Coty: Wytyczenie nowego trendu w Centrum Dystrybucyjnym
Jak Lean Enterprise Institute Polska pomogło?
- Wykorzystanie narzędzia 5S i standaryzacja do bardziej produktywnego i bezpieczniejszego miejsca pracy.
- Wdrożenie przepływu ciągłego w obszarze procesu VAS oraz pakowania pozwoliła znacząco skrócić czas wykonywania danej pracy i tym samym zapewniła wzrost produktywności.
Coty
Międzynarodowe Centrum Dystrybucyjne Coty Polska, zostało uruchomione w 2007 i obecnie jest odrębną jednostką biznesową świadczącą usługi logistyczne kilku oddziałom Coty w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Coty Polska jest czwartą największą firmą kosmetyczną działającą na rynku detalicznym w Polsce i charakteryzuje się wysoką dynamiką wzrostu.
- Rok założenia: 1993
- Lokalizacja: Warszawa
- Wybrane realizacje: Marka Coty jest obecna w kilku segmentach rynku kosmetycznego, m.in. w kosmetykach do makijażu, antyperspirantach i dezodorantach, żelach pod prysznic i kosmetykach zapachowych (wodach toaletowych i perfumach).
Wyzwania w projekcie
- Głównymi celami projektu było: standaryzacja i optymalizacja aktualnych procesów.
- W związku z nowymi wyzwaniami wzrost efektywności i elastyczności jest koniecznością.
- Zaszczepienie filozofii Lean i procesu doskonalenia wśród pracowników.
Korzyści
- Wzrost efektywności pracowników.
- Lepsza ergonomia pracy (mniejsze zmęczenie pracowników).
- Przejrzystość procesów (możliwość identyfikowania problemów).
- Niezbędne narzędzia i materiały do procesu zawsze dostępne pod ręką pracownika – standaryzacja stanowisk i pracy na zmianach (5S).
Główne kierunki działań w projekcie
- Korporacyjny program wdrażania Lean.
- Poszukiwanie nowych źródeł zwiększania efektywności.
- Chęć zaangażowania pracowników linowych w procesy zmian.
- Wcześniejsze doświadczenia z LEI Polska wskazywały iż będzie to najlepszy partner.
Główne kierunki działań w projekcie
Uczestnicy programu LEAN PRACTITIONER przeszli pod okiem konsultanta LEI Polska przez trzy fundamentalne zagadnienia w codziennym doskonaleniu. Każde z tych zagadnień wiązało się z przeprowadzeniem praktycznego szkolenia. Eksperci LEI Polska pomogli w wykonaniu diagnostyki firmy i określeniu pierwszych obszarów o możliwie dużym potencjale do usprawnień. Po analizie podjęto decyzję o uruchomieniu projektu , którego celem będzie wzrost produktywności pracowników obszaru VAS oraz pakowania (wąskie gardło). Po uruchomieniu pierwszych pilotażowych warsztatów w dalszym etapie pracownicy Coty pod okiem konsultanta LEI Polska wypracowywali nowe usprawnienia. W projekcie wykorzystano m.in. metody 5S, tworzenie przepływu ciągłego, standaryzację pracy, kanban. LEI Polska wsparło zarządzanie projektem w oparciu o raport A3.
Wypowiedzi klientów
LEI Polska pomógł uwierzyć naszym pracownikom w sens zaangażowania i kreatywności. Na własnej skórze przekonali się że LEAN zwiększa komfort ich pracy i zmniejsza wysiłek.
Grzegorz Czarny, Kierownik ds. magazynowania i systemów
LEI Polska otworzył nam oczy, procesy do tej pory „doskonałe”, są wydajniejsze. Jakość wdrożenia zespołu w procesy LEAN, przez praktyków LEI Polska przekroczył oczekiwania.
Jacek Gdański, EE warehousing and distribution manager