fbpx

Zobaczyć całość

Wielu z nas wykorzystuje opisane w książce „Naucz się widzieć” mapowanie strumienia wartości na poziomie przedsiębiorstwa. „Zobaczyć całość” stanowi kolejny, naturalny krok – rozszerza pole widzenia w górę i w dół strumienia wartości, poza mury przedsiębiorstwa i pozwala przeanalizować zarówno łańcuch dostawców jak i sieć dystrybucji. W podręczniku tym autorzy przedstawiają narzędzie służące identyfikacji i usuwaniu marnotrawstwa z całego strumienia wartości, od surowców po końcowego klienta.

Poprzez identyfikację wszystkich kroków oraz analizę czasu wymaganego, aby przetworzyć typowy produkt od stanu surowców aż po wyrób gotowy, autorzy dowodzą, że prawie 90% czynności i 99.99% czasu w typowym łańcuchu wartości nie tworzy wartości. Stosując metodę rozszerzonego mapowania strumienia wartości ukazano, jak cztery firmy, przez które przepływa wspólny strumień wartości, mogą stworzyć sytuację „win-win-win-win”, w której każdy, także końcowy klient, jest wygranym i może czerpać korzyści z wprowadzanych zmian.

Metodyka mapowania przeprowadza menadżerów krok po kroku przez proces usprawnień, który zmienia tradycyjny strumień wartości odizolowanych, rozdzielonych operacji w idealny stan przyszły strumienia wartości, w którym wartość płynie od surowca do klienta w zaledwie 6% czasu wymaganego dotychczas. Poprawiony strumień wartości, pozwala wyeliminować szereg niepotrzebnych połączeń transportowych i gromadzonych zapasów .

W wielu wypadkach próby usprawniania łańcucha dostaw nie koncentrują się na faktycznych zmianach w procesie, ale na „przepychaniu” kosztów lub zapasów na stronę kontrahenta. Rozszerzone mapowanie strumienia wartości, przeprowadzane w ramach wspólnych warsztatów klienta i dostawców, pozwala wszystkim otworzyć oczy na to, co naprawdę dzieje się z przepływającym materiałem w poszczególnych przedsiębiorstwach. Zwykle jest to pierwszy krok do tego, aby zapoczątkować prawdziwą współpracę pomiędzy klientem i dostawcami. Wierzymy, że korzyści, jakie niesie za sobą współpraca będą dużo większe od stosowanego nazbyt często podejścia konfrontacyjnego, opartego na negocjacji ceny jednostkowej.

Książka ta jest przeznaczona dla menadżerów odpowiedzialnych za zarządzanie łańcuchem dostaw i jego reorganizację na poziomie strategicznym.

Kup teraz na Leanbooks.pl – TUTAJ

Nie znalazłeś informacji, której szukasz? Zadzwoń lub wyślij do nas zapytanie

tel.: 506 785 310

e-mail: info@lean.org.pl

    Administrator Danych Osobowych: Lean Enterprise Institute Polska sp. z o.o.
    Pełna klauzula

    Zapoznałem się z pełną treścią klauzuli informacyjnej