Ewolucja Lean w Nowy Styl Group – od akordu do procesu ciągłego doskonalenia

O Firmie       

Grupa Nowy Styl to europejski lider w zakresie kompleksowych rozwiązań meblowych dla przestrzeni biurowych oraz miejsc użyteczności publicznej. Unikatowy model biznesowy Grupy pozwala dostarczać klientom kompleksową usługę wyposażania wnętrz w oparciu o dogłębną analizę specyfiki i potrzeb klienta, efektywności, organizacji pracy, ergonomii i akustyki. Dzięki doświadczeniu oraz zapleczu technologiczno-produkcyjnemu każda oferta jest „szyta na miarę”.

2015-11-04 Nowy Styl artykuł (1)

Elastyczne podejście do Klienta, innowacyjność i otwarta na zmiany kultura organizacyjna Grupy doprowadziła ją na pozycję jednej z największych i najbardziej dynamicznie rozwijających się firm w swojej branży w Europie. Z przychodami ze sprzedaży bliskimi 300 mln euro rocznie. Firma posiada własną, międzynarodową sieć dystrybucyjną obejmującą 19 lokalnych struktur sprzedaży na całym świecie (na wszystkich najważniejszych rynkach europejskich, a także w Stanach Zjednoczonych i na Bliskim Wschodzie). Zatrudniając lokalnych menedżerów i pracowników maksymalnie skutecznie dociera do klientów, dopasowując ofertę i zapewniając profesjonalny serwis.

Firma codziennie wyposaża nowe biurowce, centra konferencyjne, kina, stadiony, obiekty muzyczne, sportowe i wielofunkcyjne. Na liście referencyjnej figurują m.in. wielkie międzynarodowe korporacje, instytucje kulturalne takie jak NOSPR czy Opera w Monachium, oraz wszystkie polskie stadiony, na których odbyły się mistrzostwa EURO 2012. Na krzesłach Grupy obradowali przywódcy państw podczas szczytu NATO w Lizbonie; zasiadają na nich urzędnicy w niemieckim Urzędzie Kanclerskim oraz publiczność w Leicester Square Theatre w Londynie, a w najbliższym czasie również na stadionie Olympique w Lyon.

Aby móc sprostać gustom i potrzebom Klientów na całym świecie, w portfolio Grupy znajduje się 6 marek produktowych: Nowy Styl, BN Office Solution, Grammer Office, Rohde & Grahl, Forum Seating i Baltic Wood. Ofertę rozwiązań meblowych można zobaczyć w 15 showroomach zlokalizowanych m.in. w Warszawie, Londynie, Paryżu, Dusseldorfie, Monachium, Pradze, Bratysławie i Moskwie. Swoje produkty Grupa Nowy Styl wytwarza w kilkunastu zakładach produkcyjnych wyposażonych w najnowocześniejsze technologie, zlokalizowanych w Polsce, Niemczech, na Ukrainie i w Rosji. Początki wdrażania Lean Manufacturing  

Przygoda z Lean w Grupie Nowy Styl rozpoczęła się na dobre w 2011 roku. Jednak początki wdrożenia sięgają roku 2008 kiedy to firma zdecydowała się na zmianę systemu zarządzania.  Przejście z akordu do procesu ciągłego doskonalenia w stosunkowo krótkim czasie, przy uwzględnieniu realizacji celów biznesowych, wymagało dopasowania narzędzi Lean do wewnętrznych potrzeb przedsiębiorstwa. Bardzo ważna była również zmiana mentalności pracowników w procesie ciągłego doskonalenia, która kształtowana jest poprzez Program Sugestii Pracowniczych, warsztaty Toyota Kata oraz  Centrum Szkoleniowe, dopasowane do wewnętrznych wymagań.

Lata 2009 i 2010 to lata koncentracji na procesie wytwarzania i przygotowania zakładów do wzrostu zamówień, ale już w zupełnie innej organizacji – optymalnej kosztowo i gotowej do dużych wzrostów. Diagnoza Lean 2010:

  1. Nadmierne zapasy w toku produkcji (Rys.1).
  2. Wysoki wskaźnik złomowania.
  3. Niska produktywność.
  4. Niski wskaźnik OEE.
  5. Wysoki wskaźnik wypadkowości.
  6. Produkcja wg minimalnej ekonomicznej partii produkcyjnej.
  7. Ręczne sterowanie produkcją.
  8. Brak widocznego przepływu.
  9. Niewidoczne odchylenia od procesu.
  10. Akordowy system wynagrodzeń.
  11. Brak nawyku ciągłego doskonalenia.

.

polecamy również