opartej na obrazach, umiejscowienie pełnej obsługi w dwóch lokalizacjach w żaden sposób nie odbiło się na jakości i na terminowości świadczonych usług dla klientów.

Dziś Operacje ING Banku Śląskiego to scentralizowana w dwóch lokalizacjach (Katowice i Warszawa) obsługa procesów operacyjnych klienta detalicznego i korporacyjnego – 7 departamentów i ponad 1000 pracowników.

Począwszy od 2006 roku model zarządzania operacyjnego był sukcesywnie wdrażany we wszystkich departamentach Pionu. Na przestrzeni ostatnich 7 lat system zarządzania operacyjnego LeanPack był rozwijany i modyfikowany wraz ze zmieniającym się charakterem operacji, a także zgodnie z potrzebami biznesu i kadr zarządzających. Zgodnie z zasadą, że apetyt rośnie w miarę jedzenia system nadal ewoluuje.

W budowie modelu zarządzania operacyjnego (operational management) LeanPack kluczowym było wielopłaszczyznowe podejście do dwóch obszarów: procesów oraz zasobów potrzebnych do ich realizacji. Obszary te połączone zostały ujednoliconą strukturą raportowania i usystematyzowaną ścieżką komunikacji pomiędzy wszystkimi szczeblami organizacji.

Nie znalazłeś informacji, której szukasz? Zadzwoń lub wyślij do nas zapytanie

tel.: 71 798 57 33

e-mail: info@lean.org.pl

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez lean.org.pl., ul. Muchoborska 18, 54-424 Wrocław w celu i zakresie niezbędnym do realizacji obsługi niniejszego zgłoszenia.